Οι μαύρες σελίδες των Αιγυπτιακών Αερογραμμών

Με αφορμή την εξαφάνιση του Airbus A320 της Egypt Air στην ανατολική Μεσόγειο θυμόμαστε τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες που σημάδεψαν την αιγυπτιακή εταιρία

Ως σκληρό πλήγμα για τη Αίγυπτο, μια χώρα που δοκιμάζεται στους τομείς της ασφάλειας και της οικονομίας, αποτιμάται η εξαφάνιση του Airbus Α320 της Egypt Air που εκτελούσε την πτήση Παρίσι – Κάιρο την Πέμπτη 19 Μαΐου. Το σενάριο μιας επίθεσης εξετάζεται πολύ σοβαρά από τις αιγυπτιακές αρχές και από εμπειρογνώμονες καθώς το πλήρωμα δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν το αεροσκάφους αλλάξει πορεία και χάσει απότομα ύψος. Στο αεροσκάφος ταξίδευαν 66 άνθρωποι, οι 56 επιβάτες. Μεταξύ αυτών 30 Αιγύπτιοι και 15 Γάλλοι, ένα αγοράκι και δύο βρέφη, οι συγγενείς των οποίων παρακολουθούν εναγωνίως τις εξελίξεις. Είχε προηγηθεί αεροπειρατεία σε άλλο αεροσκάφος της Egypt Air που είχε απογειωθεί από την Αλεξάνδρεια για το Κάιρο, η οποία δεν είναι η μόνη στην ιστορία της αιγυπτιακής εταιρίας. Αεροπειρατείες και συντριβές, είτε από ανθρώπινο λάθος είτε από τεχνικές αστοχίες, δεν σπανίζουν στην 84χρονη λειτουργία της. Ας θυμηθούμε μερικές από αυτές που είχαν σημαντικό κόστος σε ανθρώπινες ζωές.

Οι μαύρες σελίδες των Αιγυπτιακών Αερογραμμών

Τον Μάιο του 2002 η πτήση 843 από το Κάιρο προς την Τύνιδα συνετρίβη σε λόφο κοντά στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Τυνησίας εν μέσω αμμοθύελλας. Η συντριβή έγινε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας προσγείωσης και η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος έδειξε ως υπαίτιο το λογισμικό που υπολόγιζε το ελάχιστο υψόμετρο ασφαλείας. Από τα 56 άτομα που επέβαιναν στο αεροσκάφος τα 14 σκοτώθηκαν.

Οι μαύρες σελίδες των Αιγυπτιακών Αερογραμμών

Η πτήση 990 της EgyptAir ήταν μια από τις πιο θανατηφόρες που έχουν καταγραφεί στην ιστορία των αεροπορικών ατυχημάτων. Το Boeing 767 που εκτελούσε το δρομολόγιο Λος Άντζελες- Καίριο, συνετρίβη πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό τον Οκτώβριο του 1999 παρασύροντας στο θάνατο 217 ανθρώπους.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν μετά τη συντριβή του, αποκλείστηκαν αμέσως, οι μηχανικές βλάβες, ενώ το μαύρο κουτί έδειξε πως η συντριβή του ήταν εσκεμμένη και αποδόθηκε στον έναν από τους πιλότους, που ήθελε να εκδικηθεί την αμερικάνικη υπηρεσία αερογραμμών που του είχε απαγορεύσει να πιλοτάρει εντός της χώρας. Μια εκ των εταιριών που είχαν αναλάβει τη διερεύνηση των αιτίων που οδήγησαν στη συντριβή εξέδωσε πόρισμα, στο οποίο υποστήριζε ότι ο πιλότος Gameel Al-Batouti έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα και έριξε το αεροπλάνο  εσκεμμένα.

Τον Νοέμβριο του 1985 Αιγυπτιακές δυνάμεις καταλαμβάνουν στο αεροδρόμιο της Μάλτας ένα τζετ καθ' οδόν προς την Αθήνα. Το είχαν καταλάβει τρεις ένοπλοι αεροπειρατές, της  τρομοκρατικής οργάνωσης Abu Nidal, οι οποίοι εκτέλεσαν πέντε ομήρους επειδή οι τοπικές αρχές αρνήθηκαν να ανεφοδιάσουν με καύσιμα το αεροσκάφος.

Ο αρχικός προορισμός των αεροπειρατών ήταν η Λιβύη, αλλά λόγω της αρνητικής δημοσιότητας που θα είχε η αεροπειρατεία, αν πετούσε προς τη Λιβύη και το γεγονός ότι το αεροπλάνο δεν είχε αρκετά καύσιμα, επιλέχθηκε ως πιο κατάλληλη επιλογή η Μάλτα, η οποία δεν έδωσε τη συγκατάθεσή της για προσγείωση του αεροσκάφους ωστόσο, ο πιλότος κατάφερε να το προσγειώσει. Το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις οδήγησε τους αεροπειρατές στην εκτέλεση ομήρων. Οι διαπραγματεύσεις παρατάθηκαν όσο το δυνατόν περισσότερο και συμφωνήθηκε ότι αιγυπτιακές δυνάμεις θα επιτίθεντο στο αεροπλάνο το πρωί της 25ης Νοεμβρίου, όταν θα εφοδίαζαν το αεροσκάφος με τρόφιμα. Στρατιώτες ντυμένοι σαν υπάλληλοι εστίασης, θα παραβίαζαν την πόρτα και θα επιτίθεντο.

Οι μαύρες σελίδες των Αιγυπτιακών Αερογραμμών

Χωρίς προειδοποίηση, περίπου μιάμιση ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα της επιδρομής, Αιγύπτιοι καταδρομείς επιτέθηκαν με εκρηκτικά στις πόρτες επιβατών και τις πόρτες του χώρου αποσκευών. Μια εκδοχή λέει πως οι μη εξουσιοδοτημένες εκρήξεις προκάλεσαν στα πλαστικά μέρη εντός του αεροσκάφους φωτιά, προκαλώντας έτσι εκτεταμένης κλίμακας ασφυξία. Από την άλλη πλευρά, οι «Times της Μάλτας», παραθέτοντας πηγές του αερολιμένα κατά την ημέρα του συμβάντος, έκριναν ότι όταν οι αεροπειρατές συνειδητοποίησαν ότι δέχονται επίθεση, πέταξαν χειροβομβίδες στον χώρο των επιβατών, σκοτώνοντας ανθρώπους και ξεκινώντας την πυρκαγιά στο σκάφος. Κατά την έφοδο του αεροσκάφους, σκοτώθηκαν 54 από τους εναπομείναντες 87 επιβάτες, καθώς και δύο μέλη του πληρώματος και ένας αεροπειρατής. Η πτήση 648 θεωρείται από τις πιο πολύνεκρες αυτού του είδους.

Τον Δεκέμβριο του 1976 η πτήση 864 από το Κάιρο προς το Διεθνές Αεροδρόμιο της Μπανκόγκ συνετρίβη σε ένα βιομηχανικό συγκρότημα στην πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης. Οι 52 επιβαίνοντες καθώς και άλλα 19 άτομα που βρίσκονταν στο συγκρότημα σκοτώθηκαν κατά τη συντριβή. Η αιτία προσδιορίστηκε ως σφάλμα του πιλότου.

Οι μαύρες σελίδες των Αιγυπτιακών Αερογραμμών

Τέλος, τον Μάρτιο του 1972 η πτήση 763 από το Κάιρο προς το Άντεν της Νότιας Υεμένης, συνετρίβη στα όρη Σαμσάν την ώρα που προσέγγιζε στο Άντεν σκοτώνοντας και τα 30 άτομα που επέβαιναν σε αυτό. Ήταν το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα που είχε συμβεί στη νότια Υεμένη και το πρώτο δυστύχημα αεροσκάφους της εταιρίας με το όνομα Egypt Air...

Οι μαύρες σελίδες των Αιγυπτιακών Αερογραμμών
SHARE:

24Media Network