ΥΠΠΟ: Μηνύσεις για το διαφημιστικό σόου πάνω από την Ακρόπολη

Διαβάζεται σε 3'
ΥΠΠΟ: Μηνύσεις για το διαφημιστικό σόου πάνω από την Ακρόπολη
Στιγμιότυπο από το διαφημιστικό σόου πάνω από την Ακρόπολη

Πριν προλάβει να κοπάσει ο θόρυβος από την απόρριψη της αίτησης του Γιώργου Λάνθιμου για ένα γύρισμα στον περιβάλλοντα χώρο της Ακρόπολης για τις ανάγκες της νέας ταινίας του, ένα περίεργο περιστατικό ήρθε να δημιουργήσει νέα ερωτήματα.

Σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκληθεί για τις εικόνες που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και απεικονίζουν drone show γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών πάνω από την Ακρόπολη

Για το ζήτημα, μάλιστα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας, όπως ανακοινώθηκε το πρωί της Παρασκευής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ:

«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι:

 Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.

Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».

Αιχμές ΣΥΡΙΖΑ κατά Μενδώνη

Την ίδια στιγμή, ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα, η Κουμουνδούρου θέτει το ερώτημα «με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το υπ. Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον Λάνθιμο».

«Η εικόνα μέσω σμήνος drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Άμεση ήταν και η αντίδραση του ΠΑΣΟΚ: 

Ανακοίνωση Τομέα & Δικτύου Πολιτισμού ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

“Εμπορευματοποίηση πολιτιστικών συμβόλων – Η Ακρόπολη δεν είναι διαφημιστικό φόντο”

Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να «πατά» την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά.

Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού.

Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;

Ζητούμε:

  • Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.
  • Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.
  • Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.
  • Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα