Η κυβέρνηση έχει (εσωκομματικό) γράμμα για τα ΕΛΤΑ
Διαβάζεται σε 6'
Αναβρασμός και στη ΝΔ για το ξαφνικό “λουκέτο” σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ. Αντιδράσεις και από τους εκπροσώπους της ΝΔ στις επιτροπές Οικονομικών και Εμπορίου, Πέτσα και Μαρκόπουλο. Βροχή ερωτήσεων από βουλευτές της ΝΔ
- 01 Νοεμβρίου 2025 07:04
Η αποκάλυψη του NEWS 24/7, ότι τη Δευτέρα θα μπει αιφνιδιαστικά “λουκέτο” σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ, προκαλεί έντονες αντιδράσεις και μεταξύ των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.
Και αυτό καθώς ολόκληροι δήμοι θα μείνουν χωρίς υποκατάστημα ΕΛΤΑ για χιλιόμετρα. Γεγονός που θα δυσκολέψει τη ζωή ιδίως ηλικιωμένων πολιτών.
Την οργή των γαλάζιων βουλευτών εντείνει το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν είχε ενημερώσει για την πρόθεση της αυτή ή συζητήσει το θέμα του “ξαφνικού θανάτου” 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ με την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ. “Δεν γίνεται να μας λένε έτσι ξαφνικά ότι τη Δευτέρα θα κλείσουν 204 καταστήματα ΕΛΤΑ”, έλεγε χαρακτηριστικά βουλευτής της ΝΔ και προσέθετε:
“Δεν μπορούν να επικαλούνται μετά από έξι χρόνια διακυβέρνησης προβλήματα βιωσιμότητας και να μην τρέχει τίποτα ούτε για τη διοίκηση των ΕΛΤΑ ούτε για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Δεν είναι όλα management πολυεθνικής, δεν μπορεί ως κυβέρνηση να αγνοείς τις ανάγκες της κοινωνίας” .
Στο στόχαστρο των διαμαρτυρόμενων βουλευτών της ΝΔ βρίσκονται τόσο ο νυν υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, όσο και ο συναρμόδιος υπουργός Οικονομικών και πρώην υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. Αλλά κυρίως το Μαξίμου, στο οποίο χρεώνουν τελικά την απόφαση λόγω και “επιτελικού κράτους”.
Η κοινή συνεδρίαση των διαρκών επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής & Εμπορίου, που θα πραγματοποιηθεί εκτάκτως την ερχόμενη Τρίτη μετά από αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπεται επομένως δύσκολη για την κυβέρνηση.
Πολλώ δε μάλλον που μεταξύ των βουλευτών που αντέδρασαν στο κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ είναι και οι Στέλιος Πέτσας και Δημήτρης Μαρκόπουλος, δηλαδή οι εκπρόσωποι της ΚΟ της ΝΔ στις επιτροπές Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής & Εμπορίου αντίστοιχα.
Πυρά Πέτσα- Μαρκόπουλου, βροχή ερωτήσεων από βουλευτές της ΝΔ
“Δεν πρόκειται μόνο για τεχνοκρατικό ζήτημα, αλλά και για θέμα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες πόλεις. Και στην περιοχή μου κλείνει υποκατάστημα που εξυπηρετεί εκατοντάδες πολίτες. Ελπίζω πως δεν σχετίζεται το θέμα με την καθολική υπηρεσία” δήλωσε ειδικότερα στη Βουλή ο κ.Πέτσας.
Ενώ ο κ.Μαρκόπουλος σε ανάρτηση του ανέφερε: “Το θέμα του κλεισίματος 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ οφείλουμε να το δούμε ως θέμα επιβίωσης των θέσεων εργασίας και της ίδιας της εταιρείας (και τα δύο διασφαλίζονται) και ταυτόχρονα κι ως ζήτημα κάλυψης των αναγκών της κοινωνίας.
Σε περιοχές για παράδειγμα που έκλεισαν τράπεζες και που δεν υπάρχουν καν ΑΤΜ ή που τα ιδιωτικά ταχυδρομικά δίκτυα δεν έχουν επαρκή ή ποιοτική παρουσία, οφείλουμε να λειτουργήσουμε κοινωνικά.
Για παράδειγμα το Πέραμα στερείται επαρκών ΑΤΜ και τραπεζικών καταστημάτων καθώς και ταχυδρομικών εταιρειών. Θα πρέπει να αναλύσουμε τί σημαίνει εκεί κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ και να δούμε εναλλακτικές επιλογές.
Χαίρομαι που η κυβέρνηση κρατά ανοικτό τον κοινοβουλευτικό διάλογο για όλα αυτά τα ζητήματα και προφανώς τις επόμενες ημέρες θα ακούσουμε τα όσα έχουν να συζητηθούν και να ανακοινωθούν. Στον διάλογο αυτό θα τοποθετηθώ ως εκπρόσωπος της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ σε θέματα της διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου.”
Εν τω μεταξύ άρχισαν να κατατίθενται βροχή οι ερωτήσεις και οι αναφορές από βουλευτές της ΝΔ προς τον κ.Παπαστεργιόυ και τον κ.Πιερρακάκη. Ειδικότερα ερωτήσεις κατέθεσαν οι βουλευτές της ΝΔ Νεοκλής Κρητικός, Κατερίνα Μονογιού, Μάρκος Καφούρος, Βασίλης Οικονόμου, και αναφορές οι Θεοδώρα Αυγερινοπούλου και Γιάννης Γιώργος.
Αλλά και ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών και βουλευτής της ΝΔ, Αθανάσιος Καββαδάς, όταν ανακοινώθηκε η απόφαση για κοινή συνεδρίαση των δύο επιτροπών, ανέφερε ότι ο ίδιος μόνο το προηγούμενο βράδυ είχε δεχθεί πάνω από 100 τηλεφωνήματα για το κλείσιμο του ΕΛΤΑ στο Νυδρί.
Η κυβέρνηση επιμένει: Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις
Στην κοινή συνεδρίαση των επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής & Εμπορίου την Τρίτη θα κληθούν ειδικότερα ο κ.Παπαστεργίου και εκπρόσωποι των ΕΛΤΑ. Πάντως ο κ.Πιερρακάκης υπεραμύνθηκε της κυβερνητικής απόφασης για το λουκέτο, επικαλούμενος τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΕΛΤΑ και κάνοντας λόγο για ζήτημα επιβίωσης του οργανισμού.
Ο υπουργός Οικονομικών επικαλέστηκε ειδικότερα τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου των ΕΛΤΑ ότι η αλληλογραφία αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 10% αυτού που ήταν πριν από 10 χρόνια. Και πρόσθεσε: “Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις.”
Στη γραμμή περί ανάγκης λήψης δύσκολων αποφάσεων φαίνεται λοιπόν πως θα επιμείνει η κυβέρνηση, η οποία χρησιμοποιεί τον όρο “αναδιάρθρωση” των ΕΛΤΑ και “αναδιοργάνωση του δικτύου”.
Κυβερνητικά στελέχη τόνιζαν ότι η κυβέρνηση έχει στηρίξει οικονομικά τα ΕΛΤΑ, με μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να επιβιώσει ο οργανισμός. Και έριχναν την ευθύνη στην προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ.
Και για τα ΕΛΤΑ φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ
Ειδικότερα, κυβερνητικά στελέχη ανέφεραν ότι με νόμο ΣΥΡΙΖΑ του 2018, το σύνολο των μετοχών κυριότητας του ελληνικού δημοσίου στα ΕΛΤΑ μεταβιβάστηκε αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα στην ελληνική εταιρεία συμμετοχών και περιουσίας. Δηλαδή στο Υπερταμείο, το οποίο ιδρύθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως τόνιζαν.
Σημειώναν επίσης ότι Ευκλείδης Τσακαλώτος ως υπουργός Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούσε με τον Νίκο Παππά σχετικά με την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ και τη μελέτη της PWC, που προέβλεπε το κλείσιμο 200 καταστημάτων.
Υπενθύμιζαν ότι ο κ. Τσακαλώτος φερόταν να επιμένει να προχωρήσει η μελέτη. Καθώς και ότι το 2017 ο κ. Παππάς απαντούσε πλήρως τεχνοκρατικά στον κ. Μανιάτη σχετικά με το κλείσιμο κάποιων ταχυδρομείων λέγοντας πως στον Δήμο Επιδαύρου «έχουμε ήδη τόσα καταστήματα και η κάλυψη γίνεται ήδη πλήρως».
Κυβερνητικά στελέχη παρέπεμπαν επίσης στην ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, διαβεβαιώνοντας ότι κανένας Έλληνας δεν θα μείνει χωρίς ταχυδρόμο και κανένα νησί χωρίς κατάστημα. Αλλά και ότι θα ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους και κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι – όπως τόνιζαν- θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου, όπως και σήμερα.
Διαβεβαιώναν επίσης ότι κανένας εργαζόμενος των ΕΛΤΑ δε θα χάσει τη θέση του και ότι είναι πλήρως εξασφαλισμένη η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία.