Το Vertigo κέρδισε τον “Πολίτη Κέιν”

Ποια είναι τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος του Βρετανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου (Vid)
- 02 Αυγούστου 2012 17:41
Σύμφωνα με το δημοψήφισμα του Βρετανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου που διαξάγεται ανά δεκαετία, το ψυχολογικό θρίλερ του Alfred Hitchcock ανακηρύσσεται η καλύτερη ταινία όλων των εποχών.
Με αυτό τον τρόπο τελειώνει η κυριαρχία του “Πολίτη Κέιν” (1941) που βρισκόταν στην κορυφή της λίστας από το 1952 μέχρι σήμερα. Φέτος παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη συμμετοχή κριτικών, ακαδημαϊκών και διανομέων, ενώ το τελικό αποτέλεσμα προέκυψε από τη ψηφοφορία 846 προσωπικοτήτων.
Πίσω από τις θέσεις 1 και 2, τις οποίες κατέλαβαν το “Vertigo” και ο “Πολίτης Κέιν” αντίστοιχα, βρίσκεται το “Tokyo Story” του Οζού, ο “Κανόνας του παιχνιδιού”, του Ρενουάρ, ενώ οι πιο σύγχρονες ταινίες της λίστας που μπαίνουν στην 50άδα, είναι το “Mulholland Drive” του Λιντς, που βρίσκεται στην 28η θέση και το “Ιn the Mood for Love” του Wong Kar-Wai, που βρίσκεται στην 24η θέση.
Να σημειωθεί ότι το “Vertigo” προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1958 εν μέσω έντονων αντιδράσεων. Το 1973 ο Hitchcock το απέσυρε, και για 10 χρόνια ήταν εκτός δυνατότητας προβολής. Η ταινία κυκλοφόρησε ξανά το 1983 και έκτοτε θεωρείται αριστούργημα της έβδομης τέχνης.
Το 1982 ήταν έβδομο στη σχετική λίστα, το 1192 κατέλαβε την τέταρτη θέση και το 2002 τη δεύτερη. Η λίστα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Sight and Sound”, το μηνιαίο δηλαδή και διεθνούς κύρους Βρετανικό περιοδικό που εκδίδεται από το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.
Δείτε εδώ τις 500 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, όπως τις ψήφισε το B.F.I.
Οι 10 καλύτερες ταινίες, σύμφωνα με τους κριτικούς είναι:
Vertigo (Hitchcock, 1958)
Citizen Kane (Welles, 1941)
Tokyo Story (Ozu, 1953)
La Règle du jeu (Renoir, 1939)
Sunrise: a Song for Two Humans (Murnau, 1927)
2001: A Space Odyssey (Kubrick, 1968)
The Searchers (Ford, 1956)
Man with a Movie Camera (Dziga Vertov, 1929)
The Passion of Joan of Arc (Dreyer, 1927)
8 ½ (Fellini, 1963)
Η υπόθεση του Vertigo
Ένας αστυνομικός παραιτείται από την υπηρεσία του επειδή πάσχει από υψοφοβία. Κάποια στιγμή συναντάει ένα φίλο του, ο οποίος του προτείνει να παρακολουθήσει τη γυναίκα του γιατί φοβάται ότι πάσχει από διχασμό προσωπικότητας και έχει τάσεις αυτοκτονίας. Ο αστυνομικός την ερωτεύεται, τη βλέπει να πεθαίνει και τελικά παθαίνει εμμονή με τη σωσία της.