Καθυστερήσεις σε έργο της ΕΥΑΘ βλέπει η Κομισιόν

Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Λιμάνι Θεσσαλονίκης KONSTANTINOS TSAKALIDIS / SOOC

Των κώδωνα του κινδύνου να μην ολοκληρωθεί ως τα τέλη του 2020 βασικό έργο της ΕΥΑΘ, κρούει η Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης Κορίνα Κρέτσου, μετά από ερώτηση της Μαρίας Σπυράκη. Κανένας λόγος ανησυχίας απαντά η ΕΥΑΘ.

Υπάρχει κίνδυνος να μην ολοκληρωθεί ως τα τέλη του 2020 το έργο προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ «Τηλεέλεγχος και αυτοματισμός του συστήματος ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της ΕΥΑΘ, Α.Ε.» αναφέρει η Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης Κορίνα Κρέτσου απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ευρωβουλευτού της Νέας Δημοκρατίας Μαρίας Σπυράκη.

Η κ. Σπυράκη, μετά την βλάβη στον αγωγό της ΕΥΑΘ που άφησε τη Θεσσαλονίκη χωρίς νερό για περίπου 5 ημέρες, υπέβαλε ερώτηση προς την αρμόδια επίτροπο της Κομισιόν με την οποία ζητούσε να μάθει μεταξύ άλλων αν έχει χρηματοδοτηθεί κατά το παρελθόν η ΕΥΑΘ από κοινοτικούς πόρους, σε ποια φάση υλοποίησης βρίσκεται το συγχρηματοδοτούμενο έργο και πότε προβλέπεται η ολοκλήρωσή του;

Η Κορίνα Κρέτσου εξήγησε πως όσον αφορά την προγραμματική περίοδο 2014-2020, στις 4 Απριλίου 2017, εγκρίθηκε για χρηματοδότηση από τη διαχειριστική αρχή Κεντρικής Μακεδονίας το έργο «Τηλεέλεγχος και αυτοματισμός του συστήματος ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της ΕΥΑΘ, Α.Ε.» (4 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, σημειώθηκε καθυστέρηση στη διαδικασία του διαγωνισμού και τα έγγραφα του διαγωνισμού υποβλήθηκαν προς έγκριση στη διαχειριστική αρχή στις 9 Μαρτίου 2018. «Υπάρχει ο κίνδυνος η καθυστέρηση αυτή να επηρεάσει την ολοκλήρωση του έργου, η οποία αρχικά προβλεπόταν για τα τέλη του 2020» αναφέρει χαρακτηριστικά στην απάντησή της η Ευρωπαία Επίτροπος.

ΕΥΑΘ: Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος

Εντός χρονοδιαγράμματος αναμένεται να έχει υλοποιηθεί το έργο «Τηλεέλεγχος και αυτοματισμός του συστήματος ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της ΕΥΑΘ Α.Ε.», διαβεβαιώνει η ΕΥΑΘ. Η εταιρεία στην απάντησή της εξηγεί πως «το συγκεκριμένο έργο ύψους 4 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να βελτιώσει την απόδοση του υδροδοτικού συστήματος της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στο στάδιο υποβολής αιτήματος έγκρισης -από τη διαχειριστική αρχή- των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού, ενώ στη συνέχεια κι εφόσον ληφθεί η τελική έγκριση, θα ακολουθήσει και η προκήρυξή του. Κίνδυνος να μην ολοκληρωθεί το έργο δεν υπάρχει, δεδομένου ότι στα προς έγκριση τεύχη δημοπράτησης προβλέπεται η ολοκλήρωσή του εντός 24 μηνών και πάντως πριν από τα τέλη του 2020».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΑΘ, Γιάννης Κρεστενίτης δηλώνει στο Νews 24/7 ότι «εμφανίζεται πως το έργο κινδυνεύει, ενώ δεν στοιχειοθετείται κάτι τέτοιο από τις διαδικασίες που έχουν κινηθεί», ενώ τονίζει πως η ολοκλήρωση του θα γίνει κανονικά το 2020.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες του Νews 24/7 υπήρξε πράγματι καθυστέρηση στη διαδικασία του διαγωνισμού από την πλευρά της ΕΥΑΘ, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του έργου και μάλιστα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Για λόγους όμως κυρίως γραφειοκρατίας δεν επιταχύνθηκε το έργο, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτησή του πολύ πιο γρήγορα και να είναι έτοιμο ακόμη και πριν από το 2020. Η καθυστέρηση αυτή θεωρείται πως πήγε πίσω το έργο περίπου 4 -5 μήνες.

Ενδιαφέροντα στοιχεία στην απάντηση Κρέτσου

Στην απάντηση της Ευρωπαίας Επιτρόπου εμπεριέχονται όμως κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, σχετικά με την ΕΥΑΘ. Όπως αναφέρει η κ. Κρέτσου «κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013 η Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης («ΕΥΑΘ, Α.Ε.») δεν έλαβε καμία χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ούτε από το Ταμείο Συνοχής».

Με δεδομένο ότι το ζήτημα του προβληματικού αγωγού της Αραβησσού ήταν γνωστό από το 2004 και είχε προκύψει η εναλλακτική του Αλιάκμονα, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά η αδυναμία των τότε διοικήσεων της ΕΥΑΘ να διεκδικήσουν ευρωπαϊκά κονδύλια. Μάλιστα κατά την προηγούμενη περίοδο 2000-2006 η ΕΥΑΘ, Α.Ε. έλαβε εκτεταμένη χρηματοδότηση για μια σειρά από έργα. Όταν όμως ξεκίνησαν οι σκέψεις για ιδιωτικοποίηση του νερού της Θεσσαλονίκης, σταμάτησαν και τα έργα υποδομής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Το λιμάνι Θεσσαλονίκης "εξηγεί" γιατί η πόλη έμεινε χωρίς νερό

Η Θεσσαλονίκη έμελλε να μείνει χωρίς νερό

ADVERTISING

SHARE: