Τέσσερις ξεχωριστές συναυλίες στο Ολύμπια -Από το Πολυτεχνείο ως τον Μίκη και τα παιδικά όνειρα

Διαβάζεται σε 10'
Μίκης Θεοδωράκης με Μαρία Φαραντούρη
Θεοδωράκης - Φαραντούρη, 21 Αυγούστου 1974. AP Photo/Aristotle Saris

Tο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», γίνεται ξανά σημείο αναφοράς της μουσικής ζωής της πόλης, με τέσσερις συναυλίες που ισορροπούν ανάμεσα στη μνήμη και την ελπίδα, στην ιστορία και τη δημιουργία.

Το Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», παρουσιάζει τέσσερις ξεχωριστές συναυλίες -αφιερώματα. Από τη μνήμη και το μήνυμα του Πολυτεχνείου, έως τη χαρά και τη φαντασία των παιδιών· από το έργο του μεγάλου Μίκη Θεοδωράκη μέχρι μια ιδιαίτερη μουσική βραδιά με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, με αφορμή τη συμπλήρωση 1000 χρόνων της ρωσικής εκκλησίας.

Τα τραγούδια των Αγώνων – Μπέττυ Χαρλαύτη
Αφιέρωμα για την ημέρα του Πολυτεχνείου

Η Μπέττυ Χαρλαύτη
Η Μπέττυ Χαρλαύτη

Μία ξεχωριστή συναυλία αφιερωμένη σε τραγούδια που έγιναν σύμβολα των κοινωνικών και
πολιτικών αγώνων των τελευταίων δεκαετιών, παρουσιάζουν η Μπέττυ Χαρλαύτη και το Εργαστήρι
Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων, την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό
Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας».

Μαζί τους η Νεανική Χορωδία της Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης. Ο τίτλος της συναυλίας είναι εμπνευσμένος από τον γνωστό κύκλο τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη «Τα τραγούδια του αγώνα». Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Διονύσης Σαββόπουλος, Μάνος Λοΐζος, Θάνος Μικρούτσικος, Γιάννης Μαρκόπουλος και Χρήστος Λεοντής, που συνδέθηκαν με την κοινωνική δράση και τα μηνύματα ελπίδας.

Μουσική διεύθυνση / ενορχηστρώσεις. Άγγελος Ηλίας
Διεύθυνση χορωδίας: Κατερίνας Βασιλικού
Συμμετέχουν οι μουσικοί: Γιώργος Βεντουρής (ηλεκτρικό μπάσο), Ανδρέας Νικόλης (τύμπανα),
Αντώνης Μπαστιάνος (ηλεκτρική κιθάρα), Κώστας Φωτιάδης (ακουστική κιθάρα), Δημήτρης
Γάσιας (βιολί), Δήμος Πολυμέρης (ακορντεόν), Γιώργος Δούσος (πνευστά), Νίκος Κρέτσης
(μπουζούκι), Χρήστος Βιδινιώτης (μπουζούκι).
Εισιτήρια 5€ – 20 € (Διατίθενται: φοιτητικό, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, άνω των
65 ετών)
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ | 20:30 – Προπώληση: εδώ

Για τα παιδιά – Τατιάνα Ζωγράφου
Αφιέρωμα για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του παιδιού

Η Τατιάνα Ζωγράφου
Η Τατιάνα Ζωγράφου

Μια πολύχρωμη συναυλία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Η συνθέτρια και μουσικοπαιδαγωγός Τατιάνα Ζωγράφου έχει χαράξει έναν ιδιαίτερο δρόμο στη σύγχρονη ελληνική σκηνή. Εδώ και δύο δεκαετίες, η μουσική της Τατιάνας Ζωγράφου συνοδεύει την παιδική ηλικία με τραγούδια που δίνουν φωνή στα παιδιά, που φωτίζουν τα όνειρά τους και μιλούν για το δικαίωμά τους στη χαρά, στην ελπίδα, στη ζωή. Με ευαισθησία και καλλιτεχνική αλήθεια, η Τατιάνα Ζωγράφου έχει συμβάλλει ουσιαστικά στη διάδοση των Δικαιωμάτων του Παιδιού μέσα από τα τραγούδια της. Τραγούδια που έχουν μεγαλώσει γενιές γεμάτα ποίηση και τρυφερότητα!

Η Τατιάνα Ζωγράφου και οι εκλεκτοί συνεργάτες της θα μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο, όπου η μουσική γίνεται γέφυρα για την προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού: το δικαίωμα στη φωνή, στο παιχνίδι, στην αγάπη, στη διαφορετικότητα, στην εκπαίδευση, στη φιλία, στη δημιουργία.

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, ημερομηνία υπογραφής από τον ΟΗΕ της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1959) και αργότερα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τον ΟΗΕ (1989). Είναι μια μέρα που τονίζει την αξία της παιδικής ηλικίας και υπενθυμίζει ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση, την προστασία και τη δημιουργική έκφραση.

  • Συμμετοχή Παιδική Χορωδία ROSARTE
  • Διεύθυνση χορωδίας Ρόζη Μαστροσάββα
  • Διδασκαλία τραγουδιών: Ρόζη Μαστροσάββα, Μαρία Σουσάκ, Σοφία Κετεντζιάν, Αποστολία Αναστασίου
  • Κείμενα: Τατιάνα Ζωγράφου, Χρύσα Διαμαντοπούλου
  • Φιλική συμμετοχή: Κώστας Θωμαΐδης, Νεφέλη Φασούλη
  • Τραγουδούν: Ιωάννα Βρακατσέλη, Αναστασία Δουλφή, Κώστας Ζαμπούνης, Τατιάνα Ζωγράφου, Γιάννης Λεκόπουλος, Γιάννης Φίλιας
  • Ακορντεόν Άρτεμις Βαβάτσικα
  • Κρουστά Σωκράτης Γανιάρης
  • Κοντραμπάσο Βαγγέλης Ζωγράφος
  • Μαντολίνο Πάνος Κανελλόπουλος
  • Κιθάρα Αρετή Κοκκίνου
  • Φλάουτο Αμαλία Κουντούρη
  • Βιολοντσέλο Μαριλίζα Παπαδούρη – Παπαγγελίδη
  • Πιάνο Νίκος Πλατύραχος

Συμμετέχει η ηθοποιός Χρύσα Διαμαντοπούλου

  • Power point / video Θάνος Λεβέντης – Τατιάνα Παρηγόρη.
  • Τα«Θέλω» για τα video έγραψαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ROLLIN

Σάββατο 22 Νοεμβρίου – 20:00 – Προπώληση εισιτηρίων εδώ

Τραγουδώντας με τον Μίκη – Μαρία Φαραντούρη
Αφιέρωμα για το Έτος Μίκης Θεοδωράκης

Μαρία Φαραντούρη
Μαρία Φαραντούρη Γιάννης Μαργετουσάκης

Η Μαρία Φαραντούρη, o Τάσης Χριστογιαννόπουλος* και ο Αστέρης Κούτουλας μάς προσκαλούν σε ένα πρωτόγνωρο μουσικό ταξίδι στο σύμπαν του Μίκη Θεοδωράκη, την Τρίτη 25 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας». Στη σκηνή και στην οθόνη συναντιούνται η μουσική, το θέατρο και ο κινηματογράφος, δημιουργώντας μια νέα μορφή τέχνης. Ο Μίκης «παρίσταται» ανάμεσά μας μέσα από τη δύναμη της εικόνας και του ήχου, χαρίζοντας μια μοναδική εμπειρία που υπερβαίνει τη συναυλία.

Η σκηνική παρουσία της Μαρίας Φαραντούρη συνδυάζεται με την κινηματογραφική παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη. Η σύζευξη των παραστατικών τεχνών με την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα: μια πρωτότυπη μορφή συναυλίας, όπου το παρελθόν και το παρόν ενώνονται για να παραδώσουν τα τραγούδια των αναμνήσεων στις νέες γενιές.

«Στο Τραγουδώντας με τον Μίκη, δημιουργούμε μια πρωτόγνωρη συναυλιακή εμπειρία, όπου η μουσική, η εικόνα και η σκηνική παρουσία ενώνονται σε μια μοναδική αρμονία. Η ζωή και η προσωπικότητα του Μίκη Θεοδωράκη, μαζί με την ανεπανάληπτη ερμηνεία της Μαρίας Φαραντούρη, ενέπνευσαν την καλλιτεχνική μας προσέγγιση. Τα γνωστά τραγούδια αποκτούν νέα διάσταση, ζωντανεύουν και γίνονται εμπειρία για το κοινό», αναφέρει ο Αστέρης Κούτουλας, ο οποίος υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια και τη σκηνοθεσία της συναυλίας.

«Για τον Μίκη Θεοδωράκη η μουσική ήταν τρόπος ζωής και υπαρξιακή ανάγκη», συνεχίζει ο Κούτουλας. «Η μελωδία ήταν δώρο του σύμπαντος, ένα μέσο για να αντιμετωπίζει ο άνθρωπος το χάος. Ζούσε τη μουσική σε κάθε στιγμή της ζωής του: γράφοντας, διευθύνοντας, κάνοντας πρόβες ή ηχογραφήσεις, παντού και πάντα, με αφοσίωση και πάθος. Οι συνθέσεις του παραμένουν ζωντανές, διαχρονικές και συνεχώς ανακαλύπτονται ξανά από νέες γενιές σε όλο τον κόσμο», προσθέτει. «Ο Μίκης υπήρξε η προσωποποίηση της δημιουργικής και ανθρώπινης Ελλάδας, αγωνιζόμενος ενάντια σε κάθε περιορισμό και αδικία. Η στάση του, η τέχνη του και το πνεύμα του συνεχίζουν να εμπνέουν και να υπενθυμίζουν τη σημασία της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αλήθειας στη ζωή κάθε ανθρώπου».

*Φιλική συμμετοχή: Τάσης Χριστογιαννόπουλος

Εικαστική επιμέλεια: Αστέρης Κούτουλας

Ενορχήστρωση / πιάνο: Αχιλλέας Γουάστωρ, Ηρακλής Ζάκας (μπουζούκι), David Lynch (σαξόφωνο).

Τρίτη 25 Νοεμβρίου | 20:30 – Προπώληση εισιτηρίων εδώ.

1000 Χρόνια Ι.Ν. Σώτειρας Λυκοδήμου 1025- 2025
Αφιέρωμα για τα 1000 χρόνια του ιερού ναού Αγίας Τριάδας – Παναγίας της Σώτειρας του Λυκοδήμου (Ρωσική Εκκλησία), ενός ιστορικού μνημείου στην καρδιά της Αθήνας

Το Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», τιμά τα 1000 χρόνια του ιερού ναού Αγίας Τριάδας – Παναγίας της Σώτειρας του Λυκοδήμου (Ρωσική Εκκλησία), ενός ιστορικού μνημείου στην καρδιά της Αθήνας, με μια ιδιαίτερη συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας Δήμου Αθηναίων, το Σάββατο 29 Νοεμβρίου στις 20:30

Το πρόγραμμα κινείται από τον ελληνικό νεοκλασικισμό έως τη σύγχρονη πνευματικότητα και ξεκινά με τη «Βυζαντινή μελωδία» για ορχήστρα εγχόρδων του Αντίοχου Ευαγγελάτου, έργο εμπνευσμένο από τη λαϊκή και τη βυζαντινή παράδοση.

Το έργο «Στο μοναστήρι», τελευταίο μέρος από το δεύτερο κουαρτέτο εγχόρδων του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ παρουσιάζεται σε διασκευή για ορχήστρα εγχόρδων του Ανδρέα Τσελίκα.

Στα «Τρία κομμάτια σε παλαιό ύφος» για ορχήστρα εγχόρδων, ο Χένρικ Γκορέτσκι αντλεί τα θέματά του από την πολωνική μουσική της Αναγέννησης.

Ακολουθούν το συναρπαστικό Κοντσέρτο για άρπα σε σι ύφεση μείζονα, έργο 4 αρ. 6, του Γκέοργκ Φρήντριχ Χέντελ, με σολίστ την Ευαγγελία Κιοσόγλου και η λυρική «Ελεγεία» σε σολ μείζονα για ορχήστρα εγχόρδων του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, έξοχο δείγμα ρομαντικής γραφής.

Η συναυλία ολοκληρώνεται με το μνημειώδη «Λειτουργία του Βερολίνου» (Berliner Messe) για μικτή χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων του Άρβο Περτ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Αντίοχος Ευαγγελάτος (1902-1981)
«Βυζαντινή μελωδία» για ορχήστρα εγχόρδων (1936)   

Ο Αντίοχος Ευαγγελάτος υπήρξε κορυφαία φυσιογνωμία της νεοελληνικής μουσικής. Ανέπτυξε σημαντική δράση,  τόσο ως παιδαγωγός, όσο και ως διευθυντής ορχήστρας, ενώ παράλληλα άφησε ένα πλούσιο συνθετικό έργο. Ιδανικός πρόλογος του αποψινού προγράμματος χάρη στην απλότητα, την καθαρότητα του ύφους της και τη σύντομη διάρκειά της, η «Βυζαντινή μελωδία» για ορχήστρα εγχόρδων (1936) είναι από τα πλέον χαρακτηριστικά έργα του, που συνοψίζουν την επιδίωξή του να μεταφέρει τον ελληνικό ήχο στο συμφωνικό πεδίο. Η απήχηση του έργου υπήρξε τέτοια ώστε να κυκλοφορήσουν και διασκευές για άλλα σύνολα, απόδειξη της ζωντανής παρουσίας της και εκτός συμφωνικού ρεπερτορίου.

Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ (1844-1908) 
«Στο μοναστήρι» (1878-79) 
Μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων: Ανδρέας Τσελίκας 

Η φούγκα του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ που φέρει τον τίτλο «Στο μοναστήρι» γράφτηκε μεταξύ 1878 και 1879, ως το τέταρτο και τελευταίο μέρος ενός κουαρτέτου εγχόρδων πάνω σε ρωσικά θέματα. Το καλοκαίρι του 1884, ο συνθέτης επεξεργάστηκε τα τρία πρώτα μέρη του ίδιου έργου (Ι. Στο λιβάδι. ΙΙ. Στο πανηγύρι. ΙΙΙ. Στον χορό), δημιουργώντας από αυτά τη γνωστή «Συμφωνιέτα πάνω σε ρωσικά θέματα», έργο 31, χωρίς να συμπεριλάβει το τέταρτο μέρος, το οποίο παρέμεινε ανεξάρτητο και δημοσιεύτηκε ως αυτόνομο έργο μουσικής δωματίου μόλις το 1955, στη Μόσχα, στον 27ο τόμο των Απάντων του συνθέτη.

Χένρικ Γκορέτσκι (1933-2010)
Τρία κομμάτια σε παλαιό ύφος, για ορχήστρα εγχόρδων (1963)

Ο Γκορέτσκι έγραψε τα «Τρία κομμάτια σε παλαιό ύφος» για έγχορδα ως απάντηση σε μια φιλική πρόκληση του τότε διευθυντή του εκδοτικού οίκου PWM, Ταντέους Οχλέβσκι, ότι η μουσική του στερείται μελωδικότητας. Ο Γκορέτσκι δούλεψε πάνω στα κομμάτια από τις 28 Νοεμβρίου έως τις 23 Δεκεμβρίου 1963 και το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε από το σύνολο Con Moto Ma Cantabile υπό τον Ταντέους Οχλέβσκι στη Βαρσοβία, στις 30 Απριλίου 1964.

Γκέοργκ Φρήντριχ Χέντελ (1685-1759)
Κοντσέρτο για άρπα σε σι ύφεση μείζονα, έργο 4, αρ. 6 (1738) 

Andante allegro
Larghetto
Allegro moderato

Το Κοντσέρτο για άρπα του Χέντελ συμπεριλήφθηκε το 1738 στο έργο 4 ως κοντσέρτο για εκκλησιαστικό όργανο και ενδέχεται πράγματι να είχε αρχικά αυτή τη μορφή. Σε κάθε περίπτωση, στη μορφή που τελικά εκδόθηκε, το έργο λειτουργεί εξίσου καλά και στα δύο όργανα. Τα κοντσέρτα για όργανο του Χέντελ γράφτηκαν ως ιντερλούδια που παρεμβάλλονταν μεταξύ των μερών των ορατορίων του. Έπαιζε ο ίδιος ο συνθέτης, χρησιμοποιώντας το όργανο που είχε στη διάθεσή του, ένα μικρό εκκλησιαστικό όργανο με ένα μόνο πληκτρολόγιο και χωρίς πεντάλ.

Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Τσελίκας
Σολίστ: Ευαγγελία Κιοσόγλου, άρπα
Συμμετέχει η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων

Σάββατο 29 Νοεμβρίου | 20:30 – Προπώληση εισιτηρίων: εδώ

Σχετικό Άρθρο

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα