Πρόληψη και κάλυψη με ένα άγγιγμα

Υπάρχει μια εφαρμογή που προάγει την ασφάλεια στο σπίτι, τη μετακίνηση, την υγεία, χωρίς ο χρήστης να μετακινηθεί σε άλλο περιβάλλον; Φαίνεται ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες κινούνται σταδιακά προς αυτή την κατεύθυνση, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες τους
- 28 Μαΐου 2017 11:39
Σε αυτή τη δουλειά δεν πλήττεις ποτέ. Αυτός άλλωστε είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους ασχολείται κανείς με την ενημέρωση: η επικαιρότητα, το κυνήγι των καθημερινών αναπάντεχων ειδήσεων, η περιέργεια για το τι φέρνει η τεχνολογία του μέλλοντος.
Και η ανατροπή – ζωογόνο κίνητρο η ανατροπή. “Τρέχεις” μία μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα, για παράδειγμα, και στην πορεία προκύπτουν στοιχεία που δίνουν στο θέμα σου μία εντελώς νέα κατεύθυνση. Ή – διαφορετικού είδους ανατροπή αυτή- την ώρα που βρίσκεσαι στην προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου του υπουργείου, έρχεται το τυχαίο και δίνει εντελώς άλλη τροπή στο πρόγραμμα σου. Μπορεί να είναι ένα ξαφνικό ξέσπασμα της φύσης που βγάζει τους ανθρώπους ομαδικά στο πεζοδρόμιο και πρέπει να το καλύψεις εδώ και τώρα. Μία τρομοκρατική επίθεση σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη. Ένα οικονομικό συμβάν που σπέρνει πανικό σε αγορές και κυβερνήσεις (δεν είναι πολλές οι καλές ειδήσεις, ομολογουμένως…).
“Μήπως συμβεί και σε μένα;”
Το να μην πλήττεις ποτέ, βέβαια, δεν έχει μόνο την θετική του πλευρά, αλλά και αρνητικές διαστάσεις. Η εικόνα που διαμορφώνεις για τον κόσμο μέσα από την καθημερινή ενασχόληση με την επικαιρότητα είναι ότι είναι εξαιρετικά ρευστός. Και αφού είναι ρευστός ο κόσμος, γιατί να μην είναι ρευστός και ο δικός σου μικρόκοσμος; Ευάλωτος, δηλαδή, σε οποιουδήποτε είδους ανατροπή. Ακόμη κι αν είσαι ο πιο αισιόδοξος άνθρωπος του κόσμου, δύσκολα μπορείς να αποφύγεις τη σκέψη ότι αυτά που αναφέρονται στο αστυνομικό δελτίο μπορεί να αγγίξουν κι εσένα τον ίδιο. Η πυρκαγιά που ξέσπασε στο διαμέρισμά γιατί κάποιος είχε ξεχάσει αναμμένο το τζάκι είναι ένας τυπικός “χειμερινός” φόβος. Τζάκι δεν έχω, αλλά έχω γυρίσει αναρίθμητες φορές στο σπίτι για να δω αν έχει μείνει αναμμένο το μάτι της κουζίνας. Ψυχαναγκαστικό, το παραδέχομαι, αλλά έτσι και σου μπει στο μυαλό, ο μόνος τρόπος να ησυχάσεις είναι να επιστρέψεις για να το ξανατσεκάρεις.
Αναζητώντας πληροφορίες…
Κάτι τέτοιες στιγμές, που η ασφάλεια γίνεται προτεραιότητα, αρχίζεις να σκέφτεσαι αν έχεις πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατέψεις τη ζωή σου και τη ζωή των ανθρώπων που ζουν μαζί σου. Σε ό,τι με αφορά, όταν μπαίνει στο μυαλό μου το κακό, αρχίζω το ψάξιμο. Αν απειλή είναι η πυρκαγιά, μπορεί να γκουγκλάρω “ανιχνευτές πυρός”. Ή “ασφαλιστική κάλυψη για φωτιά”. Ή “ατυχήματα στο σπίτι – προληπτικά μέτρα”. Όταν ο κίνδυνος δεν αφορά την εστία (του “ματιού” ή του σπιτιού, γενικότερα), αλλά τις καθημερινές μου μετακινήσεις με αυτοκίνητο, μπορεί να αναζητήσω ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα που ενσωματώνει οδική βοήθεια ή καλύψεις επιπλέον των συνηθισμένων.
Όλες οι απαντήσεις για την ασφάλειά μας σε ένα app
Εδώ, ας σημειωθεί ότι ο browser δεν είναι πάντοτε ο πιο πρακτικός τρόπος αναζήτησης πληροφοριών. Θα προτιμούσα, όταν ψάχνω κάτι πολύ συγκεκριμένο, να πατώ απλώς ένα εικονίδιο στο τηλέφωνο μου και να αντλώ αυτοστιγμεί πληροφορίες για οποιοδήποτε θέμα που σχετίζεται με την ασφάλεια. Αν ήμουν σχεδιαστής ενός τέτοιου app θα χώριζα το περιεχόμενό του σε δύο βασικές κατηγορίες: πρόληψη και κάλυψη. Στην πρώτη ενότητα θα παρείχα συμβουλές σχετικές με τα μέτρα που μπορεί να πάρει κανείς για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων, χωρισμένα σε υποενότητες όπως η υγεία, η κατοικία (ή συνολικά η περιουσία με την ευρύτερη έννοια), οι μετακινήσεις, η σύνταξη και γενικά το μέλλον. Στη δεύτερη κατηγορία θα έδινα πληροφορίες για τις διαθέσιμες ασφαλιστικές καλύψεις σε κάθε τομέα. Θα πρόσφερα, επίσης, στο χρήστη τη δυνατότητα να διαμορφώνει το δικό του πακέτο επιλέγοντας την κάλυψη που επιθυμεί με ένα απλό άγγιγμα στην οθόνη. Έτσι θα μπορούσε να προσαρμόζει το οποιοδήποτε πρόγραμμα στις ανάγκες του, πολύ πιο εύκολα και γρήγορα σε σχέση με το να κάνει υπολογισμούς για καλύψεις που βρίσκει “έτοιμες” στο ίντερνετ.
Ακόμη, δεν θα ήταν πολύ πρακτικό να υπήρχε ένας υπολογιστής σύνταξης, ενσωματωμένος στο app, και να μπορεί ο χρήστης να εισάγει το ασφάλιστρο που επιθυμεί, βλέποντας αμέσως το ποσό της σύνταξης (ή του εφάπαξ) που εκτιμάται ότι θα του αποφέρει το συγκεκριμένο ποσό;΄
Και, βέβαια, οπωσδήποτε θα ήταν χρήσιμο ένα section q&a, για οποιαδήποτε απορία έχει ο χρήστης – για παράδειγμα, σχετικά με το χρόνο αποζημίωσης. Ακόμη καλύτερα θα ήταν το συγκεκριμένο section να διέθετε κι ένα πλήκτρο «LIVE», για άμεση επικοινωνία με εκπρόσωπο της εταιρείας.
Μπορεί μια ασφαλιστική να “γράψει κώδικα”;
Ελπίζω ότι σύντομα θα φτιαχτεί μια τέτοια πρωτοπόρα εφαρμογή ή και περισσότερες, πιο εξειδικευμένες,, ίσως από κάποια ασφαλιστική εταιρεία, που θα ενημερώνει τον καταναλωτή και θα του προτείνει εξατομικευμένες λύσεις. Ένα σχετικό εγχείρημα είχε μάλιστα κεντρική θέση στην ατζέντα της διοργάνωσης crowdhackathon 2.0 για την ασφάλιση, που υλοποίησε πρόσφατα η Ethosmedia με την εταιρεία τεχνολογίας και καινοτομίας Crowpolicy και χορηγό τον ασφαλιστικό Όμιλο Eurolife ERB για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Εσύ τι εφαρμογή θα ήθελες να δημιουργήσει η ασφαλιστική σου; Μείνε συντονισμένος – σύντομα θα έχεις την ευκαιρία να μας πεις τις ιδέες σου.