Πολυνομοσχέδιο ΥΠΟΙΚ: Πώς θα φορολογηθούν τα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων – Τι θα ισχύσει για τον Αιγιαλό

Πολυνομοσχέδιο ΥΠΟΙΚ: Πώς θα φορολογηθούν τα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων – Τι θα ισχύσει για τον Αιγιαλό
O υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος Eurokinissi

Φορολόγηση των αναδρομικών των ειδικών μισθολογίων, το νέο πλαίσιο χρήσης αιγιαλού, την χρηματοδότηση του Μουσείου του Ολοκαυτώματος στην Θεσσαλονίκη, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων νομοσχέδιο "σκούπα" του υπουργείου Οικονομικών.

Από την φορολόγηση των αναδρομικών των ειδικών μισθολογίων, το νέο πλαίσιο χρήσης αιγιαλού μέχρι και την χρηματοδότηση του Μουσείου του Ολοκαυτώματος στην Θεσσαλονίκη, περιλαμβάνει νομοσχέδιο “σκούπα” του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής στην Βουλή.

Ειδικότερα μέσα από τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου:

– Ορίζεται ότι η φορολόγηση των αναδρομικών ύψους 930 εκ ευρώ που έλαβαν δημόσιοι υπάλληλοι των ειδικών μισθολογίων ( αστυνομικοί στρατιωτικοί δικαστικοί γιατροί του ΕΣΥ θα φορολογηθούν άπαξ με συντελεστή 20% και για τα ποσά που έλαβαν δεν θα χρεωθεί ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

– Απαλλάσσονται από το ΕΝΦΙΑ του 2018 και του 2019 οι κάτοχοι ακινήτων στην Αττική και την Κορινθία που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές της 23και της 24 Ιουλίου φτάνει να έχουν έκθεση αυτοψίας από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου υποδομών για την επικινδυνότητα του ακινήτου

–  Κυρώνεται το νέο συνυποσχετικό του ελληνικού δημοσίου με την ναυτιλιακή κοινότητα για οικειοθελή φορολόγηση με συντελεστή 10% σε όλα τα εισαγόμενα ποσά σε οποιοδήποτε νόμισμα από εισοδήματα μερισμάτων τελικών μετόχων εταίρων ή πραγματικών δικαιούχων πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία. Η οικειοθελής φορολόγηση δεν έχει χρονική ημερομηνία λήξης.

Αιγιαλός

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται ένα νέο πλαίσιο του αιγιαλού και της παραλίας με την δημιουργία δευτεροβάθμιας επιτροπής χάραξης αιγιαλού στο υπουργείο Οικονομικών:

Ανοίγεται ο δρόμος για την νομιμοποίηση αυθαιρέτων ή καθ υπέρβαση της αδείας κατασκευών υπό προϋποθέσεις στον αιγιαλό που εξυπηρετούν βασικές υποδομές οικονομικές χρήσεις.

Λύνεται οριστικά το θέμα νομιμότητας που είχαν υποχρεωτικά έργα που γίνονταν στην προσπάθεια ανάσχεσης της διάβρωσης που προκαλούν έκτακτα περιστατικά ή μεγάλες φυσικές καταστροφές.

Στην απλή παραχώρηση αιγιαλού για τοποθέτηση ομπρελών καθισμάτων και θαλάσσιων μέσων αναψυχής ορίζονται ότι θα γίνεται δημοπρασία από το υπουργείο οικονομικών και η παραχώρηση θα γίνεται με αντίτιμο για μέγιστη διάρκεια τριών ετών. Η παραχώρηση παραλίας δεν θα υπερβαίνει τα 300 μέτρα από 500 μέτρα που ίσχυε σήμερα. Η παραχώρηση θα γίνεται μετά από αιτιολογημένη σύμφωνη γνώμη του τοπικού ΟΤΑ.

Προβλέπεται επίσης σε ειδικές περιπτώσεις απλής χρήσης η αδειοδότηση τοποθέτησης πλωτών εξεδρών εμβαδού έως 100 τμ σε παραθαλάσσιες περιοχές και έως 50 τιμ σε λίμνες για διάρκεια έως και 6 μηνών. Στις εξέδρες θα απαγορεύεται ρητά η λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η παραβίαση των όρων παραχώρησης (διενέργεια δραστηριοτήτων γάμων εκδηλώσεων χωρίς άδεια) θα επισύρει πρόστιμο τριπλάσιο του τιμήματος παραχώρησης.

Οι άδειες από ιδιώτες για την δημιουργία υποδομών για κάθε χρήση (εξορυκτική ναυταθλητική ναυπηγοεπισκευαστική ενεργειακή ερευνητική) πλην την εμπορικής θα εκδίδονται μέσα σε έξι μήνες από την κατάθεση του ενδιαφερόμενου της αίτησης και του φακέλου στην οικεία κτηματική υπηρεσία.

Διευκρινίσεις ΥΠΟΙΚ

Πάντως, όπως τονίζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, το παρόν σχέδιο νόμου:

«● Περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες χρήσης του αιγιαλού που έδινε ο ν. 2971/2001 είτε με αναφορά είτε με αποσιώπηση, από δραστηριότητες ξενοδοχειακές, εμπορικές αλλά και κάθε αυθαίρετη χρήση, γιατί ρητά απαγορεύει την ύπαρξη κατοικιών (μικρών ή …βιλών), καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (ταβέρνες, μπαρ κλπ.), ξενοδοχείων, πισινών και λοιπών αντίστοιχων εγκαταστάσεων στον αιγιαλό.

● Αναφέρεται σε όποιες δραστηριότητες δημόσιες, κοινωφελείς (βιολογικοί καθαρισμοί, αφαλατώσεις), δημοτικές, προστασίας και εκτάκτων αναγκών, άρσης επικινδυνότητας, εθνικής άμυνας, ιδιωτικές, είναι εκ της φύσης τους δεδομένο ότι δεν μπορούν να ασκηθούν χωρίς πρόσβαση στον αιγιαλό, όπως ναυταθλητικές, λιμενικές, αλιευτικές, ναυπηγοεπισκευαστικές, ενεργειακές – ΑΠΕ. Και αυτές μόνο κατόπιν των αναγκαίων αδειοδοτήσεων με αυστηρότατες προϋποθέσεις και λήψη μέτρων.

● Ορίζεται πλέον, από της ισχύος των νέων ρυθμίσεων, ότι ο παλιός αιγιαλός ανήκει στη δημόσια κτήση και όχι στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου, με αποτέλεσμα να περιορίζονται δραστικά οι χρήσεις του και να επικρατεί ο κοινόχρηστος χαρακτήρας του.

● Περιορίζει σημαντικά τα όρια απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας (ομπρέλες, ξαπλώστρες κλπ.), αυξάνει τις δυνατότητες κοινοχρησίας και αυστηροποιεί το συνολικό πλαίσιο.

● Δίνει δυνατότητες συμμετοχής στις τοπικές κοινωνίες μέσω των αρμοδίων ΟΤΑ».

«Ποιοι ενοχλούνται άραγε από όλα τα παραπάνω» διερωτώνται οι κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών και προσθέτουν ότι:

«Είναι προφανές ότι η προσπάθεια των δημοσιευμάτων, διασύνδεσης του παρόντος σχεδίου με τον νόμο του 2014, που δικαιολογημένα ξεσήκωσε τη γενική κατακραυγή, αλλού στοχεύει. Ίσως γιατί πολλοί επιθυμούν τη μη τροποποίηση και διατήρηση πολλών διατάξεων του ισχύοντος νόμου 2971/2001, που πέραν της ανάγκης εκσυγχρονισμού του, άφηνε πολλά θεσμικά κενά, τόσο όσον αφορά τη διοικητική διαχείριση όσο και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ταυτόχρονα όμως άφηνε το περιθώριο για την ανάπτυξη ενός καθεστώτος αυθαιρεσίας που είναι κοινώς γνωστό.

Τα υπόλοιπα θα συζητηθούν στη Βουλή και με όλη τη διάθεση πιθανών βελτιώσεων στο πλαίσιο ενός εποικοδομητικού και τεκμηριωμένου διαλόγου».

Ο έλεγχος των οικονομικών των ΟΤΑ

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου από 31/12/2019 παύει ο προληπτικός έλεγχος των δαπανών των ΟΤΑ από το Ελεγκτικό συμβούλιο η οποία μεταφέρεται στις αρμόδιες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου και δημοσιονομικού ελέγχου των οργανισμών. Η αιτιολόγηση για την αλλαγή αυτή είναι για να επιταχυνθούν οι πληρωμές προς ιδιώτες και να αυξηθεί η διαφάνεια και η ετοιμότητα των εσωτερικών μηχανισμών ελέγχου και πληρωμών των ΟΤΑ.

Παράλληλα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά διάσπαρτων επιμέρους διατάξεων για την φορολόγηση των εταιριών του εξωτερικού που είναι συνδεδεμένες με ημεδαπές εταιρίες, την εποπτεία εταιριών επιχειρηματικού κεφαλαίου, την επιβολή ΦΠΑ σε υπηρεσίες και προϊόντα κουπόνια και την εποπτεία από τις ευρωπαϊκές αρχές των εταιριών κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

Τέλος θεσμοθετεί την χρηματοδότηση του μουσείου του Ολοκαυτώματος για την ανέγερση κτιρίου στην Θεσσαλονίκη. Η  χρηματοδότηση θα γίνει από το αποθεματικό του κρατικού προϋπολογισμού.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα