MyHealthApp: Πώς ο νέος “Ψηφιακός Βοηθός” αλλάζει τα δεδομένα
Διαβάζεται σε 4'
Η Ελλάδα αναμένεται να εισέλθει σε μια νέα εποχή υγειονομικής φροντίδας, με τον ψηφιακό βοηθό της MyHealthApp να ενισχύει την πρόληψη, όπως ανέφεραν τα συναρμόδια υπουργεία.
- 11 Δεκεμβρίου 2025 12:06
Σε μια νέα, δυναμική φάση στην παροχή υπηρεσιών υγείας αναμένεται να εισέλθει η χώρα μας, καθιστώντας την ψηφιακή καινοτομία κεντρικό πυλώνα στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, η επίσημη παρουσίαση του «Ψηφιακού Βοηθού» της εφαρμογής MyHealthApp, μιας σημαντικής πρωτοβουλίας που προέκυψε από τη συνεργασία του υπουργείου Υγείας, του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΗΔΙΚΑ.
Το νέο εργαλείο στοχεύει να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες διαχειρίζονται τα προσωπικά τους δεδομένα υγείας, προωθώντας την άμεση πρόσβαση, την ασφάλεια και, κυρίως, την ενεργό συμμετοχή τους στην πρόληψη.
Μιλώντας στο πλαίσιο της συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υγείας, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, υπογράμμισε τη σημασία της πρωτοβουλίας ως ένα βήμα που «πηγαίνει την υγεία μπροστά».
Παράλληλα, σημείωσε ότι ο Ψηφιακός Βοηθός είναι ένα «χριστουγεννιάτικο δώρο» για όλους τους έλληνες χρήστες και ανοίγει τον δρόμο για μια νέα εποχή στην υγειονομική φροντίδα, με έμφαση στην πρόληψη.
«Θέλουμε να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη και ευκολότερη», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, αναφέροντας την προσωπική του εμπειρία όταν ζήτησε από τον Ψηφιακό Βοηθό τα επίπεδα χοληστερίνης του από την τελευταία του εξέταση και έλαβε άμεσα την πληροφορία.
Αυτή η άμεση πρόσβαση στα δεδομένα, όπως αποτελέσματα εξετάσεων, συνταγές και εκκρεμή παραπεμπτικά, επιτρέπει στους πολίτες να κλείνουν ραντεβού για προληπτικές εξετάσεις με ευκολία.
«Μετά από πολλά χρόνια, η πρόληψη γίνεται πραγματικά η μεγάλη αλλαγή στην υγεία», πρόσθεσε, καλώντας τους πολίτες να κατεβάσουν την εφαρμογή MyHealthApp.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αναφέρθηκε στη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΗΔΙΚΑ, η οποία έχει καταστήσει δυνατή την άμεση εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων υγείας για όλους τους Έλληνες.
Ο ίδιος τόνισε ότι η εφαρμογή επιτρέπει στους πολίτες να ελέγχουν το ιστορικό των εμβολίων τους, να βλέπουν διαγνώσεις και να έχουν άμεση πρόσβαση σε στοιχεία για τα συνταγογραφημένα φάρμακα τους.
Επίσης, επεσήμανε ότι ο Ψηφιακός Βοηθός δεν υποκαθιστά τον γιατρό, αλλά λειτουργεί ως συμπληρωματικό εργαλείο για την ευκολότερη οργάνωση του ιατρικού ιστορικού και την ταχύτερη πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες.
Ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε ότι η εφαρμογή λειτουργεί σε υποδομές της Oracle (OCI) για την προστασία των δεδομένων των χρηστών, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ακεραιότητα τους.
Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, κα Νίκη Τσούμα, εξήρε τη συνεργασία των φορέων, σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα συνεργασίας στον ψηφιακό τομέα. Επεσήμανε ότι η πληροφορική δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά εργαλείο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες.
Η κα Τσούμα αναφέρθηκε στη συνεχιζόμενη εξέλιξη της εφαρμογής MyHealthApp, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς, καθιστώντας τον ψηφιακό φάκελο υγείας πιο ολοκληρωμένο. Επίσης, διευκρίνισε ότι τα αποτελέσματα εξετάσεων είναι άμεσα διαθέσιμα μέσω του Ψηφιακού Βοηθού, ενώ οι απεικονίσεις θα είναι προσβάσιμες μέσω της web εφαρμογής του φακέλου υγείας.
Ένα διαλειτουργικό εργαλείο για την υγεία
Ο Ψηφιακός Βοηθός της MyHealthApp είναι τώρα διαθέσιμος και συνδέει όλες τις υπηρεσίες υγείας. Όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στο ψηφιακό τους φάκελο, εξοικονομώντας χρόνο και κόπο.
Η εφαρμογή είναι φιλική προς τον χρήστη, χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα και στο μέλλον θα υποστηρίζει και φωνητικές εντολές.
Επίσης, όλες οι διαγνωστικές εξετάσεις στην Ελλάδα είναι πλέον υποχρεωτικό να καταχωρούνται στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, παρέχοντας έτσι στον Ψηφιακό Βοηθό ένα διαρκώς ενημερωμένο σύνολο δεδομένων.
Η φιλοσοφία της εφαρμογής είναι ξεκάθαρη: οι ψηφιακές εφαρμογές υγείας στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών υγείας, στην εξοικονόμηση πόρων και στην προώθηση της πρόληψης, διευκολύνοντας την πρόσβαση στις πληροφορίες με τον πιο εύκολο και άμεσο τρόπο.