Τα πιο ”καθαρά” αυτοκίνητα

Τα πιο ”καθαρά” αυτοκίνητα

Η Fiat κατασκεύασε το πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αυτοκίνητα το 2008. Στη 18η θέση η Ελλάδα στις πωλήσεις "καθαρών" ΙΧ

Η Fiat SpA παρήγαγε τα αυτοκίνητα με τις χαμηλότερες, κατά μέσον όρο, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που πωλήθηκαν το 2008 στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και η Daimler AG τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες εκπομπές, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον (T&E) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η μεγαλύτερη βελτίωση σε επίπεδο κατασκευαστών σε σχέση με το 2007 σημειώθηκε, ωστόσο, στη BMW AG, ενώ η Πορτογαλία ήταν πέρυσι η χώρα στη οποία, για τρίτο συνεχόμενο χρόνο, πωλήθηκαν τα πιο “καθαρά” αυτοκίνητα κατά μέσον όρο, με την Ελλάδα να υποχωρεί στη 18η θέση, από τη 17η ένα χρόνο νωρίτερα.

Τα αυτοκίνητα τα οποία κατασκεύασε η Fiat είχαν μέσον όρο εκπομπών 138 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο ενώ οι μέσες εκπομπές των αυτοκινήτων της PSA Peugeot Citroen διαμορφώθηκαν στα 139 γραμμάρια, με την Renault να ακολουθεί στην τρίτη θέση (143 γραμμάρια), όπως γνωστοποίησε στην τέταρτη ετήσια έκθεσή του ο περιβαλλοντικός όμιλος που έχει έδρα τις Βρυξέλλες.

Τα λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα κατασκεύασε η Daimler AG, με μέσο όρο εκπομπών στα 175 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ακολουθούμενη από την ιαπωνική Nissan Motor με μέσες εκπομπές στα 161 γραμμάρια.

Τη μεγαλύτερη πρόοδο σημείωσε η BMW, μειώνοντας σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%, σε ετήσια βάση, τις μέσες εκπομπές των αυτοκινήτων που παρήγαγε το 2008 (154 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο). Ακολούθησαν κατά σειρά η Mazda, η Hyundai και η Ford.

Οι ρυθμοί προόδου επιβραδύνθηκαν, ωστόσο, δραματικά στη Fiat και την PSA Peugeot Citroen καθώς και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζουν την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση (μείωση των εκπομπών στα 130 γραμμάρια το 2015 και στα 95 γραμμάρια το 2020). Αντιθέτως, επιταχύνθηκαν δραματικά στις Suzuki και Mazda, που έχουν να διανύσουν μεγάλη απόσταση για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Συνολικά, οι 14 μεγαλύτερες ως προς τις πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν πέρυσι κατά 3,3% τις εκπομπές, στα 159 γραμμάρια κατά μέσον όρο, σε επίπεδα πολύ πάνω από τον στόχο των 140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο που έχει θέσει ο κλάδος.

“Ολα αυτά δείχνουν ότι η βιομηχανία μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από ό,τι έκανε την περίοδο που δεν ασκούντο πιέσεις. Δείχνουν ότι οι οικειοθελείς δεσμεύσεις δεν φέρνουν αποτέλεσμα και ότι οι ρυθμιστικοί κανόνες είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί”, τόνισε ο διευθυντής της T&E κ. Τζος Ντινγκς.

Για τρίτο συνεχόμενο χρόνο, η πορτογαλική αγορά αυτοκινήτου ήταν, το 2008, η αγορά στην οποία πωλήθηκαν τα αυτοκίνητα με τη καλύτερη ενεργειακή απόδοση, ακολουθούμενη από την αγορά αυτοκινήτου στη Γαλλία, την Ιταλία και τη Δανία.

Η μεγαλύτερη πρόοδος μεταξύ των μεγάλων χωρών-μελών της Ενωσης σημειώθηκε στη Γαλλία, με μεγαλύτερη του 6% μείωση των εκπομπών σε σχέση με το 2007. Πτωχές ήταν οι επιδόσεις των σκανδιναβικών χωρών – με εξαίρεση τη Δανία – των βαλτικών χωρών και της Γερμανίας.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα