“Ριφιφί”: Έκανε πρεμιέρα και έκλεψε τις εντυπώσεις – Το στοίχημα που κέρδισε ο Σωτήρης Τσαφούλιας
Διαβάζεται σε 7'
Η νέα σειρά μυθοπλασίας του Σωτήρη Τσαφούλια, “Ριφιφί”, έκανε πρεμιέρα στην COSMOTE TV και κέρδισε το κοινό από το πρώτο κιόλας επεισόδιο.
- 16 Δεκεμβρίου 2025 06:25
Η πολυαναμενόμενη σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια «Ριφιφί» έκανε πρεμιέρα το βράδυ της Δευτέρας (15/12) στο COSMOTE CINEMA 1, κερδίζοντας το κοινό από το πρώτο κιόλας επεισόδιο.
Η υποδοχή ήταν ενθουσιώδης, με τους τηλεθεατές να αναμένουν τη συνέχεια, η οποία προβλέπεται συγκλονιστική.
Η σειρά 6 επεισοδίων, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια και σενάριο Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή, εμπνέεται από τη διαβόητη ληστεία τράπεζας που συγκλόνισε την Αθήνα το 1992, αλλά δεν περιορίζεται στην απλή περιπέτεια. Αντιθέτως, ξεπερνά το κλασικό heist story, εστιάζοντας στον ψυχισμό των χαρακτήρων, στις προσωπικές τους απώλειες και στην ανάγκη τους να συγκρουστούν με το σύστημα που τους αδίκησε.
“Ριφιφί”: Τι είδαμε στο πρώτο επεισόδιο
Στο πρώτο επεισόδιο, το κοινό γνωρίζει την Όλγα (Ευαγγελία Μουμούρη), μια μυστηριώδη γυναίκα που ζει μόνη εδώ και δέκα χρόνια σε ένα σπίτι γεμάτο οδυνηρές αναμνήσεις. Παρότι η ζωή της ακολουθεί μια αυστηρή ρουτίνα, η Όλγα ζει και μια άλλη, κρυφή ζωή, μέσα από την οποία γνωρίζει τρεις άντρες με εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες: τον μελαγχολικό Νίκο (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος), τον «αιώνιο έφηβο» Βάκη (Πάνος Βλάχος) και τον πληγωμένο Μιχάλη (Προμηθέας Αλειφερόπουλος).
Η Όλγα μπαίνει στις ζωές τους, τους κάνει την εμπιστευτούν και τελικά τους ενώνει για να τους αποκαλύψει το καλά οργανωμένο σχέδιό της: θέλει να “χτυπήσει” την τράπεζα που ευθύνεται για τον θάνατο του γιου και του συζύγου της. Κάθε μέρα, όταν σχολάει από την δουλειά της, πηγαίνει στην καφετέρια που βρίσκεται απέναντι από την “Τράπεζα Ανάπτυξης”. Κάθεται σε ένα τραπέζι με τα μάτια “καρφωμένα” στο υποκατάστημα, παραγγέλνει μια πάστα αμυγδάλου, τρώει δύο κουταλιές και φεύγει.
Αυτή είναι η ιεροτελεστία που ακολουθεί, μέχρι που ολοκληρώνει το σχέδιό της και αποφασίζει να το ανακοινώσει στην ομάδα που έχει διαλέξει πολύ προσεκτικά.
Ο Νίκος, ο Βάκης και ο Μιχάλης, που κουβαλούν τις δικές τους απώλειες και ματαιώσεις, θα κληθούν τώρα να αποφασίσουν εάν θα την ακολουθήσουν.
Το πρωταγωνιστικό καστ συμπληρώνουν ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης στον ρόλο του Μανώλη, του αφοσιωμένου φίλου της Όλγας, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και ο Δήμος Γιγαντάκης ως οι παιδικοί φίλοι Αντώνης και Αργύρης. Τη σειρά πλαισιώνουν επίσης οι Αχιλλέας Ζέρβας, Άρης Λεμπεσόπουλος, Κατερίνα Μάντζιου, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Κώστας Φιλίππογλου, Ράνια Παπαδάκου, Άννα Μενενάκου και πολλοί άλλοι.
Μετά την προβολή του στο COSMOTE CINEMA 1, κάθε νέο επεισόδιο της σειράς θα είναι διαθέσιμο On Demand, σε 4Κ ανάλυση.
Ριφιφί: Η Αθήνα του 1992 ζωντάνεψε στις οθόνες μας
Εκτός από τους προσεκτικά μελετημένους ρόλους και την δυνατή ιστορία, από το πρώτο κιόλας επεισόδιο της σειράς, ξεχωρίζουν τα σκηνικά και η πιστή αναπαράσταση της Αθήνας του 1992. Η παραγωγή αναδημιούργησε πλήρως την Οδό Καλλιρόης σε στούντιο στη Νίκαια, με τις πολυκατοικίες, την τράπεζα και το ζαχαροπλαστείο που λειτουργεί ως κεντρικό σημείο της δράσης. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, από τις προσόψεις και τα χρώματα έως τα λεωφορεία και τα φανάρια, μεταφέρει τον θεατή με ακρίβεια στην εποχή, δημιουργώντας αίσθηση αυθεντικότητας και νοσταλγίας.
Αυτή ήταν εξάλλου και η αγωνία του Σωτήρη Τσαφούλια, καθώς επιθυμούσε να μεταφέρει το κοινό με απόλυτη ακρίβεια στην Αθήνα εκείνης της εποχής. Όπως είχε πει ο ίδιος στην δημοσιογραφική προβολή, στην οποία είχαμε δώσει το παρών, το πρόβλημα δεν ήταν έλλειψη αναφορών αλλά η οικειότητα: «Έχεις φανάρια, αλλά ήταν αλλιώς. Έχεις λεωφορεία, αλλά ήταν αλλιώς». Αντίθετα με το 1800 ή το 1900, όπου ο θεατής δέχεται πιο εύκολα μια γενική ιστορική αναπαράσταση, η δεκαετία του ’90 είναι χαραγμένη στη συλλογική μνήμη, και η παραμικρή ανακρίβεια θα φαινόταν αμέσως. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δικαίωσε τον σκηνοθέτη.
Οι πραγματικές ιστορίες που ενέπνευσαν τους σεναριογράφους της σειράς
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια αντλεί την περισσότερη έμπνευση από το «ριφιφί του αιώνα» – τη ληστεία που πραγματοποιήθηκε το 1992 στην Τράπεζα Εργασίας. Απασχόλησε πρωτοσέλιδα και δελτία ειδήσεων για εβδομάδες και συνεχίζει να αποτελεί έναν θρύλο όχι μόνο λόγω του πρωτοφανούς και άρτια εκτελεσμένου σχεδίου, αλλά και εξαιτίας του μυστηρίου που την περιβάλει μέχρι σήμερα, αφού οι δράστες παραμένουν ασύλληπτοι.
Οι ληστές, χρησιμοποιώντας μεθόδους που θύμιζαν κινηματογραφικό σενάριο, κατάφεραν να ανοίξουν ένα τούνελ περίπου 25 μέτρων από την κοίτη του Ιλισσού μέχρι το υπόγειο της τράπεζας, τοποθετώντας ράγες, υποστυλώματα και ένα αυτοσχέδιο βαγονέτο για τη μεταφορά των μπάζων. Εκτιμάται ότι χρειάστηκαν από 10 ημέρες έως και 3 μήνες για να ολοκληρώσουν το εγχείρημα. Παραβίασαν 301 από τις 1.151 θυρίδες, αφαιρώντας περιεχόμενο αξίας περίπου 5 δισεκατομμυρίων δραχμών.
Η ληστεία χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο «το ριφιφί του αιώνα» και ακόμη και σήμερα θεωρείται ένα από τα πιο τολμηρά και άρτια εκτελεσμένα εγκλήματα στην Ελλάδα.
Παρά τις εκτεταμένες έρευνες, τις δεκάδες προσαγωγές και την εμπλοκή τόσο της Ασφάλειας όσο και της ΕΥΠ, το μυστήριο δεν λύθηκε ποτέ. Καμία σοβαρή ένδειξη δεν οδήγησε στους δράστες, ούτε βρέθηκαν ίχνη από τα κλοπιμαία. Έτσι, η ληστεία του 1992 πέρασε στην ιστορία ως μια από τις πιο αινιγματικές ελληνικές υποθέσεις, με το «πώς» και το «ποιοι» να παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα μέχρι σήμερα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια δεύτερη αληθινή ιστορία, η οποία φωλιάζει στον ρόλο της Όλγας. Προέρχεται από μια οικογενειακή τραγωδία που συγκλόνισε τη χώρα στα ’00 και θα ξετυλιχτεί σταδιακά μέσα στα έξι επεισόδια της σειράς, από το προσωπικό δράμα μιας γυναίκας που καταστράφηκε από μια τράπεζα και ένα σύστημα που αδιαφόρησε για την κραυγή της.