“Για πάντα στους Έλληνες”
Συνέντευξη τύπου ενόψει της λειτουργίας της νέας Ολυμπιακής παραχώρησε ο Α. Βγενόπουλος, παρουσιάζοντας το όραμά του για το μέλλον της εταιρείας
- 17 Σεπτεμβρίου 2009 17:04
Έτοιμη να αρχίσει κανονικά από την πρώτη Οκτωβρίου, όπως είχε προγραμματιστεί, το πτητικό της έργο, είναι η Νέα Ολυμπιακή και συγκεκριμένα η Olympic Air, η οποία όπως επισήμανε ο πρόεδρος της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, θα διαθέτει το νεότερο στόλο αεροσκαφών από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρία στον κόσμο.
Παρουσιάζοντας τα επιχειρηματικά σχέδια της Olympic Air, η οποία θα απασχολεί συνολικά 5.000 εργαζόμενους, ο κ. Βγενόπουλος, αφού ευχαρίστησε την ομάδα που ανέλαβε το “στήσιμο” της νέας εταιρίας, σε χρόνο ρεκόρ, όπως είπε χαρακτηριστικά, τόνισε ότι η MIG επένδυσε 1,1 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως σε αγορά νέων αεροσκαφών. Συγκεκριμένα θα διαθέτει συνολικά 36 αεροσκάφη, αλλά από την 1-η Οκτωβρίου θα έχει στη διάθεση της 21 υπερσύγχρονα αεροσκάφη, 16 Airbus 319 και 320, 10 Bombardier Q400, 5 Bombardier Dash 100 και ένα ATR-42.
Παράλληλα ανακοίνωσε τη συνεργασία με τη Delta Ailines, για την εξυπηρέτηση των επιβατών προς Νέα Υόρκη, την Air France για Παρίσι και Μόντρεαλ του Καναδά, την KLM για Άμστερνταμ και Τορόντο, την Etihad για Αυστραλία, Γιοχάνεσμπουργκ, Νοτιοανατολική Ασία, Κίνα και Ιαπωνία και τη Ciprus. Ακόμη, γίνονται προσπάθειες για την ένταξη της Olympic Air στη συμμαχία της Skyteam, την παγκόσμια αεροπορική συμμαχία που απαριθμεί στις τάξεις της 14 μέλη από 4 ηπείρους. Κατά τον κ. Βγεγνόπουλο ο σχεδιασμός του προγράμματος των πτήσεων, αλλά και γενικότερα της νέας εταιρίας, είναι επωφελής για την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της MIG ανακοίνωσε ότι η νέα εταιρία θα έχει συνεργασία με όλα τα τουριστικά γραφεία της Ελλάδος και του εξωτερικού, έχει ήδη αναβαθμιστεί η ιστοσελίδα της Olympic Air, καθώς και το τηλεφωνικό κέντρο για να μπορεί κάποιος να κλείνει εισιτήριο και μέσω τηλεφώνου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι απαντήσεις που έδωσε ο κ. Βγενόπουλος στη βροχή των ερωτήσεων που δέχθηκε από τους εκπροσώπους του τύπου.
Επίθεση στην Aegean
Ο πρόεδρος της MIG άφησε σαφείς αιχμές κατά του κυριότερου ανταγωνιστή, της Aegean Airlines, τόσο για το πως χειρίστηκε το θέμα της προσφοράς για ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, όσο και για το ενδιαφέρον της για τις άγονες γραμμές και τα δρομολόγια προς Κωνσταντινούπολη.
“Αυτοί που ήθελαν να κλείσει η Ολυμπιακή, έδειξαν όψιμο ενδιαφέρον στο παρά πέντε και ενώ η MIG είχε ήδη καταθέσει προσφορά” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βγενόπουλος, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός σχετικά με την άδεια που δόθηκε στην Aegean για τη γραμμή της Κωνσταντινούπολης.
Ευθύνες για το θέμα αυτό έριξε στον τότε διοικητή της ΥΠΑ, που στη συνέχεια απομακρύνθηκε, ο οποίος εν αγνοία της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, εξέδωσε την άδεια, με βάση ένα μνημόνιο κάποιων επιτροπών Ελλάδος και Τουρκίας. Σε ότι αφορά τις άγονες γραμμές εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι η ΥΠΑ δεν πριμοδοτεί τα νέα αεροσκάφη, χαρακτήρισε ορθή την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, λόγω των εκλογών, σημειώνοντας ότι η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να εφαρμόσει την πολιτική της.
Στο σημείο αυτό είπε πως δεδομένου ότι την πρώτη Οκτωβρίου λήγει η σύμβαση για τις άγονες γραμμές, θα πρέπει να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος με όλους τους ενδιαφερόμενους για να μην μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση οι κάτοικοι των άγονων γραμμών. Αλλά και για το θέμα αυτό ο κ. Βγενόπουλος άφησε νέες αιχμές κατά της Aegean, κάνοντας λόγο για περίεργες προσφορές και παλιά αεροσκάφη και έστειλε τελεσίγραφο στη διοίκηση της Aegean λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “Μέχρι τώρα πέρασε καλά γιατί είχε απέναντί της μια Ολυμπιακή στην κατάσταση που ήταν. Το πάρτι τελείωσε”.
Σε ερώτηση τι θα γίνει αν στις εκλογές αλλάξει η κυβέρνηση και με δεδομένο ότι το ΠΑΣΟΚ επιθυμεί ένα μικτό σχήμα στην Ολυμπιακή, μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ο κ. Βγενόπουλος είπε πως όταν κατέθεσε την προσφορά συνάντησε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ τον οποίο ενημέρωσε και έκτοτε δεν έχει γίνει καμιά άλλη συζήτηση. Πάντως απέκλεισε το ενδεχόμενο συνδιοίκησης στην Ολυμπιακή και επανέλαβε τη δέσμευσή του πως αν η νέα κυβέρνηση θέλει να επανακρατικοποιήσει την Ολυμπιακή, θα πρέπει να το κάνει εντός τριών μηνών. Δεν απέκλεισε όμως την περίπτωση το ελληνικό δημόσιο να συμμετάσχει στο νέο σχήμα με κάποιο μειοψηφικό πακέτο.
Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις ο κ. Βγενόπουλος, ο οποίος αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις πολιτικού περιεχομένου, δήλωσε ότι η λειτουργία της παλιάς Ολυμπιακής ήταν το ακριβότερο σπόρ των ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς οι ίδιοι να το ξέρουν.
Μίλησε για ένα κατεστημένο που έφερε την παλιά Ολυμπιακή στην καταστροφή. Τόνισε ότι το όνομα “Ολυμπιακή” δεν ανήκει στη MIG, αλλά σε όλους τους έλληνες και δεσμεύτηκε ότι άμεση προτεραιότητα θα δοθεί στο θέμα της ασφάλειας.
“Η εταιρία θα είναι άκρως ανταγωνιστική, ώς προς τα εισιτήρια. Ο ανταγωνισμός είναι η χαρά της επιχειρηματικής δραστηριότητας”, είπε χαρακτηριστικά.
Ανακοίνωσε ότι οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή, θα έχουν τα προνόμια που είχαν και στην παλιά εταιρία ( εκπτώσεις στα εισιτήρια κ.α).
“Από τις μεγαλύτερες στον κόσμο”
Ο κ. Βγενόπουλος δεσμεύτηκε ότι η νέα εταιρία θα προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες, θα είναι άκρως ανταγωνιστική, θα εκτελεί το 65% του προγράμματος των πτήσεων που είχε η παλιά Ολυμπιακή, σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα διεκδικήσει τις άγονες γραμμές, θα συνεργαστεί με τη Delta Ailines, την Air France, την KLM, την Etiad και τη Ciprus.
Επίσης απέκλεισε το ενδεχόμενο συνδιοίκησης της Ολυμπιακής, με το ελληνικό δημόσιο, επανέλαβε την πρότασή του για επανακρατικοποίηση της εταιρίας, αν το θελήσει η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει και δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν θα συνεργαστεί με τα κόμματα για την μεταφορά ετεροδημοτών την προεκλογική περίοδο.
Ο κ. Βγενόπουλος επισήμανε με έμφαση ότι στόχος της νέας εταιρίας είναι να καταστεί ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην εσωτερική αγορά, να έχει ηγετική θέση στις Ευρωπαϊκές Αερομεταφορές και γιατί όχι, να καταστεί μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες στο κόσμο. Τέλος, ο Ανδρέας Βγενόπουλος ξεκαθάρισε ότι στόχος είναι να μην πωληθεί η Ολυμπιακή, αλλά να παραμείνει για πάντα σε ελληνικά χέρια.
Αντίδραση του Υπουργείου Εξωτερικών
To υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας απορρίπτει τις υπόνοιες του Ανδρέα Βγενόπουλου, σχετικά με το δρομολόγιο της Aegean προς την Κωνσταντινούπολη. Συγκεκριμένα αναφέρει:
“Στο πλαίσιο της σταθερής πολιτικής ενίσχυσης των διμερών οικονομικών σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας και των σχετικών συζητήσεων στην Ελληνοτουρκική Κατευθυντήρια Επιτροπή, αποφασίστηκε η διεξαγωγή συνάντησης αντιπροσωπειών των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας Ελλάδας-Τουρκίας με στόχο την αναβάθμιση των αεροπορικών σχέσεων των δύο χωρών.
Οι διαβουλεύσεις, που ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερόμενων αεροπορικών εταιρειών, πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Ιουνίου 2009 και την ελληνική αντιπροσωπεία πλαισίωναν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, με συμβουλευτικό ρόλο και προκειμένου να αποφευχθούν διατυπώσεις στο υπό διαπραγμάτευση κείμενο, μη συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο και άλλες διατάξεις διμερών και πολυμερών συμφωνιών.
Οι διαβουλεύσεις κατέληξαν στην υπογραφή σχετικού μνημονίου μεταξύ των δύο χωρών από τους επικεφαλής των Αντιπροσωπειών των δύο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας.
Αντίστοιχα μνημόνια έχουν υπογραφεί από την Τουρκία και με άλλες κοινοτικές χώρες όπως η Αυστρία και η Ισπανία, ενόσω εκκρεμεί η ευθυγράμμιση της Τουρκίας με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, στο πλαίσιο των ενταξιακών της διαπραγματεύσεων.
Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες των δύο χωρών, το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 για κάθε πλευρά, με οποιοδήποτε τύπο αεροσκάφους.
Επιπλέον, προβλέφθηκε σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους της αγοράς, να συμφωνηθεί περαιτέρω αύξηση συχνοτήτων, στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας και της ισότητας.
Με τον τρόπο αυτό υπήρξε ανταπόκριση στα αιτήματα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που επιθυμούσαν είτε να αυξήσουν τον αριθμό των δρομολογίων τους, είτε να δραστηριοποιηθούν στο χώρο.
Στο σημείο αυτό τελειώνει η εμπλοκή και οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων” καταλήγει η ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών.
Απάντηση της Aegean
Η Aegean Airlines αναφερόμενη στα όσα υποστήριξε ο κ. Βγενόπουλος για το θέμα της Κωνσταντινούπολης, επισημαίνει ότι από τις 17/5/2004 εξεδόθη η Υπουργική Απόφαση του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών δια της οποίας η AEGEAN διορίστηκε επίσημα ως δεύτερος Ελληνικός αερομεταφορέας, ώστε να εκτελεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη.
Παρά τον διορισμό της δεν υπήρχαν ελεύθερες συχνότητες στην γραμμή, λόγω της χρήσης όλων των συχνοτήτων από την Ολυμπιακή, ώστε να μπορέσει η AEGEAN να λειτουργήσει.
Το 2009 επήλθε συμφωνία μεταξύ της Τουρκικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Ελληνικής ΥΠΑ και συμφωνήθηκαν:
1) η αύξηση των επιτρεπομένων συχνοτήτων εκατέρωθεν σε 31 εβδομαδιαίες συχνότητες από κάθε μεριά.
2) Επέκταση σημείων πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο – Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα και Σμύρνη).
Όλες οι διαδικασίες ήσαν στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών και Ελληνικών κανονισμών και με γνώμονα την διεύρυνση των γραμμών και συχνοτήτων, του αριθμού των αερομεταφορέων και την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο χωρών.
Σε ανακοίνωσή της η Aegean αναφέρει ότι η εταιρία έφτασε να πετύχει την ποιότητα, τα μεγέθη, την σημαντική συμβολή της στην Ελληνική οικονομία σε ένα περιβάλλον με συχνά αντίξοες συνθήκες και ανταγωνισμό από πολλούς αερομεταφορείς αλλά κυρίως από την κρατική ΟΑ, η οποία όπως είναι πλέον γνωστό επιδοτείτο και κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο.
“Έχουμε πετύχει στον υγιή ανταγωνισμό με ξένες και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες και έχουμε αντέξει στον αθέμιτο ανταγωνισμό ακόμα και όταν αυτός υποστηρίζεται από τις βαθιές τσέπες του κράτους καθόλη την διάρκεια της δεκαετούς μας πορείας” τονίζεται στην ανακοίνωση και προστίθεται, ” Καλωσορίζουμε την νέα OLYMPIC AIR και την ιδιοκτήτρια εταιρεία της MIG στον χώρο των Ελληνικών αερομεταφορών”.
“Η εταιρεία μας, οι μέτοχοί της, η διοίκησή της και όλοι οι εργαζόμενοί της είμαστε πάνω απ’ όλα περήφανοι για δύο πράγματα: Για την συμβολή μας στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία αλλά ακόμη περισσότερο για το ήθος στην λειτουργία, την ποιότητα, τον σεβασμό των θεσμών που εισήγαγε η εταιρεία μας στον χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα” καταλήγει η ανακοίνωση.
Σχόλιο του ΠΑΣΟΚ
Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νίκος Σηφουνάκης, σχετικά με τις σημερινές δηλώσεις του Προέδρου της MIG, A. Βγενόπουλου για την Ολυμπιακή, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Ο Ελληνικός λαός γνωρίζει ότι, επί πέντε και πλέον χρόνια, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα αδύνατα δυνατά για να απαξιώσει τον εθνικό αερομεταφορέα.
Στη Βουλή, το Δεκέμβριο του 2008, κατά τη συζήτηση κύρωσης της συμφωνίας εκποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καταγγείλαμε, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, πως η απερχόμενη κυβέρνηση:
-διπλασίασε τα χρέη και τα ελλείμματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών,
-μεθόδευσε τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας την οποία οδήγησε να πετά με 27 αεροσκάφη έναντι 47 που πετούσαν το 2004,
-εκχώρησε δολίως σημαντικά slots του εξωτερικού και κερδοφόρες γραμμές.
Σήμερα, αποκαλύφθηκε άλλη μία κραυγαλέα απάτη της επικεφαλής του Υπουργείου Εξωτερικών, που καταρρακώνει θεσμούς και νόμους και ευτελίζει τον υγιή ανταγωνισμό.
Σχόλιο του KKE
Το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ σχολίασε την συνέντευξη του κ. Βγενόπουλου με την εξής ανακοίνωση:
“Ο λαός γνωρίζει πλέον απ’ την ίδια του την πείρα ότι η «απελευθερωμένη» αγορά αερομεταφορών της ΕΕ που προώθησαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, δεν μπορεί να διασφαλίσει φθηνή, ασφαλή και συχνή μεταφορά σ’ όλες τις περιοχές της χώρας.
Οι μονοπωλιακοί όμιλοι που κυριαρχούν πλέον στις εγχώριες αερομεταφορές απαιτούν νέο πακτωλό κρατικών ενισχύσεων για τη διατήρηση των άγονων γραμμών και μεθοδεύουν νέες θυσίες εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, στο βωμό της ανταγωνιστικότητας. Καθώς οξύνεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ των ομίλων, αυξάνουν οι απαιτήσεις απ’ την επόμενη κυβέρνηση για νέες ρυθμίσεις σχετικά με τη διανομή της μεγάλης πίτας των κερδών. Όποια κυβέρνηση και αν προκύψει μετά τις εκλογές θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τους.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι αντικειμενικές δυνατότητες να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες και στον τομέα των αερομεταφορών. Απαιτείται η αντεπίθεση των πραγματικών παραγώγων του κοινωνικού πλούτου, του ίδιου του λαού για να αποτελέσουν οι αερομεταφορές λαϊκή περιουσία και να λειτουργούν με γνώμονα την κοινωνική ευημερία. Απαιτείται ισχυρό ΚΚΕ που θα βάλει φραγμό στα αντιλαϊκά σχέδια της επόμενης μέρας των εκλογών και θα ανοίξει αυτόν τον ελπιδοφόρο δρόμο”.