Γλιτώσαμε τα πρόστιμα για τις ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Γλιτώσαμε τα πρόστιμα για τις ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η Κομισιόν δικαίωσε τις ελληνικές θέσεις για τις ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έτσι η Ελλάδα απέφυγε πρόστιμα που θα ξεπερνούσαν τα 16 δισ. ευρώ

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δικαίωσε τις ελληνικές θέσεις σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γλιτώνοντας την ελληνική οικονομία από την απειλή προστίμων που θα ξεπερνούσαν τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ. Με την απόφαση αυτή δικαιώθηκαν οι θέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ, ταυτόχρονα, έδωσε μια ανάσα στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο από μια υπόθεση που εκκρεμούσε για χρόνια.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Yπουργείου Υποδομών, “με τη συνεχή, επίμονη, επίπονη και συστηματική προσπάθεια της κυβέρνησης, του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, αλλά και των διοικήσεων των αρμόδιων φορέων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσχώρησε στην από την αρχή διατυπωμένη, με σαφήνεια και στοιχεία, θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης για κοινή αξιολόγηση του συνόλου των φακέλων κρατικών ενισχύσεων των δημόσιων σιδηροδρομικών εταιρειών, ούτως ή άλλως συνδεδεμένων υποθέσεων, αποδεχόμενη τελικά τις ελληνικές θέσεις στην ουσία τους”.

Το Υπουργείο Υποδομών αναφέρεται, επίσης, σε προσπάθειες που έγιναν από συγκεκριμένους κύκλους, αλλά και στη στάση της προηγούμενης κυβέρνησης να αποσυνδέει τις δύο υποθέσεις ώστε να παρατείνεται το καθεστώς ομηρίας που επέβαλαν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ενώ υποστηρίζει ότι “διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες της καταστροφολογίας που μιλούσαν για λάθος τακτική, όλοι εκείνοι που τα τελευταία 15 χρόνια κατακερμάτισαν τη Σιδηροδρομική Οικογένεια, απαξίωσαν το σιδηρόδρομο και επιχειρούσαν να τον χρεοκοπήσουν και να τον ξεπουλήσουν κομμάτι κομμάτι. Είναι όλοι εκείνοι που πίεζαν για την άμεση ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χωρίς την ολοκλήρωση των υποθέσεων κρατικών ενισχύσεων όχι μόνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ, αξίας 1.079 εκατ. και 0.34 εκατ. ευρώ αντίστοιχα αλλά και του ΟΣΕ που ανερχόταν σε ύψος 14,3 δισ. ευρώ.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάστηκε άριστα με το Υπουργείο Οικονομικών, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για την κατάρτιση ενός άρτιου φακέλου που έδωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλα τα στοιχεία που χρειαζόταν για μία ξεκάθαρη κοινή αξιολόγηση των δύο θεμάτων, με πλήρη τεκμηρίωση και σαφή διατύπωση των Ελληνικών θέσεων και στόχων, κάτι που κατά ομολογία των κοινοτικών χειριστών των θεμάτων συνέβη για πρώτη φορά από το 2010”.

Τι αναφέρει η απόφαση

Στην απόφαση της της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μεταξύ άλλων αναφέρονται:

Όσον αφορά στον ΟΣΕ:

Τα μέτρα στήριξης της αναδιάρθρωσης μέσω της διαγραφής χρέους ύψους 14,3 δισ. ευρώ, της μεταφοράς 757 υπαλλήλων διαχείρισης υποδομής, και των ετήσιων επιχορηγήσεων, που τέθηκαν σε εφαρμογή μετά τις 22 Οκτωβρίου 2014, δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι αφορούν δραστηριότητες που εκτελεί ο ΟΣΕ ως εθνικός διαχειριστής σιδηροδρομικής υποδομής και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό ούτε να επηρεάσουν τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών.

Η μεταφορά 217 υπαλλήλων συντήρησης και οι ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους έως 340 εκ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν πριν από τις 22 Οκτωβρίου 2014 συνάδουν με τους κανόνες της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις.

Όσον αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα που ελήφθησαν υπέρ της εταιρείας (συγκεκριμένα, διαγραφή του χρέους και ετήσια αύξηση των ετήσιων επιχορηγήσεων), συνολικής αξίας 1.079 εκατ. ευρώ, είναι επίσης σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Με την οριστική κοινοποίηση του τελικού κειμένου της Επιτροπής το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα επεξεργαστεί και θα παρουσιάσει αναλυτικά τις νέες πρωτοβουλίες και δράσεις που θα αναληφθούν για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο με γνώμονα πάντα την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά και αποφασιστικά στη νέα αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Διαβάστε το πλήρες κείμενο στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα