“Μoving Forward”: Αντίδοτο στην κρίση, η καινοτομία

“Μoving Forward”: Αντίδοτο στην κρίση, η καινοτομία
Ο Πίτερ Οικονομίδης

Τι λένε οι επιτυχημένοι Έλληνες επιχειρηματίες που διαπρέπουν στο εξωτερικό για την ελληνική οικονομική κρίση. Τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει η κατάσταση

Η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει αντίδοτο στην κρίση επεσήμαναν νέοι επιχειρηματίες από το βήμα του συνεδρίου “Moving Forward” που διοργάνωσε η International Herald Tribune, οι οποίοι παρουσίασαν στους ακροατές τις δικές τους πετυχημένες επιχειρηματικές ιστορίες.

Πρόκειται για επιχειρηματικές κινήσεις που βασίζονται στην καινοτομία ή στην προστιθέμενη αξία της ελληνικής γης που ξεκίνησαν από την Ελλάδα και στρέφονται στις αγορές του εξωτερικού.

Το κύριο θέμα του συνεδρίου:

“Tι χρειάζεται η Ελλάδα για να πάει εμπρός, να προχωρήσει” μία λύση και σίγουρα μία εικονογράφηση έρχεται από τον 6ο αιώνα π.X. Είναι η περίφημη απεικόνιση αγώνα αθλητών σταδίου, λεπτομέρεια από Παναθηναϊκό αμφορέα – βραβείο, έργο του ζωγράφου του Eυφιλήτου, 530-520 π.X. το οποίο βρίσκεται στο Mητροπολιτικό Mουσείο Tέχνης της Nέας Yόρκης.

Όπως αναφέρθηκε ακόμα και μέσα στη σφοδρότερη δίνη της κρίσης, υπάρχουν επιχειρηματικές ιδέες που όχι μόνο επιζούν αλλά διαπρέπουν στο εξωτερικό. Παράλληλα επεσήμαναν την αναγκαιότητα στήριξης των νέων επιχειρηματιών που διαθέτουν καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν πετυχημένες καινοτόμες περιπτώσεις επιχειρήσεων όπως η εταιρεία παραγωγής και διανομής τροφίμων ΓΑΙΑ (GAEA PRODUCTS) οι πωλήσεις της οποίας το 2010 ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ και ο τζίρος για το 2011 εκτιμάται ότι θα κυμανθεί κοντά στα 13 εκατ. ευρώ.

Το 82% των πωλήσεων της πραγματοποιούνται στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε όλη την Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Κίνα και την Αυστραλία. Κυριότερη αγορά της εταιρείας είναι η Γερμανία, ακολουθούμενη από την Αμερική, τη Ρωσία και τη Νορβηγία.

Το πάθος στην αναζήτηση κάθε είδους πληροφορίας για το φαινόμενο του ύπνου, τα στρώματα, τα μαξιλάρια οδήγησαν τον Παύλο Ευμορφίδη να δημιουργήσει την εταιρεία COCO-MAT και να επιλέξει ως αποκλειστικά συστατικά των προϊόντων που σχεδιάζει, φυσικά υλικά, όπως ο κοκοφοίνικας, το καουτσούκ, το μαλλί, το βαμβάκι, η αλογότριχα, το μετάξι, το πούπουλο χήνας, ως και τα φύκια, που αφθονούν στις ελληνικές θάλασσες.

Μοναδική καινοτομία:

Τα στρώματα της COCO-MAT διαθέτουν φερμουάρ για να μπορεί ο αγοραστής να βλέπει τι ακριβώς αγοράζει. Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε πολλές χώρες στο εξωτερικό ενώ καταστήματά της λειτουργούν σε Ευρώπη, στην Κίνα και στην Αμερική.

Στο “Moving Forward” ο Πίτερ Οικονομίδης

Ανάμεσα στους εξειδικευμένους ομιλητές ήταν και ο Peter Economides ο οποίος προλόγισε και παρουσίασε το μέρος των ομιλιών που είχαν να κάνουν με “το Ίντερνετ ως παράγων ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία” και την “Ανανέωση και καθοριστική εικόνα –brand image” ( Innovation and brand image). Στο μέρος αυτό, παρουσιάστηκαν και οι καινοτομίες που καταγράφονται παραπάνω.

Ο ίδιος άλλωστε, συγκαταλέγεται αυτή τη στιγμή στους κορυφαίους εν ενεργεία διαφημιστές του κόσμου.

Ο Πίτερ Οικονομίδης έχει συνεργαστεί με κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο και είχε την ευθύνη της εκστρατείας “Δώστε μία ευκαιρία στην Ελλάδα” (Give Greece a Chance).

Ο ίδιος, γνώρισε μεγάλη επιτυχία όταν μετείχε στην ανανέωση της εικόνας της Apple το 1997, αφού με τον Στιβ Τζομπς δημιούργησε το σλόγκαν “Σκέψου διαφορετικά” (Think Different).

Κ. Καμάρας: “Η ενίσχυση του διαδικτύου, θα έρθει από την ιδιωτική πρωτοβουλία”

Ο αντιπρόεδρος της 24 Media κ. Κ. Καμάρας μιλώντας στο συνέδριο τόνισε ότι η ενίσχυση του διαδικτύου ως πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μπορεί να έρθει μόνο από την ιδιωτική πρωτοβουλία και όχι από το κράτος.

“Το κράτος μπορεί να συμβάλλει μόνο στο κομμάτι της οπτικής ίνας, , της ψηφιακής εκπαίδευσης, του e-goverment κ.α. ώστε να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος για τους ιδιώτες” είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ακόμα ότι αυτό που πρέπει να κάνει το κράτος είναι να προσφέρει ένα σαφές και σταθερό νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με τον κ. Καμάρα το νομικό πλαίσιο θα πρέπει να επικαιροποιείται περιοδικά σε συνεννόηση με την αγορά και αφήνοντας χώρο στην αυτορρύθμιση και στην αυτοδέσμευση.

Ο κ. Καμάρας μίλησε ακόμα για τη σημασία της διαφήμισης στην ανάπτυξη του διαδικτύου, σημειώνοντας ότι διασφαλίζει τη δωρεάν παροχή υπηρεσίων, αλλά και χιλιάδες θέσεις εργασίας μέσω της ανάπτυξης των ιστοσελίδων.

“Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές είναι ο κομβικός ρόλος της διαφήμισης. Είναι δεδομένο ότι οποιοσδήποτε φόρος στη διαφήμιση, μόνο κακό μπορεί να κάνει” κατέληξε ο κ. Καμάρας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα