Τηλεργασία: Συμβουλές για να αυξήσουμε την παραγωγικότητα

Τηλεργασία
Τηλεργασία SHUTTERSTOCK

Ένας οδηγός από την μάστερ του είδους, Marie Kondo, για να είναι κανείς όσο το δυνατόν πιο παραγωγικός στη δουλειά ακόμα κι' από το σπίτι.

Η πανδημία του κορονοϊού έχει επιφέρει μαζικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Η υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι δημιούργησε την νέα ρουτίνα της τηλεργασίας. Όμως πολλοί δεν ήταν προετοιμασμένοι γι' αυτήν την αλλαγή.

Έτσι στην παρούσα κατάσταση είναι ιδιαίτερα σημαντικό να διαχωρίζεται ο χρόνος που ξοδεύεται στην δουλειά από τον ελεύθερο/προσωπικό χρόνο. Υπάρχουν ορισμένα tips για να βελτιώσουμε την ατμόσφαιρα καθώς και να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας και η Marie Kondo, είναι η μάστερ του είδους.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Marie, είναι σημαντικό να είναι διακριτός ο χώρος της δουλειάς και ο χώρος χαλάρωσης. Ένας καλός τρόπος να γίνει αυτό, είναι να κρατάμε σε ένα κουτί όλα τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στη δουλειά (για παράδειγμα λάπτοπ, φακέλους, αντζέντες, κτλ.), ώστε τελειώνοντας να απομακρύνουμε το κουτί και ο χώρος να είναι ελεύθερος για χαλάρωση.

Στην περίπτωση που τον ίδιο χώρο εργασίας μοιράζεται κανείς με τον/την συντροφό ή οποιονδήποτε συγκάτοικο, είναι απαραίτητο ο διαχωρισμός του χώρου να γίνεται επί ίσοις όροις. Καθένας να κρατά τα προσωπικά του αντικείμενα σε τάξη, αλλά και να υπάρχει η κατάλληλη συνεννοήση όσον αφορά το ωράριο. Με αυτόν τον τρόπο ο ένας σέβεται το πρόγραμμα του άλλου, αλλά μπορεί να δοθεί και η απαραίτητη βοήθεια σε περίπτωση ανάγκης (μαγείρεμα, ψώνια κλπ).

Η φιλοσοφία της Marie υποστηρίζει πως όσο το δυνατόν λιγότερα φυσικά αντικείμενα διαθέτει κανείς, τόσο πιο ήρεμο περιβάλλον μπορεί να δημιουργήσει. Μια από τις συμβουλές της λοιπόν είναι να κρατάμε ό,τι είναι απαραίτητο, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή μας κατά τη διάρκεια της εργασίας. Όσο λιγότερος "θόρυβος" στο δωμάτιο, τόσο περισσότερη παραγωγικότητα.

Η Marie, πέρα από τις πρακτικές, "χειροπιαστές" συμβουλές τονίζει τη σημασία του πνευματικού διαχωρισμού εργασίας - προσωπικού χώρου. Για να επιτευχθεί αυτό προτείνει πρακτικές, όπως γιόγκα ή διαλογισμό, οι οποίες συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση του μυαλού από τις συνεχείς πληροφορίες που δέχεται κατά τη διάρκεια της εργασίας. Κατ' αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζει, μπορεί κανείς να περάσει πιο "ομαλά" από την μια κατάσταση στην άλλη, διατηρώντας την ψυχική του ευεξία.

Τέλος αναφέρεται στην συμβολή των αρωματικών κεριών, αλλά και των αιθέριων ελέων στη διάθεση μας. Πρόκειται για μια πρακτική που μας χαλαρώνει και δημιουργεί αισθήματα ευφορίας.

Στο τέλος της ημέρας το σημαντικό είναι να σκεφτόμαστε όσα καταφέραμε να πετύχουμε και όχι όσα δεν προλάβαμε να κάνουμε, υπογραμμίζει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Healthyathome, Easy Life
SHARE: