Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση μετατρέπει τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. σε εισπρακτικό μηχανισμό
Διαβάζεται σε 2'
Η αντίδραση της Νέας Αριστεράς στην κυβερνητική πρόθεση να στερήσει από τους Δήμους σημαντικό μέρος των εσόδων από τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παραβιάσεις του ΚΟΚ.
- 29 Οκτωβρίου 2025 11:50
“Με το άρθρο 20 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφαιρεί από τους Δήμους το δικαίωμα είσπραξης των προστίμων του Κ.Ο.Κ. και τα συγκεντρώνει σε έναν κρατικό λογαριασμό υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ” τονίζει σε σχετική ανακοίνωσή της η Νέα Αριστερά.
“Πίσω από τη “τεχνική” του νόμου κρύβεται μια σαφής πολιτική επιλογή: να αποδυναμωθεί η τοπική αυτοδιοίκηση και να μετατραπεί η οδική ασφάλεια σε μηχανισμό είσπραξης που τροφοδοτεί το κεντρικό κράτος.
Από το παρόν άρθρο γίνεται απολύτως σαφές ότι οι Δήμοι χάνουν μια σημαντική πηγή εσόδων, με την οποία χρηματοδοτούσαν έργα συντήρησης, διαγραμμίσεων και φωτισμού, έργα που επέστρεφαν άμεσα στους κατοίκους.
Η κυβέρνηση υπόσχεται ότι θα “αποδίδει” χρήματα στους ΟΤΑ μόνο εφόσον οι ίδιοι συντηρούν τις κάμερες. Δηλαδή, μετατρέπει το αυτονόητο δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών σε επιδοτούμενη υποχρέωση, η οποία εξαρτάται από τη “διάθεση” του κάθε Υπουργού. Ταυτόχρονα, η ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ. αποκτά πλήρη ρόλο είσπραξης, βεβαίωσης και προσαύξησης των προστίμων, ακόμη και 20% επιπλέον μετά την οκτάμηνη προθεσμία. Έτσι, η οδική ασφάλεια παύει να είναι δημόσιο καθήκον και μετατρέπεται σε φοροεισπρακτική δραστηριότητα με λογική ποινής αντί για πρόληψη.
Για ακόμη μία φορά, η κυβέρνηση της ΝΔ αντί να ενισχύσει το πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης, επιλέγει τον κρατικό συγκεντρωτισμό.
Η Νέα Αριστερά αντιτίθεται σε αυτές τις πολιτικές φτωχοποίησης των Δήμων και υπερασπίζεται το δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών να διαχειρίζονται οι ίδιες τα ζητήματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας στους δρόμους τους“.