Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη αύξηση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Ανθη σε βαζάκι απο το φυτό πασχαλιά σε στιγμιότυπο απο καφετέρια στον εμπορικό δρόμο της Ερμού,σήμερα Μεγάλη Τετάρτη 15 Απριλίου 2009    ( EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ )
Ανθη σε βαζάκι απο το φυτό πασχαλιά σε στιγμιότυπο απο καφετέρια στον εμπορικό δρόμο της Ερμού,σήμερα Μεγάλη Τετάρτη 15 Απριλίου 2009 ( EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ ) EUROKINISSI

Συνεχίζεται η ανάκαμψη του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα. Έφτασε στις 47 μονάδες, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη

Συνεχίζεται η ανάκαμψη του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ο δείκτης στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, φτάνοντας συνολικά τις 47. Η αύξηση αυτή είναι η μεγαλύτερη που σημειώθηκε στην περιοχή της Ευρώπης.

Η έρευνα δείχνει ότι, ενώ ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, φτάνοντας στις 94, ο δείκτης της Ευρώπης παρέμεινε σταθερός για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, στις 71 μονάδες.

Στην Ευρώπη, 13 χώρες παρουσίασαν αύξηση στο Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ενώ 14 μείωση, 10 εκ των οποίων ανήκουν στη Δυτική Ευρώπη.

Επίσης, στην Ευρώπη ανήκουν οι 9 από τις 10 χώρες με το χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων είναι η Πορτογαλία (33), η Ουγγαρία και η Ιταλία (41), η Ελλάδα (47) και η Ισπανία (48).

Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 54η θέση μεταξύ των 58 αγορών που συμμετέχουν στην έρευνα, με το δείκτη της, ωστόσο, να σημειώνει τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση παγκοσμίως κατά 7 μονάδες.

Παραμένει η απαισιοδοξία

Ωστόσο, παρά την αύξηση του δείκτη, 8 στους 10 Έλληνες συνεχίζουν να αμφισβητούν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση σύντομα, ενώ θεωρούν ότι θα παραμείνει σε ύφεση για τους επόμενους 12 μήνες.

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο 2ο εξάμηνο του 2012, φαίνεται ότι οριακά λιγότεροι Έλληνες πιστεύουν πως η εργασιακή ασφάλεια, καθώς και τα οικονομικά τους αναμένεται να χειροτερεύσουν τους επόμενους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, η εργασιακή ασφάλεια παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία, όπως αναφέρθηκε από το 51% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί με αρκετά χαμηλότερο ποσοστό και η ανησυχία για την οικονομία.

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (28%) δηλώνουν ότι το ξοδεύει στην κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ 4 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Ενδεικτικό της γενικότερης έλλειψης εμπιστοσύνης είναι ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές (91%) έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες και έχουν γίνει περισσότερο προσεκτικοί με τις δαπάνες τους. Το ποσοστό αυτό είναι το μεγαλύτερο που σημειώθηκε στην Ευρώπη.

Επιπλέον, οι αγοραστικές συνήθειες συνεχίζουν να μεταβάλλονται για ένα ακόμη τρίμηνο, με τους Έλληνες να δηλώνουν ότι, προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού (74%), ενώ συνεχίζουν να είναι προσεκτικοί, όσον αφορά στις δαπάνες τους για καταναλωτικά προϊόντα, καθώς 7 στους 10 είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν πιο φτηνά καταναλωτικά προϊόντα.

Τα φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα θα συνεχίσουν να αποτελούν επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών ακόμη και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν σε ποσοστό 36%, το οποίο, ωστόσο, είναι χαμηλότερο, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

SHARE:

24Media Network