ΕΣΩ: Μια ημερίδα αφιερωμένη στο interior design

ΕΣΩ: Μια ημερίδα αφιερωμένη στο interior design
houlaki

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε για 8η συνεχόμενη χρονιά η ημερίδα για το interior design & την αρχιτεκτονική ΕΣΩ , τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019 στο μεγάλο αμφιθέατρο της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση με σημαντικούς ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η ημερίδα ΕΣΩ συγκέντρωσε όπως κάθε χρόνο, τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής δημιουργικής σκηνής, καθώς έχει καθιερωθεί ως ο κορυφαίος θεσμός προβολής των τεχνών και του σχεδιασμού, στην Ελλάδα. Σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο ο εικαστικός και ιδρυτής της Athens Biennale, Poka-Yio παρουσίασε την ημερίδα συμβάλλοντας στην εξαιρετική επιτυχία της εκδήλωσης.

houlaki

 

Η ημερίδα αποτέλεσε τόπο συνάντησης και δικτύωσης προσκεκλημένων από το χώρο της αρχιτεκτονικής, του σχεδιασμού και της ευρύτερης κοινότητας των τεχνών. Η ΕΣΩ συνδιοργανώθηκε από τα περιοδικά Archisearch.gr και Design+, και η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Θεματικές όπως η αρχιτεκτονική και η πόλη, ο σχεδιασμός δημόσιων κτηρίων, κτηρίων γραφείου και κατοικιών, ο γραφιστικός σχεδιασμός, το branding και το real estate management είναι μερικά από τα θέματα που απασχόλησαν τις ομιλίες του συνεδρίου.

houlaki

 

Σκοπός του συνεδρίου ήταν αφενός η ανάδειξη των κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν την αρχιτεκτονική, αλλά και η ευρύτερη σύνδεση της έννοιας του design με την αρχιτεκτονική πρακτική. Οι κύριες θεματικές της ημερίδας οδήγησαν σε μια σειρά από επιμέρους προβληματισμούς, όπως στην ανάδειξη της ανάγκης για λήψη πρωτοβουλιών προκειμένου να υλοποιούνται δημιουργικά έργα, καθώς και στην αναγκαιότητα για σύμπραξη των τεχνών και των επιστημών για την υλοποίηση άρτιων έργων.

Η ημερίδα ξεκίνησε με την ομιλία του Κώστα Πουλόπουλου, αρχιτέκτονα και ιδρυτή του αρχιτεκτονικού γραφείου SquareOne, με έδρα την Κοπεγχάγη, ο οποίος αρχικά αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της εισαγωγής νέων σκέψεων στην αρχιτεκτονική πρακτική, οι οποίες δημιουργούν τις αναγκαίες συνθήκες για νέες επιχειρηματικές πρακτικές των αρχιτεκτονικών γραφείων. Ο ίδιος κατέχοντας πολυετή επαγγελματική διεθνή εμπειρία, ανέλυσε τις προκλήσεις τις οποίες κλήθηκε να αντιμετωπίσει όταν δημιούργησε το δικό του γραφείο. Περιγράφοντας μερικά από τα τελευταία έργα του γραφείου SquareOne, αναφέρθηκε εκτεταμένα στην ανάγκη για λήψη πρωτοβουλιών προκειμένου να υλοποιηθούν έργα ποιοτικά με έμφαση στη δημιουργικότητα που ενδιαφέρουν πρωτίστως τους αρχιτέκτονες που τα υλοποιούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα υλοποιημένου έργου του γραφείου αποτελεί το office hub BSN, στο Βίλνιους της Λιθουανίας και η μελέτη για τη μετατροπή της χρήσης ενός υφιστάμενου υδατόπυργου (Tårnby Watertower) σε κατοικίες διαμερισμάτων και δημόσιων λουτρών με θέα στην πόλη.

houlaki

 

Αμέσως μετά, ο Θάνος Ζακόπουλος, συνιδρυτής του γραφείου CTRLZAK Art & Design Studio, ως καλλιτέχνης, σχεδιαστής, φωτογράφος και ως ένας δημιουργός πολλαπλών εκφράσεων και θεμάτων που ισορροπούν μεταξύ σύγχρονης τέχνης και design, αναφέρθηκε στο συνδυασμό της ομορφιάς και της λειτουργικότητας, στη σκέψη και στη δημιουργία νοήματος για τη δημιουργία πολυεπίπεδων αντικειμένων. Ακολουθώντας το ‘form follows meaning’ κατασκευάζει πολύτιμα αντικείμενα ουσιαστικής δημιουργικής αξίας με έμφαση στην έννοια και στο νόημα. Ακολουθεί τις αρχές: Projects not objects – Reflection not design- Art not Decoration, οι οποίες αποτελούν τις βασικές αρχές του σχεδιασμού των αντικειμένων, καταστάσεων και χώρων που δημιουργεί η ομάδα του γραφείου CTRLZAK Art & Design Studio.

Στη συνέχεια, πήρε το λόγο ο πολυβραβευμένος creative director  Γιάννης Καρλόπουλος που έχει συνδέσει το όνομά του, μεταξύ άλλων, με την αισθητική του τύπου αλλά και του digital τύπου στην Ελλάδα, o οποίος αναφέρθηκε στην άρρηκτη σχέση μεταξύ της διακοσμητικής, της αρχιτεκτονικής και της γραφιστικής, καθώς και στην ανάγκη για ουσιαστική όσμωση των τριών προκειμένου να παραχθεί ένα δημιουργικό λεξιλόγιο οπτικής επικοινωνίας. Ανέλυσε την ταυτότητα του GRAIL, η οποία συντέθηκε ενσωματώνοντας χρωματικές αντιθέσεις του άσπρου και του μαύρου, εσωκλείοντας εμπεριέχοντας τις έννοιες της φόρμας και της αντιφόρμας. O Γιάννης Καρλόπουλος ανακοινώσε τη δημιουργία των νέων βραβείων GRAIL από το Archisearch.gr και το Design+.

Οι τέταρτοι ομιλητές, ιδρυτές του γραφείου  LC Architects με σημαντική εμπειρία σε διεθνή γραφεία, όπως αυτό της Zaha Hadid, περιέγραψαν πολλαπλές ιστορίες επιτυχίας από το γραφείο τους στο Λονδίνο. Ο λόγος για τη Νατάσα Λιανού και τον Ερμή Χαλβατζή οι οποίοι δημιουργούν κτήρια με ταυτότητα τα οποία ενεργοποιούν, αλλά και δημιουργούν υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή στην οποία εντάσσονται. Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες, το αρχιτεκτονικό όραμα μεταβάλλει τον φυσικό κόσμο και συνδέει τους ανθρώπους οι οποίο κατοικούν. Τα νέα έργα αρχιτεκτονικής ακολουθούν νέες τεχνολογίες, αλλάζουν την τοπική οικονομία και την ψυχολογία του κοινού και των πελατών.

houlaki

 

O πέμπτος ομιλητής, Ιάσων Τσάκωνας της εταιρείας OLIAROS Properties ανέλυσε το παράδειγμα της Αντίπαρου, αναφερόμενος σε αυτό ως ένα πρότυπο ανάπτυξης ενός αιγαιοπελαγίτικου νησιού. Εκεί, δημιουργήθηκε ένα νέο προϊόν το οποίο διατηρεί τις βασικές αρχές του νησιού, συνδέεται με τον τόπο αλλά και δημιουργεί ένα νέο χαρακτήρα στο νησί. Η δόμηση χαμηλής πυκνότητας (low-density), μέσω του έργου AntiparosDesignProperties, σε συνδυασμό με την προσέλκυση ενός κοινού που συνδέεται ουσιαστικά με το νησί, δημιουργεί ένα νέο πρότυπο κατοίκησης που μπορεί να αποδώσει νέους τρόπους ζωής που είναι σε άμεση σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον.

Ο Γιάννης Τσεκλένης είναι ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η εξωστρέφεια της ελληνικής μόδας καθώς οι δημιουργίες του έχουν πρωταγωνιστήσει σε περισσότερες από 30 χώρες σε χιλιάδες πολυκαταστήματα στον κόσμο, μεταξύ του 1965 και του 1991. Περιέγραψε την ιστορία του ελληνικού design, όπως την έζησε ο ίδιος μέσα από την άνοδο και την κάθοδο την ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας, αναφερόμενος στον προστατευτισμό της πολιτείας και την ταυτόχρονη ανυπαρξία μιας κουλτούρας ικανής για την υποστήριξη και τη δημιουργία ενός ελληνικού brand name στη μόδα.

Ακολούθησε η τελετή βράβευσης του Γιάννη Τσεκλένη, από τον χαρισματικό κύριο Τάσιο Θεοδόση, Ομότιμο Καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και Επίτιμο Πρόεδρο, στην Ελληνική Φιλοσοφική Εταιρεία & Πρόεδρο στην Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, με το βραβείο του ARCHISEARCH.GR για την συνολική του προσφορά στον χώρο του Design.

Ο Χρήστος Αλεφαντής, αναγνωρίσιμος για την κοινωνική διάσταση της δουλειάς του, ιδρυτής και διευθυντής σύνταξης του περιοδικού δρόμου «Σχεδία», μίλησε για την οργάνωση του κοινωνικού και περιβαλλοντικού προγράμματος «σχεδία αρτ». Αναφέρθηκε στην αξία της επανάχρησης και της ανακύκλωσης και στη σύνδεση με την επανέναρξη της ίδιας της ζωής των ανθρώπων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών. Στο πλαίσιο του «σχεδία αρτ» εκπαιδεύονται άνθρωποι, κυρίως άνω των 50 ετών για να δημιουργούν χειροποίητα αντικείμενα υψηλής αισθητικής και ποιότητας από το χαρτί των απούλητων τευχών του περιοδικού. Οι χειροποίητες δημιουργίες θα διατίθενται στον νέο χώρο του «σχεδία αρτ» Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου.

Στη συνέχεια ο αρχιτέκτονας Σωτήρης Ανυφαντής του γραφείου A2 Architects, πραγματοποίησε μια αναδρομή στο έργο του, αλλά και τις ιδέες και έννοιες που το διέπουν, όπως η αρτιότητα και η απλότητα. Αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της «Αρχιτεκτονικής της καθημερινότητας» η οποία συμβάλλει στην διεύρυνση των πεδίων εφαρμογής της αρχιτεκτονικής και της διάθεσης των αρχιτεκτόνων για δημιουργία. Περιέγραψε τη διαδικασία συνολικού ανασχεδιασμού του πρώτου ΚΕΠ στην καρδιά της Αθήνας, έργο το οποίο υλοποιήθηκε και επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο που ο πολίτης βιώνει την επαφή του με το κράτος.

Ο ένατος ομιλητής, αρχιτέκτονας Ηλίας Παπαγεωργίου πρώην μέλος του γραφείου SO – IL και ιδρυτής του νέου γραφείου PILA, μίλησε για την σημερινή ψηφιακή εποχή που χαρακτηρίζεται από γρήγορα μεταβαλλόμενα δεδομένα, όπου η αίσθηση του χώρου και του χρόνου έχει εξαλειφθεί, σε αντιδιαστολή με την αρχιτεκτονική η οποία παραμένει μια αργή διαδικασία. Από την σύλληψη έως την υλοποίηση η αρχιτεκτονική χρειάζεται χρόνο για να συνδεθεί με την ιστορία και τον τόπο, καθώς και να θέσει τις βάσεις για το μέλλον. Ανέλυσε τις έννοιες του διαμοιρασμού, του cο-living και αναφέρθηκε στον μετασχηματισμό της κατοίκησης και την ανάγκη για ευελιξία και για δημιουργική εκμετάλλευση των μικρών χώρων.

Ο Ερμής Αδαμαντίδης από το λονδρέζικο γραφείο Not A Number Architects πήρε το λόγο, ο οποίος διηγήθηκε τη συνεργασία του με το brand Bulgary. Ανέλυσε τις βασικές αρχές σχεδιασμού, τον τρόπο του ψηφιακού σχεδιασμού, τη σύνθεση και την ιδέα, τη σύνδεση με το brand, αλλά και τη διαδικασία του τρόπου επιλογής των κατάλληλων υλικών για την κατασκευή δημιουργιών που συνδέονται με τa βασικά στοιχεία του brand αλλά και παραμένουν ενδιαφέροντα ως εκθέματα για το κοινό. Περιέγραψε την ανάγκη για διατήρηση μιας στενής σχέσης με τους πελάτες κατά την ανάπτυξη του concept, η οποία τους έχει δίνει μοναδική εμπειρία στην κατανόηση των αναγκών των χρηστών και των απαιτήσεων των επιχειρήσεων.

Ο τελευταίος ομιλητής και διεθνής καλεσμένος της 8ης ΕΣΩ ο Τοm Lindblom των Λονδρέζων Gensler Architects, έκλεισε τον κύκλο των ομιλιών αναφερόμενος στο έργο του γραφείου του για την εταιρεία Microsoft στο Δουβλίνο. Με αφετηρία τον μύθο του Τηρέα από τον Σοφοκλή, ανέπτυξε τη σκέψη του σχετικά με την σημαντικότητα της αλλαγής και της αποφασιστικότητας. Ο σχεδιασμός αναπτύχθηκε με την φιλοσοφία ενός νησιού και κλήθηκε να ωριμάσει μαζί με την ίδια τη φιλοσοφία της εταιρείας η οποία μεταβλήθηκε και προσαρμόστηκε σε μια νέα και περισσότερο συνεργατική φιλοσοφία που αντικατοπτρίζεται στους χώρους της. Η αποφασιστικότητα και η συστηματικότητα του τρόπου σχεδιασμού του αρχιτεκτονικού γραφείου ανέδειξε τα στοιχεία κοινωνικότητας και συνεργατικότητας που εκφράστηκαν με τον δημιουργημένο χώρο.

Από το σύνολο των εισηγήσεων μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις, διευκρινίστηκαν και διατυπώθηκαν πληρέστερα η φιλοσοφία και η μεθοδολογία η οποία χαρακτηρίζει τη αρχιτεκτονική και το design, λειτουργώντας ως ένα πολύπλευρο μοντέλο που καλείται να ανταποκριθεί στις νέες τεχνολογίες αλλά και να προσαρμοστεί στα κοινωνικά, πολιτιστικά και φυσικά πρότυπα των τόπων. Με τις επιμέρους εισηγήσεις επιχειρήθηκε η αποτύπωση των πρακτικών χρήσης και διερευνήθηκε ο τρόπος με τον οποίο οι εμπνευστές αντιλαμβάνονται το ρόλο τους, τις ανάγκες και τα κίνητρά τους, αναδείχτηκαν δηλαδή, ζητήματα που απασχολούν ήδη τον επιστημονικό διάλογο στη χώρα μας.

Τίτλος Ενότητας: 8 ημερίδα ΕΣΩ 

Πλατινένιος χορηγός: ISOMAT

Χρυσός xχορηγός: ALUMIL

Ασημένιος Χορηγός:SIAS

Χάλκινος χορηγός: EUROPA

Διακεκριμένος χορηγός: ΝΕΟΚΕΜ

Mεγάλοι Χορηγοί : STORMY,EVIN Intzoglou Λύσεις οπτικής επικοινωνίας, MOLESKINE,, tsialos, IDEAL STANDARD, KATSARAS, BLUM, FURNITURE GALLERY, NAFPLIOTIS GLASS, GUARDIAN GLASS, ΗΡΑΚΛΗΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Knowledge Partner: Prodexpo

Τεχνολογικός Χορηγός: LG Business Solutions

Ακαδημαϊκός συνεργάτης είναι η ΒΑΚΑΛΟ Αrt & Design College

Δημιουργικός Συνεργάτης:Fleria, LUCE ATALIOTIS, FLOS, el Greco, Design Ambassador, Soutzoglou, STAGEDESIGN

Υποστηρικτής Digital Communication: Urbi et Orbi

Υποστηρικτής Δώρων κοινού και ομιλητών: STORMY SA, MOLESKINE

Υποστηρικτής εμπειρίας συνεδρίου: conferience

Χορηγός Καφέ: taf coffee

Χορηγός Φιλοξενίας:NEW HOTEL του ομίλου YES HOTELS

Υποστηρικτές: Design Ambassador, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, Arkki School of Architecture for Children and Youth

Στρατηγικός συνεργάτης: Archisearch.gr

Χορηγοί Επικοινωνίας και Community Partners: ΔΟΜΕΣ, FORTUNE, COZYVIBE COZYHOME, Tas, EPIPLEONWIDM WOOD AND DESIGN MAGAZINE, HOTELIER ACADEMY, ROTA Οργάνωση εκθέσεων, gtp headlines, epixeiro,gr, lovegreece.com, OZONRAW, POPAGANDA.GR, THE GREEK FOUNDATION, LIVING POSTCARDS, HOMEmag, ATHENSvoice, Andro, archstudies.gr, ΚΤΙΡΙΟ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Τοποθεσία:

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνώντου Ιδρύματος Ωνάση _ Μεγάλο Αμφιθέατρο

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα