To Crazy, Stupid, Love στους κινηματογράφους

default image

Μια ταινία που υπόσχεται να μας μάθει πώς βιώνεται ο έρωτας σε κάθε γενιά φέρνουν οι Glenn Ficarra και John Requa, με τίτλο που υπονοεί πολλά: Crazy, Stupid, Love (Vid)

Λίγο  μετά τα σαράντα του, ο κουμπωμένος  και καθώς πρέπει Καλ Γουίβερ (Στιβ Καρέλ) ζει το όνειρο… έχει μια καλή δουλειά, ένα ωραίο σπίτι, καταπληκτικά παιδιά και είναι παντρεμένος  με την παιδική του αγάπη. Όταν όμως μαθαίνει ότι η σύζυγός του, Έμιλι (Τζούλιαν Μουρ), όχι μόνο τον απάτησε αλλά θέλει και διαζύγιο, η «τέλεια» ζωή του καταρρέει.

Ο καημένος ο Καλ που έχει δεκαετίες  ολόκληρες να φλερτάρει και να βγει ραντεβού, πρέπει να ξαναμπεί στο  παιχνίδι. Αλλά, δεν τα καταφέρνει και με ιδιαίτερη επιτυχία… καθώς καταφέρνει να ξεχωρίσει μεν, ως η επιτομή του άκομψου και χοντροκομμένου φλερτ δε.

Χωρισμένος πια, ο  Καλ περνάει τα βράδια του στο  τοπικό μπαρ όπου θα γνωρίσει τον τριαντάρη  γόη, Τζέικομπ Πάλμερ (Ράιαν Γκόσλινγκ). Ο καινούργιος του φίλος αποφασίζει να τον καθοδηγήσει, ώστε να τον βοηθήσει να ξεπεράσει τη γυναίκα του και να αρχίσει να ξαναζεί τη ζωή του. Πως το καταφέρνει; Ανοίγοντάς του, τα μάτια στις διάφορες επιλογές που απλώνονται μπροστά του: φλερτ, “σοβαρά” αντρικά ποτά και στυλ που δεν του εξασφαλίζουν τα ρούχα από το Supercuts ή το Gap.

Στην αναζήτηση του  έρωτα όμως – και μάλιστα στα  πιο απίθανα και λάθος μέρη – δεν έχουν βγει μόνο ο Καλ  και η Έμιλι, αλλά και ο 13χρονος γιος τους, Ρόμπι, ο οποίος είναι τρελά ερωτευμένος με την 17χρονη μπέιμπι-σίτερ του, την Τζέσικα, η οποία όμως κάνει τα γλυκά μάτια στον Καλ. Ο Καλ όμως, παρά τις αλλαγές που με πολύ κόπο κατάφερε να κάνει στην εξωτερική του εμφάνιση, δυσκολεύεται να αλλάξει κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Τα συναισθήματά του και η καρδιά του, τον σπρώχνουν να επιστρέψει εκεί απ’ όπου ξεκίνησε.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους στο “Crazy, Stupid Love” συναντάμε τον Στιβ Καρέλ, τον υποψήφιο για Όσκαρ, Ράιαν Γκόσλινγκ (“Half Nelson”), την υποψήφια για Όσκαρ, Τζούλιαν Μουρ (“Far From Heaven”), την Έμμα Στόουν (“Easy A”), τον Τζόνα Μπόμπο (“Zathura: A Space Adventure”) και τον Τζον Κάρολ Λιντς (“Shutter Island”). Μαζί τους η βραβευμένη με Όσκαρ, Μαρίσα Τομέι (“My Cousin Vinnie”) και ο Κέβιν Μπέικον (“Frost/Nixon”). 

ΤΖΕΙΚΟΜΠ

Καλ, έχεις καλή φάτσα. Πλούσια μαλλιά. Μοιάζεις να είσαι καλός  τύπος. Θα σε βοηθήσω  να ξαναβρείς  τον  ανδρισμό σου. Έχεις  καμία ιδέα πότε τον  έχασες; 

ΚΑΛ

Υπάρχει μία σοβαρή πιθανότητα να τον έχασα το 1984. 

Είτε  είστε μεσήλικες παντρεμένοι ή στα πρόθυρα του διαζυγίου, είτε ένα νέο ζευγάρι εκεί γύρω στα 20 με 30 γεμάτο πάθος, ή έφηβοι που ζουν τον πρώτο τους έρωτα, ένα είναι το σίγουρο: ο έρωτας μπορεί σας βάλει να κάνετε τρελά, χαζά πράγματα.

Ο Στιβ Καρέλ που πρωταγωνιστεί  και είναι παραγωγός της ταινίας, λέει, «η ηλικία συνήθως υποδηλώνει ωριμότητα, ότι έχεις μάθει από τα λάθη σου, αλλά δεν συμβαίνει πάντα αυτό, όταν ο έρωτας σου χτυπά την πόρτα. Η ιστορία της ταινίας είναι ενδιαφέρουσα γιατί αφορά τρεις διαφορετικές γενιές και αναφέρεται στο πώς αυτές βιώνουν τον έρωτα. Εκείνο που μου φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ήθελα να εξερευνήσω ήταν το πώς ‘συναντιούνται’ αυτές οι τρεις γενιές, καθώς και το γεγονός ότι παρόλο που μεγαλώνουμε, δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις σε όλα τα πράγματα. Τα μαθήματα που μπορούμε να πάρουμε από τα παιδιά μας, είναι μερικές φορές ιδιαίτερα εντυπωσιακά.

Ο χαρακτήρας που παίζει ο Καρέλ  στην ταινία είναι ο Καλ Γουίβερ, ένας άντρας του οποίου η ζωή διαλύεται, όταν χωρίς προειδοποίηση, η σύζυγός  του, του ανακοινώνει ότι θέλει διαζύγιο. Έχοντας χάσει τη γη κάτω από τα πόδια του, παίρνει σβάρνα τα μπαρ, προσπαθώντας να βρει την ισορροπία του, όταν από εκεί που δεν το περιμένει, του δίνεται η δυνατότητα να ακολουθήσει ένα άλλο μοντέλο ζωής, μέσω της γνωριμίας του με τον επαγγελματία καρδιοκατακτητή Τζέικομπ Πάλμερ, τον οποίο παίζει ο Ράιαν Γκόσλινγκ.

Ο Γκλεν Φικάρα που σκηνοθέτησε  την ταινία μαζί με τον Τζον Ρέκουα σημειώνει, «Πρόκειται για την ιστορία  ενός άντρα που περνά πρόωρη κρίση  μέσης ηλικίας, και  το ντόμινο  των επιπτώσεων που έχει αυτό σε όλους γύρω του.»

Εκτός από την ίδια την ιστορία και  τους χαρακτήρες, το κυρίαρχο θέμα του  έρωτα, που κάνει αισθητή την  παρουσία του στη ζωή μας με τόσους τρόπους, ήταν εκείνο που τράβηξε  το ενδιαφέρον των σκηνοθετών. Ο  Ρέκουα υποστηρίζει, «Ο έρωτας είναι ζωτικής σημασίας. Για τους περισσότερους ανθρώπους, είναι το πιο σημαντικό πράγμα, εκείνο για το οποίο αξίζει να παλέψουν στη ζωή. Αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι και μεγάλη πηγή χιούμορ, και κάπως έτσι αισθανθήκαμε όταν διαβάσαμε το σενάριο.»

Το  σενάριο, που έγραψε ο Νταν Φόγκελμαν, «ήταν ένα από τα καλύτερα που  έχω διαβάσει ποτέ,» λέει η παραγωγός  Ντενίζ Ντι Νόβι. «Ήταν αστείο, πνευματώδες, έξυπνο. Εξετάζει με καθαρή ματιά τις  ανθρώπινες σχέσεις – το γάμο, την  ανατροφή των παιδιών, την πρώτη αγάπη, τη μακροχρόνια αγάπη – με ένα τρόπο που είναι δραματικός, αλλά και ακραίος και αστείος…ακαταμάχητος συνδυασμός για μένα.»

Ο Φόγκελμαν στην πραγματικότητα έγραψε το σενάριο έχοντας στο μυαλό  του τον Καρέλ για τον χαρακτήρα  του Καλ. «Είχα στο μυαλό μου την ιδέα ενός άντρα που τον εγκαταλείπει η γυναίκα του, και γνωρίζει έναν άλλο άντρα σε ένα μπαρ και εκείνος ο άντρας τον εκπαιδεύει να ξαναγίνει ο παλιός του εαυτός, να ανακαλύψει εκ νέου τον ανδρισμό του, και να γνωρίσει νέες γυναίκες. Και αμέσως στο μυαλό μου, μου ερχόταν ο Στιβ για το ρόλο αυτό.»

Για να πλαισιώσει την ιστορία και  να «σχεδιάσει» τους χαρακτήρες, ο  σεναριογράφος βασίστηκε στις δικές  του εμπειρίες. «Είμαι στα 30 μου, είμαι  εργένης και έχω μπει στη δύσκολη  διαδικασία να βρω σύντροφο όπως όλοι μας,» λέει χαμογελώντας. «Επίσης, έχω πολλούς φίλους που είναι παντρεμένοι και έχουν παιδιά. Στους ανθρώπους αρέσει να δίνουν συμβουλές. Οπότε, απλά συγκέντρωσα όλες τις πληροφορίες που είχα και άκουσα και δημιούργησα τον Καλ, ως τον ‘συνηθισμένο τύπο που έχει ανάγκη από συμβουλές και τον Τζέικομπ, ως ένα είδος γκουρού των σχέσεων.»

Το  σενάριο του Φόγκελμαν ήταν το πρώτο project που ανέλαβε η εταιρεία παραγωγής του Καρέλ (Carousel), με συνεργάτες τους Βανς Ντε Τζένερες, Τσάρλι Χάρτσοκ. Όλοι οι παραγωγοί της ταινίας είδαν αμέσως τις δυνατότητες της ιστορίας. «Όλα ήταν βαλμένα με τόσο ωραίο τρόπο μέσα στο σενάριο και κάθε φορά που γύριζα σελίδα είχα αγωνία για το τι θα γίνει μετά,» λέει ο Χάρτσοκ. «Αλλά εκείνο που κυρίως με εντυπωσίασε ήταν ότι ποτέ δεν αισθάνθηκα ότι το σενάριο ήταν προβλέψιμο, ποτέ δεν σκέφτηκα ‘ΟΚ, καταλαβαίνω που το πηγαίνει’. Και αυτό έκανε την ανάγνωση ακόμα καλύτερη.»

Ο Ντε Τζένερες συμπληρώνει, «Το χιούμορ βγαίνει πολύ φυσικά από την ιστορία και τους χαρακτήρες. Ο Καλ ήταν πολύ αληθινός και η ιστορία του – η σχέση του πιο διαλύθηκε μετά από τόσα χρόνια γάμου – ήταν κάτι με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν πολλοί άνθρωποι. Και ταίριαζε με τις δουλειές που θέλουμε να αναλαμβάνουμε στην Carousel.”

Ταυτόχρονα, ήταν ακριβώς το είδος της ταινίας, στο οποίο οι Ρέκουα και Φικάρα, δεν μπορούσαν να πουν «όχι». 

Ο Φικάρα λέει, «Μας αρέσουν τα ίδια πράγματα, και υπήρχαν θέματα στην ιστορία  – η κρίση μέσης ηλικίας, η  δυναμική της οικογένειας – που  μας φάνηκαν τόσο αληθινά και μας δελέασαν.»

«Μου  άρεσε ο τρόπος που ο Νταν εξετάζει το πόσο εκνευριστική μπορεί να είναι  η αγάπη,» λέει ο Ρέκουα. «Το  σενάριο ήταν εντυπωσιακό, και είναι  μία κωμωδία βασισμένη στους  χαρακτήρες, που είναι ακριβώς  το είδος των ταινιών που θέλουμε  να κάνουμε.»

Ο Ντι Νόβι σημειώνει, «Ο Γκλεν και  ο Τζον έχουν ένα στιλ που όλοι αισθανθήκαμε ότι ταίριαζε γάντι  στην ταινία. Είναι ικανοί να βγάλουν  προς το έξω το συναίσθημα που υπάρχει  πίσω από μία σκηνή, ακόμα και  έχοντας ως όχημά τους το γέλιο. Ότι  και να κάνουν το διαπνέει μία πραγματική αίσθηση ανθρωπιάς..

Η ομάδα – με όλη  τη σημασία της λέξης- των ηθοποιών και του συνεργείου ανακάλυψε  ότι το ζευγάρι των σκηνοθετών ήταν τόσο πολύ στο ίδιο μήκος κύματος  που μπορούσαν να συμπληρώνουν ο  ένας τις προτάσεις του άλλου, ή να έχουν σχεδόν ταυτόχρονα την ίδια ιδέα.

«Δουλεύουμε μαζί για σχεδόν 23 χρόνια, οπότε σκεφτόμαστε  με τον ίδιο τρόπο.» παραδέχεται  ο Φικάρα.

Εκτός της κοινής οπτικής, η σύμπνοια που  χαρακτήριζε τους δύο σκηνοθέτες είχε θετικό αντίκτυπο και σε άλλα επίπεδα. «Ως ηθοποιός, αισθάνθηκα ότι είχα διπλή υποστήριξη,» υπογραμμίζει ο Καρέλ. «Δημιούργησαν ένα απίστευτα ευφάνταστο περιβάλλον στο οποίο όλοι είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πράγματα, έχοντας στο μυαλό ότι ακόμα και αν δεν ήταν επιτυχημένα,, δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Αλλά στη διαδικασία της δοκιμασίας, είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε νέα πράγματα και ήταν και οι δυο τους πολύ υποστηρικτικοί σε αυτό.»

«Είχαμε τόσους λαμπρούς συνεργάτες στο καστ,»  λέει ο Ρέκουα, «που ήταν φυσικό το να τους αφήνουμε χώρο να εκφραστούν.»  

Επίσημη ιστοσελίδα

http://www.facebook.com/crazystupidlove

Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό επισκεφτείτε τη διεύθυνση:

http://www.villagefilms.gr / (pressbox, username: wr225, password: usr13) 

Η WARNER BROS. PICTURES παρουσιάζει, μια παραγωγή της CAROUSEL και της DE LINE PICTURES

ΣΤΙΒ ΚΑΡΕΛ (Καλ)

ΡΑΪΑΝ ΓΚΟΣΛΙΝΓΚ (Τζέικομπ)

ΤΖΟΥΛΙΑΝ  ΜΟΥΡ (Έμιλι Χέκτορ Χάμοντ)

ΕΜΜΑ  ΣΤΟΟΥΝ (Χάνα)

ΜΑΡΙΣΑ  ΤΟΜΕΪ (Κέιτ)

ΚΕΒΙΝ ΜΠΕΪΚΟΝ (Ντέιβιντ Λιντχάγκεν)

Σκηνοθεσία ΓΚΛΕΝ ΦΙΚΑΡΑ & ΤΖΟΝ ΡΕΚΟΥΑ

Σενάριο ΝΤΑΝ ΦΟΛΓΚΕΡΜΑΝ

Παραγωγή  ΣΤΙΒ ΚΑΡΕΛ, ΝΤΕΝΙΖ ΝΤΙ ΝΟΒΙ

Φωτογραφία  ΑΝΤΡΙΟΥ ΝΤΑΝ

Μοντάζ  ΛΙ ΧΑΞΑΛ

Καλλιτεχνική  Διεύθυνση ΓΟΥΪΛΙΑΜ ΑΡΝΟΛΝΤ

Κοστούμια ΝΤΕΪΝΑ ΠΙΝΚ

Μουσική ΚΡΙΣΤΟΦ ΜΠΕΚ, ΝΙΚ ΟΥΡΑΤΑ

Διάρκεια  118’

Πρώτη Προβολή 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Διανομή VILLAGE

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα