Νιτσιάκος: Από τα κοτόπουλα στο μοσχάρι

Νιτσιάκος: Από τα κοτόπουλα στο μοσχάρι

Οι πέντε άξονες του νέου αναπτυξιακού σχεδίου της Νιτσίακος, μίας εταιρείας που τα κοτόπουλα είναι μόνο η "κορυφή του παγόβουνου"

Η Νιτσίακος, όσο και αν ακούγεται παράδοξο, μπορεί να έχει συνδέσει το όνομα της με τα κοτόπουλα όμως το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της προέρχεται από άλλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι μόνο το 45% των πωλήσεων της εταιρείας, οι οποίες το 2017 ανήλθαν σε 326 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας άνοδο κατά 5% σε σχέση με το 2016, προέρχονται από τα κοτόπουλα.

Για τους περισσότερους είναι άγνωστο ότι ο όμιλος έχει επεκταθεί με επιτυχία στην εκτροφή και άλλων ζώων όπως κουνέλια και γαλοπούλες (σ.σ. είναι η μοναδική μονάδα που παράγει κρέας γαλοπούλας και τους 12 μήνες), στην παραγωγή πρώτων υλών ζωοτροφών και ζωοτροφών για όλα τα παραγωγικά ζώα αλλά και ξηρά τροφή για κατοικίδια, στον τομέα της βιομάζας μέσω της εμπορίας πέλετ από φλοιό ηλίοσπορου αλλά και στην παραγωγή και εμπορία αλεύρων μέσω του μύλου που διαθέτει στην Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, μέσω διαφορετικού μετοχικού σχήματος, η οικογένεια Νιτσιάκου δραστηριοποιείται και στον ξενοδοχειακό τομέα όπου διαθέτει δύο μονάδες, το εντυπωσιακό Du Lac στα Ιωάννινα και το Marilena στην Κέρκυρα.

Επέκταση στο μοσχάρι το 2019

Οι δραστηριότητες της εταιρείες όμως δεν σταματούν εδώ καθώς ξεκινάει να "τρέχει" το νέο αναπτυξιακό σχέδιο, ύψους 50 εκατ. ευρώ το οποίο χωρίζεται σε πέντε άξονες.

Ο πρώτος αφορά στην δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής στα κοτόπουλα με στόχο να καλύψει την αυξημένη ζήτηση του προϊόντος. Η εταιρεία η οποία είναι η κορυφαία του κλάδου με μερίδιο της τάξης του 35% κρίνει ότι πρέπει να προχωρήσει στην συγκεκριμένη επένδυση καθώς οι νέες διατροφικές συνήθειες αλλά και η προσιτή τιμή του προϊόντος οδηγούν όλο και περισσότερους καταναλωτές στην Ελλάδα να στρέφονται στην αγορά κοτόπουλου.

Παράλληλα η Νιτσιάκος προχωρά στην δημιουργία αποθηκών στην Χαλκίδα σε οικόπεδο 130 στρεμμάτων που διαθέτει η εταιρεία. Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις που διέθετε η καπνοβιομηχανία Κεράνης στην Εύβοια. Στόχος είναι πέρα από την μεγάλη κοντινή αγορά της Αθήνας οι συγκεκριμένοι αποθηκευτικοί χώροι να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της Νότιας Ελλάδας.

Στις εγκαταστάσεις στα Ιωάννινα θα πραγματοποιηθούν από τον Σεπτέμβριο εργασίες εκσυγχρονισμού στην μονάδα των προψημένων που αποτελεί μία δυναμική και ανερχόμενη κατηγορία.

Ο τέταρτος άξονας του νέου αναπτυξιακού σχεδίου αφορά στην ενδυνάμωση των εξαγωγών προς την Ιταλία όπου ήδη πωλούνται πάνω από 100 τόνοι προϊόντων την εβδομάδα στο νότιο κομμάτι της χώρας. Επόμενη μέγαλη αγορά - στόχος - καθώς η Νιτσιάκος δραστηριοποίειται ήδη σε Κύπρο και Βουλγαρία - είναι αυτή της Μεγάλης Βρετανίας.

Τέλος η εταιρεία ξεκινάει αυτό το διάστημα την δημιουργία φάρμας βοοειδών στα Ιωάννινα με στόχο να εισέρθει στην αγορά επώνυμου προϊόντος μέσω των σούπερ μάρκετ στις αρχές του 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις βασικές αγορές κρεάτων της χώρας (σ.σ. κοτόπουλο, χοιρινό, μοσχάρι) αυτή του μοσχαρίσιου κρέατος είναι η λιγότερο ανεπτυγμένη καθώς οι ανάγκες της χώρας καλύπτονται σε ποσοστό άνω του 80% από εισαγωγές.

ADVERTISING

SHARE: