H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Σχεδόν εβδομήντα χρόνια μετά από τις πρώτες δουλειές του “καπετάν Γιάννη” στα καράβια, η οικογένεια Λάτση γίνεται ξανά εφοπλιστική. Κεντρικό πρόσωπο το πρώην "άτακτο παιδί", Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης

“Το 1947 ο παππούς μου, ο Γιάννης Λάτσης, απέκτησε το πρώτο του βαπόρι που απετέλεσε εφαλτήριο για την εξαιρετικά επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριοποίηση του. Η βαθιά αγάπη του για τη θάλασσα και τους ανθρώπους της τον συνόδευσαν σε όλη του τη ζωή και προσωπικά μεγάλωσα με αυτά τα βιώματα και τα ίδια συναισθήματα. Αισθάνομαι μεγάλο το βάρος της ευθύνης αλλά ταυτόχρονα είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω αναλάβει, εκ μέρους της οικογενείας μας, να συνεχίσω το έργο που ξεκίνησε ο Γιάννης Λάτσης στον τομέα της Ναυτιλίας”. Με τα λόγια αυτά ο Πάρης Κασιδόκωστας Λάτσης όπως είναι το “νέο” επιχειρηματικό του όνομα ανακοίνωσε την νέα μεγάλη επένδυση της οικογένειας στον τομέα της ναυτιλίας στον οποίο και επισήμως έχει τεθεί επικεφαλής. Από το κτήριο Παλλάς, το πρώην επιβλητικό ξενοδοχείο Απέργη, στο Κεφαλάρι - όπου μεταφέρθηκαν πριν λίγους μήνες από την Ελβετία τα γραφεία του ναυτιλιακού βραχίονα της οικογένειας, Latsco Shipping – ανακοίνωσε την Τετάρτη την επένδυση μισού δισ. ευρώ για την ναυπήγηση 12 νέων πλοίων. Το 2016 που αναμένεται να ολοκληρωθεί η παράδοση από τα ναυπηγία της Νότιας Κορέας το συνολικό δυναμικό του ομίλου θα ανέρχεται σε 26 πλοία. Η νέα παραγγελία αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της (8 πλοία) δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, που ήταν και τα αγαπημένα και πλέον κερδοφόρα “παιδιά” του Γιάννη Λάτση, του πατριάρχη της σημερινής αυτοκρατορίας.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Από το Κατάκολο στα πέρατα της Γης

Μπορεί ο Γιάννης Λάτσης να έχει καταγραφεί στα κιτάπια της ιστορίας ως εφοπλιστής όμως αυτή του η ιδιότητα είναι μόνο μία από τις πολλές που τον χαρακτήρισαν στην 60χρονη πορεία στο δημόσιο βίο. Ήταν καταρχάς έμπορος, μάλιστα αυτή ήταν και πρώτη του δουλειά. Στα 20 του, πολύ πριν καταπιαστεί με τα καράβια, ξεκίνησε το εμπόριο της σταφίδας στην περιοχή που μεγάλωσε, το Κατάκολο Ηλείας, και σύντομα έγινε ο μεγαλύτερος στην Πελοπόννησο. Μετά ήταν διπλωμάτης. Αν και δεν μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει κοινωνικό – το αντίθετο ακριβώς του Ωνάση – κατάφερνε να κινηθεί με μαεστρία και να έχει άριστες σχέσεις με αντιμαχόμενες πλευρές σε όλο τον πλανήτη. Συνομιλούσε το ίδιο άνετα με την αμερικανική κυβέρνηση όσο με τους βασιλείς του αραβικού κόσμου και τους δικτάτορες της Αφρικής (αλλά και τους εγχώριους). Τέλος ήταν και αναλυτής της αγοράς. Η διορατικότητα του ήταν αυτή που τον οδήγησε να δημιουργήσει την αυτοκρατορία που διαθέτουν σήμερα οι συνεχιστές του. Από την πρώτη του δουλειά στις σταφίδες, τις οποίες φρόντιζε να αποθηκεύει μέχρι “να πάρουν τιμή” μέχρι τα πετρελαιοφόρα του που τα έδενε στα λιμάνια όλου του κόσμου μέχρι δώσει την εντολή “πουλήστε” στην κατάλληλη στιγμή, το παιχνίδι με τον χρόνο ήταν σχεδόν πάντα με το μέρος του.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Πρώτη του δουλειά στα καράβια ήταν η περίφημη “Νεράιδα”, ένα μικρό ακτοπλοϊκό που ναυπηγήθηκε στην Κροατία στα τέλη της δεκαετίας του '30 και που στις αρχές της δεκαετίας του '50 το έβαλε στην γραμμή του Αργοσαρωνικού ο “καπετάν Γιάννης”. Άνθρωπος που δεν φοβήθηκε ποτέ την δουλειά, έκοβε εισιτήρια στο λιμάνι του Πειραιά, κουβάλαγε τις βαλίτσες των επιβατών, έλυνε τα σκοινιά και έτρεχε να προλάβει να μπει μέσα. Παρόλο που με τα χρόνια “τον έβαζε μέσα” καθώς ήταν το πρώτο του και το “τυχερό” όπως έλεγε, το πλοίο που γυρίστηκε το “Παιδί και το Δελφίνι” με την Σοφία Λόρεν, γλύτωσε και δεν έγινε παλιοσίδερα, Προς τιμήν του με προσωπική επίβλεψη του Σπύρου Λάτση, μοναχογιού του πατριάρχη και επικεφαλής σήμερα του ομίλου, τροποποιήθηκε σε πλωτό μουσείο και μέχρι τα μέσα Ιουλίου θα είναι δεμένο στην Μαρίνα Φλοίσβου.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Ακολούθησαν μεγαλύτερα επιβατηγά πλοία τόσο στην Ελλάδα όσο και στον αραβικό κόσμο σε μία εποχή που τα αεροπλάνα ήταν ακόμη είδος πολυτελείας. Σε συμφωνία με τους Σαουδάραβες έφερνε μουσουλμάνους από της ακτές της Βορείου Αφρικής να προσκυνήσουν στην Μέκκα. Η επαφές με τον αραβικό κόσμο έφεραν και τα δεξαμενόπλοια αλλά και τα διυλιστήρια. Μάλιστα στις δόξες του ο στόλος του διέθετε το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο στον κόσμο, το “Ελλάς Φως” χωρητικότητας 500.000 τόννων. Στις αρχές της δεκαετίας του '70 πραγματοποιεί την επένδυση της ΠΕΤΡΟΛΑ στην Ελευσίνα και αν σήμερα η Ελλάδα διαθέτει “εξαγωγές πετρελαιοειδών” το χρωστάει σε μεγάλο βαθμό σε αυτή του την κίνηση.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Στην συνέχεια ήρθαν οι επενδύσεις σε ακίνητα σε όλο τον κόσμο. Πετράδι του στέμματος, το Bribgewater House στο Westminster του Λονδίνου όπου στις 5 Ιουλίου του 1990 υπό το βλέμμα του οι ηγέτες του ΝΑΤΟ υπέγραψαν την ληξιαρχική πράξη θανάτου του Ψυχρού Πολέμου. Ακολούθησαν οι κινήσεις στον χρηματοοικονομικό τομέα με την εξαγορά το 1980 της Banque de Dépôts, με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας και στην συνέχεια της δημιουργία της Eurobank. Τέλος – μεταξύ πολλών άλλων – εισήλθε και ο χώρος του real estate μέσω της Lamda Development η οποία τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστεί στο χώρο της εκμετάλλευσης ακινήτων. Η πλέον πρόσφατη κίνηση της ήταν η συνεκμετάλλευση των χώρων του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. 

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Κινήσεις οι οποίες μπορεί να έφεραν την ναυτιλία στο παρασκήνιο αλλά δεν την έβγαλαν ποτέ από το κάδρο. Μετά από το 2008, που το μεγαλύτερο μέρος του στόλου είχε πουληθεί, άρχισαν από τον Σπύρο Λάτση οι επιλεκτικές τοποθετήσεις ξανά στον τομέα που ήξερε καλύτερα η οικογένεια.

Από την Πάρις Χίλτον στις επιχειρήσεις

Όταν ο Γιάννης Λάτσης έφευγε από την ζωή, τον Απρίλιο του 2003, ο εγγονός του Πάρης Κασιδόκωστας ήταν μόλις 21 χρονών. Είχε προλάβει να τον γνωρίσει καλά και ο παππούς να του περάσει, όσο μπορούσε ο ίδιος καθώς τα τελευταία χρόνια οι δυνάμεις του τον είχαν εγκαταλείψει, τις αξίες της οικογένειας. Αξίες τις οποίες ένας έφηβος μπορεί να μην τις έπαιρνε τότε και πολύ σοβαρά αλλά σήμερα στα πρώτα μεγάλα επιχειρηματικά του βήματα αποτελούν ίσως το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο. Χαρακτήρας εντελώς διαφορετικός από τον παππού του έζησε την κοσμική ζωή όσο κανένας άλλος Έλληνας playboy. Μετά από τις σπουδές του στο Λονδίνο, μετακόμισε στο Λος Άτζελες όπου η ολιγόμηνη σχέση του με την Πάρις Χίλτον ήταν το καλύτερο τζακ ποτ που θα μπορούσαν να έχουν τα glossy και κουτσομπολίστικα περιοδικά.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Μετά τους τραγουδιστές, τους ηθοποιούς, τους πολιτικούς και τους αθλητές η σχέση τους (Parises ή ο Πάρης της Πάρις) τους άνοιγε νέους δρόμους μιας και οι πλούσιοι κληρονόμοι έμπαιναν ξανά στο προσκήνιο μετά από μεγάλο διάστημα. Οι δύο τους είχαν γνωριστεί σε ένα κοσμικό πάρτυ όταν ο Πάρης ήταν 16 και η Πάρις 14 για να σμίξουν ξανά οι δρόμοι τους το 2004. Πληροφορίες θέλουν την Μαριάννα Λάτση να ζήτησε από τον γιο της να δώσει άμεσο τέλος στην σχέση τους μετά τις πληροφορίες για το ροζ βίντεο της χρυσής κληρονόμου. Προτροπή που μάλλον την δικαιώνει η ιστορία. Ο Πάρης μπορεί να μην έφτασε τον αριθμό των συντρόφων της Χίλτον – ποιος θα μπορούσε άλλωστε; - όμως και αυτός δεν έμεινε ήσυχος αν και πληροφορίες θέλουν ότι περισσότερες “σχέσεις” ήταν στην φαντασία των περιοδικών είτε των κοριτσιών που προέτρεχαν.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία

Σε επιχειρηματικό επίπεδο η πρώτη του προσωπική επένδυση ήταν η εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών 1821 η οποία έχει στο ενεργητικό της ήδη αρκετές ταινίες στο Χόλυγουντ καθως και η Panik Records που αποτέλεσε την θετική έκπληξη των δισκογραφικών τα τελευταία χρόνια.

Χωρίς να εγκαταλείπει τις δικές του δουλειές ο γιος του Γρηγόρη Κασιδόκωστα και της Μαριάννας Λάτση δείχνει αποφασισμένος και για τις μεγάλες φουρτούνες που κουβαλάει το δεύτερο όνομα του. Ο παππούς του έβαλε γερά τα θεμέλια, ο εργασιομανής και χαμηλών τόνων θείος του αποδείχθηκε άξιος συνεχιστής ανεβάζοντας τον πήχης για την τρίτη γενιά πολύ ψηλά. Στον ίδιο απομένει να αποδείξει ότι εννοεί όσα ανέφερε στην εκδήλωση της περασμένης Τετάρτης.

H επιστροφή των Λάτσηδων στην ναυτιλία
SHARE:

24Media Network