Γαβρόγλου: Ακαδημαϊκά τα κριτήρια για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Γαβρόγλου: Ακαδημαϊκά τα κριτήρια για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων στην Βουλή, Δευτέρα 12/2/2018. (EUROKINISSI/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ) eurokinissi

Σκληρή κριτική από ΝΔ και τα μικρότερα κόμματα για υποβάθμιση του τεχνολογικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τα επαγγελματικά δικαιώματα και τη βιωσιμότητα του νέου Πανεπιστημίου

Σε κλίμα έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ της κυβέρνησης και των κομμάτων της αξιωματικής αντιπολίτευσης άρχισε στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με τη συγχώνευση των ΤΕΙ, Αθήνας και Πειραιά.

Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, χαρακτήρισε «εμβληματική» την προώθηση του νομοσχεδίου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί τον καρπό «πολύ συστηματικής μελέτης» εδώ και πολλούς μήνες. Αντέκρουσε, μάλιστα, όσους επιχειρούν να υποβαθμίσουν το ακαδημαϊκό επίπεδο του νέου Πανεπιστημίου δίνοντας έμφαση στην «ακαδημαϊκότητα» και στο υψηλό επίπεδο των δύο ΤΕΙ. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι το διδακτικό προσωπικό είναι «πρώτης τάξης». «Τα δυο ΤΕΙ είναι μέλη του ΕΛΙΔΕΚ και μάλιστα με πολύ αυστηρότερα κριτήρια από τα υπόλοιπα πανεπιστήμια» είπε ο υπουργός και σημείωσε ότι έχουν συμμετάσχει σε πολυάριθμα ερευνητικά προγράμματα και έχουν λάβει ακαδημαϊκές διακρίσεις. Διαβεβαίωσε, μάλιστα, ότι το νέο πανεπιστήμιο βρίσκεται σε επαφή με το «διεθνές ακαδημαϊκό γίγνεσθαι»

Κάποιες εστίες στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν ήθελαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Σχολιάζοντας τις έντονες αντιδράσεις στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ο κύριος Γαβρόγλου κατήγγειλε ότι «υπήρχαν εστίες στην υπόλοιπη Ελλάδα που δεν φαντάζονταν ότι θα φτάσουμε στη σημερινή ημέρα». Στηλίτευσε, μάλιστα, όσους μιλούν για «άτσαλες κινήσεις» στο θέμα του Πανεπιστημίου και διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει σε αυτή την κριτική. «Θα είμαστε πολύ σκληροί με όλους όσοι θέλουν να μετατρέψουν το ακαδημαϊκό σε πολιτικό ζήτημα» ξεκαθάρισε.

Πάντως ο κ. Γαβρόγλου παραδέχτηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στο «περίπλοκο» εγχείρημα της ίδρυσης του Πανεπιστημίου. «Είναι προφανές ότι θα έχουμε προβλήματα ακαδημαϊκά, προσωπικά, τοπικά» είπε αλλά υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά κάθισαν στο ίδιο τραπέζι στελέχη από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ στο ίδιο τραπέζι και παρά το «βαρύ παρελθόν» κατάφεραν να συνεννοηθούν. Εξέφρασε, όμως, και την ελπίδα του ότι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θα πρωτοπορήσει στη λειτουργία των «διετών προγραμμάτων σπουδών». Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι σε αυτόν τον «κοινωνικά ωφέλιμο θεσμό» θα έχουν προνομιακή πρόσβαση προνομιακά οι πτυχιούχοι των ΕΠΑΛ οι οποίοι «δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού».

Νίκη Κεραμέως (ΝΔ): Υποβαθμίζεται ο τεχνολογικός πυλώνας της εκπαίδευσης

Στον αντίποδα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέφρασαν έντονες ενστάσεις για το νομοσχέδιο. Η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει ως στόχο «να εξαφανίσει τον τεχνολογικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης για λόγους καθαρά μικροπολιτικών συμφερόντων». Χαρακτήρισε, μάλιστα, «καταστροφικές» της συνέπειες των ρυθμίσεων για την τεχνολογική εκπαίδευση είναι καταστροφικές. «Στα δύο καταργούμενα ΤΕΙ εισέρχονταν κάθε χρόνο εκατοντάδες φοιτητές από ΕΠΑΛ, πολλοί εκ των οποίων θα χάσουν την ευκαιρία να σπουδάσουν» προειδοποίησε η κυρία Κεραμέως.

Επιπλέον κατήγγειλε ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία αναφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του νέου ιδρύματος και τόνισε ότι απουσιάζει οποιασδήποτε μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Μίλησε επίσης για «απουσία ξεκάθαρης, διαφανούς διαδικασίας, με ξεκάθαρα ακαδημαϊκά κριτήρια, για την επιλογή των ιδρυμάτων, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για τη δημιουργία κατευθύνσεων». Καταλόγισε, ακόμη στο υπουργό ότι δεν έχει συνολικό σχεδιασμό για την αναμόρφωση του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα