Σε θέση μάχης οι μεγάλοι όμιλοι για το mega έργο επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας
Διαβάζεται σε 3'
Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα 200 εκατ. ευρώ για το πολυώροφο πάρκινγκ και νέα πίστα αεροσκαφών.
- 24 Δεκεμβρίου 2025 07:45
Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2026 αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος για το μεγάλο έργο επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Σε χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ήταν το μεγάλο έργο.
Σύμφωνα με πηγές με γνώση στο θέμα ο διαγωνισμός βρίσκεται στην πιο ώριμη του φάση και οι προσφορές αναμένεται να κατατεθούν μέχρι τον Φεβρουάριο. Στην συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση και από αυτή τη διαδικασία θα προκύψει ο ανάδοχος των έργων του 1,1 δισ. ευρώ. Προς το παρόν είμαστε στη φάση του Early Contractor Involvement – ECI η οποία όμως είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο για την υλοποίηση των μεγάλων παρεμβάσεων στο αθηναϊκό αεροδρόμιο.
Εφόσον η σύμβαση υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι, τότε θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα έργα να ξεκινούν από το ερχόμενο Φθινόπωρο και να εξελίσσονται μέσα στο 2027. Η διάρκεια των έργων θα είναι μέχρι το 2032 και τελικός στόχος είναι το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 40 εκατομμύρια επιβάτες.
Βέβαια, βλέποντας τα στατιστικά του αεροδρομίου, όπου φέτος αναμένεται να αγγίξει τους 40 εκατομμύρια επιβάτες, είναι λογικό ο σχεδιασμός για μια μελλοντική περαιτέρω επέκταση να είναι στον ορατό ορίζοντα.
Να θυμίσουμε πως στα μακροπρόθεσμα σχέδια του αεροδρομίου για να πιάσει μέχρι και 50 εκατομμύρια επιβάτες, είναι σε επόμενο στάδιο η κατασκευή ενός νέου τέρμιναλ στην περιοχή που σήμερα είναι το long term parking ακριβώς απέναντι από το υφιστάμενο.
Επιστρέφοντας στα μεγάλα έργα της επέκτασης του Ελ.Βενιζέλος, να θυμίσουμε πως σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα 200 εκατ. ευρώ για το πολυώροφο πάρκινγκ και νέα πίστα αεροσκαφών.
Το νέο πάρκιγνκ θα είναι επταώροφο και θα έχει τη δυνατότητα στάθμευσης για 3.500 οχήματα όλων των κατηγοριών, από απλά ι.χ. μέχρι τουριστικά λεωφορεία.
Σχετικά με την πίστα αεροσκαφών περιλαμβάνεται η ανάπτυξη 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών. Τα έργα αυτά που εκτελούνται από το σχήμα ΤΕΡΝΑ-REDEX αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2027.
Τα σχήματα που διεκδικούν το μεγάλο συμβόλαιο είναι ΤΕΡΝΑ-REDEX, AKTOR (μαζι με εταιρεία αλλοδαπής) και METKA-ΑΒΑΞ.
Να θυμίσουμε ότι ο project manager που θα αναλάβει όλα τα έργα των επεκτάσεων, δηλαδή όλων των έργων επέκτασης του τερματικού σταθμού και των συνοδών είναι το σχήμα HILL INTERNATIONAL-AECOM-SALFO. Αρχιτεκτονικά τα σχέδια εκπόνησε το σχήμα Anemos που αποτελείται από τις Grimshaw, Haptic και K-Studio.
Περιληπτικά η επέκταση περιλαμβάνει επεκτάσεις του τέρμιναλ κατά 150.000 τμ (+68% σε σχέση με σήμερα). Βασικά στοιχεία της επέκτασης περιλαμβάνουν την αύξηση των χώρων του αεροσταθμού, τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και οχημάτων, καθώς και την ανάπτυξη νέων χώρων για εστίαση και λιανική, χωρίς την προσθήκη νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης.
Στην χθεσινή εκδήλωση ήταν παρόντες τόσο ο απερχόμενος CEO Γιάννης Παράσχης, όσο και ο νέος CEO Γιώργος Καλλιμασιάς. Από την πλευρά του ο κ.Παράσχης σημείωσε πως να κεφάλαιο κλείνει και ένα άλλο ανοίγει χαρακτηρίζοντας την αλλαγή σκυτάλης και την επιλογή του Γιώργου Καλλιμασιά ως «φυσική συνέχεια».
Μιλώντας ο κ.Καλλιμασιάς που αναλαμβάνει καθήκοντα την 1η Φεβρουαρίου υπογράμμισε πως «Παραλαμβάνω την εταιρεία σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο αριστείας, τόσο επιχειρησιακά όσο και περιβαλλοντικά», ανέφερε, τονίζοντας πως επόμενη πρόκληση είναι η επέκταση των υποδομών, για να μπορέσει το αεροδρόμιο να αναπτύσσεται και τα επόμενα χρόνια.