Η Intrum αυξάνει στο 90% τις ρυθμίσεις δανείων

Διαβάζεται σε 4'
Η Intrum αυξάνει στο 90% τις ρυθμίσεις δανείων
istockphoto

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrum Ελλάδος, Γιώργος Γεωργακόπουλος, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα παρουσιαστούν πιο ελκυστικές ρυθμίσεις για όσους δυσκολεύονται να πληρώσουν τη μηνιαία δόση τους.

Μια σημαντική αλλαγή στη στρατηγική διαχείρισης των κόκκινων δανείων φέρνει η Intrum Hellas, καθώς ανεβάζει στο 90% το ποσοστό των ρυθμίσεων, μειώνοντας παράλληλα τους πλειστηριασμούς που μέχρι σήμερα άγγιζαν το 20%.

Στόχος είναι περισσότεροι δανειολήπτες να μπορέσουν να κρατήσουν το σπίτι ή την περιουσία τους, ενώ η εταιρεία αναφέρει ότι οι ρυθμίσεις αποδίδουν καλύτερα και διατηρούν την αξία των ακινήτων που έχουν μπει ως εγγύηση. Ουσιαστικά η Intrum θεωρεί πιο αποτελεσματικό να βρίσκει συμφωνίες με τους οφειλέτες παρά να οδηγεί τα ακίνητα σε πλειστηριασμό.
Παράλληλα, η Intrum υποβάλλει το νέο ετήσιο επιχειρησιακό πλάνο αποπληρωμών στην ειδική επιτροπή που παρακολουθεί τα έσοδα από τις τιτλοποιήσεις, όπως και στους διεθνείς οίκους αξιολόγησης. Η διοίκηση διαβεβαιώνει ότι οι κρατικές εγγυήσεις των senior ομολόγων θα εξυπηρετηθούν χωρίς καμία αρρυθμία, στέλνοντας μήνυμα σταθερότητας τόσο στο κράτος όσο και στους επενδυτές.

Νέα προγράμματα

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrum Ελλάδος, Γιώργος Γεωργακόπουλος, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα παρουσιαστούν πιο ελκυστικές ρυθμίσεις για όσους δυσκολεύονται να πληρώσουν τη μηνιαία δόση τους. Όπως είπε χαρακτηριστικά «βλέπουμε ποιοι δυσκολεύονται στις δόσεις και ετοιμάζουμε λύσεις με μικρότερη μηνιαία επιβάρυνση. Η πλειοψηφία όσων έχουν ρυθμίσει, πληρώνει κανονικά».

Η δήλωση αυτή δείχνει πως το μεγαλύτερο μέρος των δανειοληπτών που μπήκαν σε πρόγραμμα ρύθμισης κρατούν τις υποχρεώσεις τους, κάτι που ενισχύει την επιλογή της Intrum να επενδύσει ακόμη περισσότερο σε αυτού του είδους τις λύσεις.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπαίνει στις ρυθμίσεις

Η Intrum αξιοποιεί πλέον και την Τεχνητή Νοημοσύνη για να κάνει ακόμη πιο εύκολη και γρήγορη τη διαδικασία ρύθμισης. Η πλατφόρμα Ophelos, που εξελίσσεται συνεχώς, επιτρέπει στον οφειλέτη να ρυθμίζει και να πληρώνει την οφειλή του ψηφιακά, χωρίς αναμονές, χωρίς παρεμβάσεις και 24/7. Για την ώρα χρησιμοποιείται σε μικρότερες οφειλές, αλλά σταδιακά – καθώς το σύστημα αναβαθμίζεται – θα επεκταθεί και σε μεγαλύτερα δάνεια. Πρόκειται για μια αλλαγή που αναμένεται να μειώσει ακόμη περισσότερο τον όγκο των καθυστερήσεων, αφού πολλοί δανειολήπτες προτιμούν να ρυθμίζουν χωρίς πίεση και χωρίς να χρειάζεται να δώσουν εξηγήσεις σε κάποιον υπάλληλο.

«Κλειδί» τα ακίνητα

Την ίδια στιγμή, μεγάλη κινητικότητα υπάρχει στο μέτωπο της αξιοποίησης των ακινήτων που περνούν στους servicers μετά τους πλειστηριασμούς. Η Επιτροπή Εργασίας υπό την Τράπεζα της Ελλάδος συνεδριάζει ξανά στις 15 Δεκεμβρίου, με στόχο η πλήρης ανάκτηση ενός ακινήτου να ολοκληρώνεται 25% πιο γρήγορα – δηλαδή μέσα σε περίπου 1 έως 1,5 χρόνο αντί για 1,5 με 2 χρόνια σήμερα.

Στην επιτροπή συμμετέχουν στελέχη από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, την Τράπεζα της Ελλάδος, το Υπουργείο Οικονομικών και φυσικά εκπρόσωποι των servicers.
Τα θέματα που τίθενται στο τραπέζι είναι κρίσιμα, καθώς αφορούν το Κτηματολόγιο, τις πολεοδομίες, αλλά και άλλες διαδικασίες που συχνά καθυστερούν την πλήρη μεταβίβαση ενός ακινήτου.

Σημαντική βελτίωση καταγράφεται και στο Κτηματολόγιο, όπου – σύμφωνα με τους servicers – ο χρόνος διεκπεραίωσης έχει ήδη μειωθεί κατά 25%. Από το 2026, μάλιστα, η σταδιακή ένταξη των πολεοδομιών στο σύστημα θα επιταχύνει ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες. Αυτό το βήμα θεωρείται καθοριστικό, καθώς οι πολεοδομίες αποτελούν συχνά «στενωπό» σε κάθε διαδικασία που αφορά ακίνητα – από τη μεταβίβαση έως την τελική έκδοση δικαιολογητικών.
Σήμερα οι servicers έχουν στην κατοχή τους περίπου 20.000 ακίνητα, εκ των οποίων 10.000 είναι κατοικίες – αριθμός που αποδεικνύει την πίεση που ασκήθηκε τα προηγούμενα χρόνια από την κρίση των κόκκινων δανείων, αλλά και το πόσο κρίσιμη είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών ώστε αυτά τα ακίνητα να επανενταχθούν στην οικονομία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα