Τι προσελκύει σήμερα τους τουρίστες στην Ελλάδα – Ποιοι ξοδεύουν τα περισσότερα

Διαβάζεται σε 7'
Τι προσελκύει σήμερα τους τουρίστες στην Ελλάδα – Ποιοι ξοδεύουν τα περισσότερα
ISTOCK

Καθώς η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ένας δημοφιλής προορισμός, νέα έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες κράτησης των ταξιδιωτών, στις επιλογές προορισμών και στις καταναλωτικές συνήθειες.

Μια νέα, πρωτόγνωρη εικόνα των εξελισσόμενων ταξιδιωτικών τάσεων και προτιμήσεων όσων σχεδιάζουν ταξίδια στην Ελλάδα το 2025, δείχνει η καινούργια έρευνα της Visa-Ipsos που διεξήχθη σε 1.500 ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γαλλία.

Πρωταθλητές στις δαπάνες για τουρισμό στην Ελλάδα οι Αμερικανοί

Για τους αμερικανούς τουρίστες, η Ελλάδα δεν είναι απλώς ένας προορισμός διακοπών, αλλά και μια σημαντική δαπάνη.

Κατά μέσο όρο, οι αμερικανοί επισκέπτες αναμένεται να δαπανήσουν σχεδόν 3.500 δολάρια (3.040 ευρώ) ανά άτομο για το ταξίδι τους στην Ελλάδα, ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου το 13% του ετήσιου εισοδήματός τους.

Αυτό το υψηλό ταξιδιωτικό προϋπολογισμό αντικατοπτρίζει την ισχυρή έλξη της Ελλάδας ως κορυφαίου ευρωπαϊκού προορισμού για τους Αμερικανούς.

Ωστόσο, οι καταναλωτικές συνήθειες ποικίλλουν σημαντικά, με ορισμένους ταξιδιώτες να διαθέτουν πολύ υψηλότερο προϋπολογισμό για αποκλειστικές εμπειρίες.

Περίπου το 21% των Αμερικανών επισκεπτών προγραμματίζει να δαπανήσει πάνω από 20.660 δολάρια (18.000 ευρώ) ανά άτομο, διαθέτοντας το ποσό αυτό για πολυτελείς εμπειρίες, όπως ιδιωτικές ξεναγήσεις, πολυτελή καταλύματα και γεύματα υψηλής γαστρονομίας, όλα ενδεικτικά μιας τάσης προς τα ταξίδια υψηλής ποιότητας στην Ελλάδα.

Η τάση για μεγάλες δαπάνες δεν είναι αποκλειστικότητα της αγοράς των ΗΠΑ, καθώς και οι ταξιδιώτες από τη Βρετανία και τη Γαλλία, αν και ξοδεύουν λιγότερα χρήματα, αναφέρουν επίσης παρόμοιες τάσεις προς τα πολυτελή και βιωματικά ταξίδια.

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης τον οικονομικό αντίκτυπο που θα έχουν οι διεθνείς επισκέπτες στον τουριστικό κλάδο της Ελλάδας, με αναμενόμενες δαπάνες εκατομμυρίων δολαρίων τους επόμενους μήνες.

Τουρίστες στην Πλάκα
Τουρίστες στην Πλάκα Petros Giannakouris/AP Photo

Αυξάνονται οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι η αυξανόμενη τάση των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γαλλία να κάνουν κρατήσεις για τις διακοπές τους την τελευταία στιγμή.

Στην πραγματικότητα, το 90% των ερωτηθέντων από αυτές τις χώρες αποκάλυψαν ότι συνήθως οριστικοποιούν τα σχέδια για τις διακοπές τους λιγότερο από ένα μήνα πριν την αναχώρηση.

Αυτή η συμπεριφορά κρατήσεων της τελευταίας στιγμής μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως η επιθυμία για ευελιξία στο προσωπικό πρόγραμμα και η ανάγκη να παρακολουθούν τις διακυμάνσεις των τιμών.

Τα υψηλά επίπεδα αβεβαιότητας σχετικά με τις ημερομηνίες ταξιδιού και τη διαμονή έχουν γίνει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της σύγχρονης ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Επιπλέον, αυτή η συμπεριφορά οφείλεται στην επιθυμία των ταξιδιωτών να παρακολουθούν τις αλλαγές στις τιμές και να εκμεταλλεύονται τυχόν προσφορές της τελευταίας στιγμής, όπως καταγράφεται στην έρευνα.

Οι ταξιδιώτες τείνουν επίσης να κάνουν κρατήσεις πιο κοντά στην ημερομηνία αναχώρησης, προκειμένου να αποφύγουν τις έντονες καλοκαιρινές καύσωνες που μπορεί να επηρεάσουν την Ελλάδα, ειδικά τους μήνες αιχμής, Ιούλιο και Αύγουστο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι πολλοί άνθρωποι προτιμούν να ταξιδεύουν όταν οι θερμοκρασίες είναι πιο ήπιες, και η κράτηση πιο κοντά στην ημερομηνία αναχώρησης τους επιτρέπει να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τις καιρικές συνθήκες.

Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης: Το ChatGPT στο προσκήνιο του τουρισμού

Ενώ οι παραδοσιακές πηγές πληροφοριών, όπως τα ταξιδιωτικά γραφεία, οι ταξιδιωτικοί οδηγοί και οι προφορικές συστάσεις, διαδραματίζουν εδώ και χρόνια ουσιαστικό ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με τα ταξίδια, ένα νέο εργαλείο κερδίζει έδαφος μεταξύ των ταξιδιωτών: η τεχνητή νοημοσύνη.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών στρέφεται σε πλατφόρμες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ChatGPT, για συμβουλές σχετικά με τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους.

Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι προσεγγίζουν τον προγραμματισμό των διακοπών τους, με πολλούς ταξιδιώτες να συμβουλεύονται πλέον την τεχνητή νοημοσύνη για να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με προορισμούς, επιλογές διαμονής και δραστηριότητες.

Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στον προγραμματισμό ταξιδιών αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας στους ταξιδιώτες εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις και τον προϋπολογισμό τους.

Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη παγκόσμια στροφή προς τη χρήση της τεχνολογίας και των δεδομένων για τον εξορθολογισμό του προγραμματισμού ταξιδιών και τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των πελατών.

Χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, οι ταξιδιώτες έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, εξατομικευμένες προτάσεις και μια πιο διαδραστική προσέγγιση στον προγραμματισμό των ταξιδιών τους.

ISTOCK

Ποιους μήνες και σε ποια μέρη ταξιδεύουν στην Ελλάδα

Για τους Αμερικανούς τουρίστες, ο Ιούλιος αναμένεται να είναι ο μήνας αιχμής για τα ταξίδια στην Ελλάδα.

Αυτό συνάδει με το πρόγραμμα των σχολικών διακοπών και τη γενική τάση για οικογενειακές διακοπές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όσον αφορά στους προτιμώμενους προορισμούς στην Ελλάδα, η Αθήνα κυριαρχεί, με το 41% των αμερικανών επισκεπτών να σχεδιάζει να την επισκεφθεί.

Εκτός από την Αθήνα, σκοπεύουν να επισκεφτούν νησιά στο Νότιο Αιγαίο (31%) και τη Κρήτη (27%)

Άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Θεσσαλονίκη και η Πελοπόννησος, κερδίζουν επίσης σε δημοτικότητα, αν και είναι λιγότερο δημοφιλείς στους Αμερικανούς σε σύγκριση με τους πιο καθιερωμένους προορισμούς.

Διάρκεια διαμονής: σύντομες αποδράσεις έναντι παρατεταμένων διακοπών

Όσον αφορά στη διάρκεια της διαμονής, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γαλλία είναι διχασμένοι.

Περίπου το 50% των ερωτηθέντων και από τις τρεις χώρες σκοπεύουν να μείνουν στην Ελλάδα για 4 έως 7 ημέρες.

Αυτή η μικρότερη διάρκεια προτιμάται συχνά από ταξιδιώτες που αναζητούν μια γρήγορη απόδραση.

Ωστόσο, η άλλη μισή ομάδα των ερωτηθέντων σχεδιάζει μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια, που κυμαίνονται από οκτώ διανυκτερεύσεις έως αρκετές εβδομάδες.

iStock

Γιατί Ελλάδα: Παραλίες, αρχαίος πολιτισμός και πολλά άλλα

Οι κύριοι λόγοι για την επιλογή της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού ήταν σαφείς στην έρευνα.

Η γοητεία των όμορφων παραλιών της ήταν ο πιο συχνά αναφερόμενος λόγος, με το 69% των ταξιδιωτών να επιλέγουν αυτό ως βασικό παράγοντα στην απόφασή τους.

Οι παραλίες της Ελλάδας είναι φημισμένες για τα κρυστάλλινα νερά, τις χρυσές αμμουδιές και τα ειδυλλιακά νησιά, που τις καθιστούν ιδανικές για χαλάρωση και διακοπές στην παραλία.

Εκτός από τις παραλίες, η πλούσια αρχαιολογική κληρονομιά της Ελλάδας είναι ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας.

Περίπου το 65% των ερωτηθέντων ανέφερε τα αρχαία μνημεία της χώρας μας ως βασικό παράγοντα στην απόφασή τους να την επισκεφθούν.

Ωστόσο, οι Αμερικανοί τουρίστες, ειδικότερα, έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη νυχτερινή ζωή, τα θεματικά πάρκα και τη ζωντανή μουσική της Ελλάδας, αντανακλώντας μια ευρύτερη τάση για συνδυασμό χαλάρωσης με ψυχαγωγία και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Αυτό το ενδιαφέρον για τις επιλογές ψυχαγωγίας έρχεται σε αντίθεση με τα πιο πολιτιστικά και ιστορικά ενδιαφέροντα των Βρετανών και Γάλλων ταξιδιωτών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα