Πώς η ληστεία του Λούβρου έγινε κορυφαίο meme της Gen Z
Διαβάζεται σε 3'
Παραθέτουμε όλα τα memes που βγήκαν για την πολύκροτη ληστεία του Μουσείου του Λούβρου και σίγουρα θα τα εκτιμήσεις.
- 24 Οκτωβρίου 2025 16:16
Το πρωί της Κυριακής (19/10), στο Μουσείο του Λούβρου εκτυλίχθηκε μια κινηματογραφική ληστεία που διήρκησε μόλις επτά λεπτά και έγινε όπως ήταν αναμενόμενο πρώτο θέμα στα διεθνή ΜΜΕ.
Μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, μια ομάδα ληστών κατάφερε να αποσπάσει πολύτιμα κοσμήματα ανυπολόγιστης αξίας και να εξαφανιστεί χωρίς οι γαλλικές αρχές να προλάβουν να αντιδράσουν.
Οι ληστές δεν ήταν οι μόνοι κερδισμένοι από το χτύπημα αυτό στην εικόνα της χώρας: Ένας ακόμα πρωταγωνιστής της ληστείας ήταν το διαδίκτυο. Μέσα σε λίγες μέρες, η υπόθεση μετατράπηκε σε φαινόμενο των social media, με την Gen Z (και όχι μόνο) να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα, να τη μετατρέπει σε memes.
Χρήστες όλων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, brands και influencers άρχισαν να διακωμωδούν κάθε δευτερόλεπτο της απίστευτης ληστείας και αξιοποίησαν την ιστορία για διαφημιστικές καμπάνιες.
Στο TikTok, οι χρήστες αναπαριστούν τη ληστεία με σατιρικά βίντεο, πουλούν τα κοσμήματα και σατιρίζουν το προσωπικό του μουσείου.
Από την πραγματικότητα ενός σοβαρού περιστατικού που θίγει τα θέματα ασφάλειας και την αδυναμία της γαλλικής κυβέρνησης και των γαλλικών αρχών να διεκπεραιώσουν σωστά το έργο τους, η ληστεία του Λούβρου πέρασε γρήγορα στο σύμπαν της ποπ κουλτούρας και έγινε το πιο “viral” γεγονός της εβδομάδας.
Πρώτη και καλύτερη, την ληστεία εκμεταλλεύτηκε η εταιρεία του ανυψωτικού μηχανήματος “Böcker” που χρησιμοποίησαν οι δράστες για να διαφύγουν από το μουσείο μετά την ληστεία. Με σλόγκαν “Όταν πρέπει να κινηθείς γρήγορα” κυκλοφόρησαν μια νέα διαφημιστική καμπάνια σε Facebook και Instagram.
Ενώ και η ελληνική εταιρεία αλουμινίων “Alumil” ακολούθησε τα βήματα της “Böcker”.
Τα TikTok
Στην πλατφόρμα του TikTok, μερικοί δημιουργοί ανεβάζουν τα outfit που σίγουρα θα φορούσαν αν εκείνοι έκαναν τη ληστεία του Λούβρου ενώ άλλοι βρήκαν το νέο τους κοστούμι για την γιορτή του Halloween.
Άλλοι πάλι, μπήκαν στο mood του ρόλου και παριστάνουν τους ληστές, τους φύλακες, ακόμα και τα ίδια τα έργα τέχνης.
Την τιμητική της βέβαια έχει και η πλατφόρμα “vinted” με πολλούς να παριστάνουν πως έχουν στην κατοχή τους τα κοσμήματα και προσπαθούν να τα πουλήσουν.
Το X και τα γαριδάκια
Στο twitter (X) οι χρήστες σχολιάζουν την μηδενική ασφάλεια του μουσείου, με πολλούς να αναφέρουν πως οι πόρτες του μουσείου σφραγίζονται με ένα γαριδάκι, ενώ πολλοί επαναφέρουν στο επίκεντρο το Βρετανικό Μουσείο αλλά και την Μόνα Λίζα.
Ένα είναι σίγουρο πάντως, πως για την Gen Z, τίποτα δεν είναι απλώς μια είδηση αλλά υλικό για ιστορίες, memes και likes, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως, στην εποχή των social media, τίποτα δεν μένει μόνο στη πραγματικότητα· αλλά όλα μπορούν να γίνουν περιεχόμενο.