Τσουκαλάς: Η ΝΔ θέλει να μας πείσει ότι ο κ. Καραμανλής ήταν διακοσμητικός ως υπουργός

Διαβάζεται σε 6'
Κώστας Τσουκαλάς
Κώστας Τσουκαλάς Eurokinissi

Ο Κώστας Τσουκαλάς υποστηρίζει ότι ο Κώστας Καραμανλής γνώριζε τα προβλήματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους αλλά δεν έπραξε τα δέοντα.

«Κάθε αδίκημα, σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα, μπορεί να τελεστεί και δια παραλείψεως, ειδικά από πρόσωπα τα οποία λόγω αρμοδιότητας έχουν ιδιαίτερη νομική υποχρέωση», ανέφερε ο Κώστας Τσουκαλάς, συζητώντας εκτενώς επί της πρότασης του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τον Κώστα Καραμανλή.

Σε συνέντευξή του στο Open, σημείωσε ότι «την ηγεσία της ΡΑΣ, που η κυβέρνηση επικαλείται, την ορίζει ο υπουργός Μεταφορών. Άρα το ότι η αρμοδιότητα ανήκε αποκλειστικά στη ΡΑΣ είναι απόλυτα ανακριβές. Ο υπουργός είναι μόνο για να κόβει κορδέλες;».

Τόνισε ότι «η προανακριτική επιτροπή είναι προκαταρκτική επιτροπή και θα έρθει να αξιολογήσει το αν πρέπει να ασκηθεί ποινική δίωξη στον κ. Καραμανλή», ενώ «η Νέα Δημοκρατία λέει “όχι” από τα αποδυτήρια και ζητά να μη μιλήσουμε καθόλου για ενδεχόμενο κακουργηματικών πράξεων».

Ο κ. Τσουκαλάς περιέγραψε ότι ο ενδεχόμενος δόλος αφορά στο ότι «τελούσε σε γνώση του κ. Καραμανλή μία σειρά από στοιχεία, καθώς η ΡΑΣ τον ενημέρωνε δύο χρόνια πριν ότι υπάρχει ανασφάλεια στους σιδηροδρόμους και καλούσε για παρεμβάσεις, ενώ τέσσερις μέρες πριν η ίδια Αρχή του στέλνει έγγραφο και του λέει ότι υπάρχει ο κίνδυνος γιατί έχει παρατηρηθεί να υπάρχουν τρένα σε λανθασμένη και αντίθετη τροχιά. Αυτό που έγινε δηλαδή στο δυστύχημα».

«Ο κ. Τσαλίδης του έστελνε επίσης έγγραφο το 2021. Υπάρχουν έγγραφα που δείχνουν ότι ο υπουργός έχει γίνει κοινωνός από διάφορα υπηρεσιακά στελέχη και από τη ΡΑΣ, όχι από έναν απλό πολίτη, των τεράστιων προβλημάτων ασφάλειας», πρόσθεσε.

Ξεκαθάρισε ότι στο ΠΑΣΟΚ «δεν λέμε ότι προέβλεψε και απεδέχθη το ενδεχόμενο θανάτων. Αν λέγαμε αυτό, θα ζητούσαμε να ελεγχθεί για ανθρωποκτονία. Εμείς λέμε να ελεγχθεί με βάση το άρθρο 291 αν μπορούσε να προβλέψει και να αποτρέψει τη διατάραξη, αν απεδέχθη το ενδεχόμενο της διατάραξης ως απόρροια της αδράνειάς του».

Είπε ότι «υπάρχει η λεπτή γραμμή μεταξύ ενδεχόμενου δόλου και ενσυνείδητης αμέλειας» και πως «ενσυνείδητη αμέλεια σημαίνει ότι, παρόλο που είχε τα στοιχεία, δεν θεώρησε ότι μπορεί να συμβεί». Τόνισε ότι «αυτό είναι ένα θέμα αποδεικτικής διαδικασίας η οποία μπορεί να ξεκινήσει και να γίνει κατά τη συζήτηση στην προανακριτική, την οποία όμως θέλει η κυβέρνηση από πριν να αποφύγει».

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του ΠΑΣΟΚ, «σε ερώτηση, μάλιστα, της υφυπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου Σέβης Βολουδάκη που συμμετείχε στο ίδιο πάνελ, για το πώς είναι δυνατόν να ελέγχεται ο υπουργός όταν ελέγχονται υπηρεσιακά πρόσωπα επειδή μπορεί να μην τον ενημέρωσαν ως έπρεπε, ο Κώστας Τσουκαλάς απάντησε: “Να μην ξεχνάμε πώς έχει φτάσει το όνομα του κ. Καραμανλή στη Βουλή. Έφτασε ακριβώς γιατί αυτά τα υπηρεσιακά πρόσωπα που παραπέμπονται, ήρθαν και προσκόμισαν έγγραφα με αριθμούς πρωτοκόλλου που δείχνουν ότι τον είχαν ενημερώσει. Θα αξιολογηθεί αν λέει αλήθεια ο Καραμανλής ή εκείνοι. Πώς θα γίνει αυτή η διακρίβωση; Αν λειτουργήσει η προανακριτική. Για αυτό και τη ζητάμε. Άρα, αυτό το κομμάτι της διαρροής της κυβέρνησης, είναι λανθασμένο τελείως”».

Σχολιάζοντας «όσα υποστηρίζει η κυβέρνηση περί αποκλειστικά διοικητικής ευθύνης του κ. Καραμανλή», ο κ. Τσουκαλάς διερωτήθηκε: «Αν είχε μόνο διοικητική ευθύνη και δεν έχει καθήκον την ασφάλεια, για ποια παράβαση καθήκοντος θα τον πάνε, όπως διαρρέεται;». Σχολίασε ότι «εδώ έχουμε φοβερές αντιφάσεις» και πως «η ΝΔ, επειδή δεν μπορεί να αποδομήσει τη δική μας πρόταση, η ίδια αντιφάσκει με αυτά που έχει ήδη κάνει ή με αυτά που θα κάνει».

Ερωτηθείς για απόψεις που εκφράστηκαν από νομικούς στη δημόσια σφαίρα, είπε ότι δεν θα αξιολογήσει κανέναν νομικό, «όλοι είναι εξαιρετικοί συνάδελφοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε την ίδια άποψη». Ανέφερε ότι «κάθε άρθρο το οποίο αναφέρεται σε πράξεις όταν υπάρχει υποχρέωση αποτροπής πράξεων, ελέγχεται και για τις παραλείψεις. ‘Αρα, βάσει του άρθρου 291 και σε συνδυασμό με το άρθρο 15 του Ποινικού Κώδικα για αυτούς που έχουν βάσει αρμοδιότητας ή συναρμοδιότητας ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, προφανώς και μπορεί το αδίκημα να τελεστεί δια παραλείψεως».

Ως προς το γιατί το όνομα του πρωθυπουργού δεν περιλαμβάνεται στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ, τόνισε ότι «η πρότασή μας είναι στέρεη και αφορά σε εκείνους για τους οποίους συγκροτείται ιδιαίτερη νομική υποχρέωση. Ο πρωθυπουργός δεν έχει ευθεία αρμοδιότητα όσον αφορά στις μεταφορές». Πρόσθεσε ότι «ο Νίκος Ανδρουλάκης είπε ότι πάμε σε εκείνους που έχουν βάσει των ΦΕΚ είτε αρμοδιότητα είτε συναρμοδιότητα. Δεν προκύπτει από τα ΦΕΚ ειδική αρμοδιότητα του πρωθυπουργού. Στον Καραμανλή προκύπτει από το ΦΕΚ για τις μεταφορές και την ασφάλεια». Σημείωσε ότι την πολιτική ευθύνη «την έχουμε αποδώσει στον πρωθυπουργό σε όλους τους τόνους» και πως «εδώ ερχόμαστε με μια πρόταση η οποία μπορεί να σταθεί και δικαστικά».

Ως προς το γιατί το ΠΑΣΟΚ δεν ζητά παραπομπή του κ. Καραμανλή για ανθρωποκτονία τόνισε: «Γιατί δεν μπορεί να αποδειχθεί εύκολα σε ένα δικαστήριο ότι είχε προβλέψει και το ενδεχόμενο θανάτων. Ενώ τη διατάραξη, θα μπορούσε βάσει των στοιχείων που έχουν εισφερθεί στη διαδικασία».

Κατόπιν αυτών σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ το ενδιαφέρει «με στοιχεία να γίνει μια σοβαρή διαδικασία για να λάμψει η αλήθεια». «Ούτε μας ενδιαφέρει να χαϊδέψουμε αυτιά ανθρώπων που εύλογα έχουν οργή, ούτε προφανώς όμως θα έχουμε σιωπητήριο όπως θέλει η ΝΔ για να μην αξιολογηθούν οι ευθύνες των υπουργών της. Εμείς θέλουμε με βάση αυτά τα οποία προβλέπει η δικαιοσύνη και οι νόμοι να γίνει ο επαρκής έλεγχος. Και αυτό μας διαφοροποιεί και από το σύνολο των υπόλοιπων δυνάμεων», είπε.

Καταληκτικά εκτίμησε ότι, βάσει των διαρροών της ΝΔ, «στην ουσία μας λένε ότι ο κ. Καραμανλής ήταν διακοσμητικός ως υπουργός, δεν είχε καμία αρμοδιότητα και θεσπίζουν και ένα ιδιότυπο ακαταδίωκτο ισχυριζόμενοι ότι δεν μπορεί να παραπεμφθεί γιατί δεν είχε καμία ευθύνη». «Άρα όλοι οι υπουργοί της ΝΔ είναι ανεύθυνοι;», σχολίασε για να προσθέσει ότι τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης βάσει του νόμου του 4974/2022 «τον υπογράφει ο ΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών, όχι η ΡΑΣ. Δεν μπορεί η ΡΑΣ να μη δώσει έγκριση ασφάλειας εφόσον υπάρχει γενικός κανονισμός κίνησης. Δικοί τους νόμοι είναι. Μην εγκαλούν εμάς και για αυτό».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα