Audi Q5

Audi Q5
audiQ523408small

Το νέο Audi Q5 μπαίνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV και στοχεύει την... κορυφή

Η παρουσίαση του νέου μοντέλου από το Ingolstadt πραγματοποιήθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνο και μπαίνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV με πολλές αξιώσεις.



Αισθητικά το Q5 δεν ξεφεύγει από τις σχεδιαστικές νόρμες που χάραξε το μεγαλύτερο Q7 και φωνάζει από μακριά ότι πρόκειται για Audi.



Η χαρακτηριστική μάσκα στο εμπρός μέρος φιλοξενεί το λογότυπο ενώ την παράσταση κλέβουν τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα. Παρατηρώντας το από πίσω οι ομοιότητες με το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το Q7, είναι ακόμα πιο έντονες. Σύμφωνα με την εταιρεία το Q5 έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,33 –τιμή κορυφαία για την κατηγορία.


Η Audi έχει σκοπό να χτυπήσει κατευθείαν κορυφή με το νέο μοντέλο γι’ αυτό και έχει δώσει μεγάλη σημασία σε όλους τους τομείς. Με μήκος 4,63 m, πλάτος 1,88 m και, το κυριότερο, μεταξόνιο που φτάνει τα 2.810 mm (το μεγαλύτερο στην κατηγορία) το νέο SUV της Audi εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για πέντε επιβάτες αλλά και 540 λίτρα πορτμπαγκάζ για τις αποσκευές.



Επιπλέον, η κλίση των πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί αυξάνοντας την πρακτικότητα και την ευελιξία διαμόρφωσης της καμπίνας. Επίσης, σε περίπτωση που η πίσω σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 1.560 λίτρα χωρητικότητας ενώ το εσωτερικό βρίθει και από άλλες έξυπνες και πρακτικές λύσεις όπως η ποτηροθήκη με δυνατότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας.





Το Q5 βασίζεται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη των Α4 και Α5 και θα προσφέρεται (αρχικά τουλάχιστον) με τρεις κινητήρες: έναν βενζίνης και δύο πετρελαίου. Αυτός που ενδιαφέρει περισσότερο το ελληνικό κοινό δεν είναι άλλος από τον γνωστό από άλλα μοντέλα του group 2.0 TFSI που για την περίσταση έχει υποστεί βελτιώσεις και αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm ροπής.



Τα νούμερα αυτά προέκυψαν με την βοήθεια τούρμπο, άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία η ροπή των 350 Nm αποδίδεται στις μόλις 1.500 σ.α.λ. και είναι σταθερή μέχρι τις 4.200. Καθόλου άσχημα αν αναλογίστούμε ότι για τα 0-100 km/h το Q5 απαιτεί 7,2 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 222 km/h. 2λιτρος τετρακύλινδρος είναι και ο «μικρός» diesel 2.0 TDI που όπως και αυτός της βενζίνης έχει δύο άξονες εξισορρόπησης που σε συνδυασμό με το νέο σύστημα τροφοδοσίας common-rail προσδίδουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας με ελάχιστους κραδασμούς.


Ο 2.0 TDI αποδίδει 170 ίππους και 350 Nm ροπής μεταξύ 1.750-2.500 σ.α.λ. και ωθεί το Q5 στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,5 sec ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 km/h. Επίσης, σαν κλασικός πετρελαιοκινητήρας καταναλώνει σαφώς λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τον TFSI (5,6 έναντι 7,1 λίτρα/100 km).



Η πιο δυνατή έκδοση του νέου γερμανικού SUV φοράει έναν 3λιτρο V6 diesel κινητήρα που αποδίδει 240 ίππους και 500 Nm ροπής η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ. χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 6,5 sec, τελική ταχύτητα 224 km/h και μέση κατανάλωση μόλις 6,4 λίτρα/100 Km.



Το κερασάκι στην τούρτα όμως αφορά το νέο (προαιρετικό) κιβώτιο S tronic που συνδυάζεται με τον 2.0 TFSI και τον 3.0 TDI. Πρόκειται για ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων που υπόσχεται ακαριαίες και ομαλές αλλαγές ενώ εκτός από την πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία διαθέτει και χειροκίνητη. Ο 2.0 TDI προσφέρεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το Q5 είναι εξοπλισμένο με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης η ροπή μοιράζεται σε ποσοστό 40:60 εμπρός-πίσω.



Όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, η ροπή μπορεί να φτάσει σε ποσοστό μέχρι 65% στον εμπρός άξονα και έως 85% στον πίσω. Επίσης, το ESP έχει αναβαθμιστεί και συνυπολογίζει νέες παραμέτρους όπως αυτές που λάμβάνει από τους αισθητήρες που «διαβάζουν» αν υπάρχει φορτίο (max. 100 kg) στις σχάρες οροφής και επεμβαίνει νωρίτερα όταν χρειαστεί αφού το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου είναι πλέον ψηλότερο.



Το Q5 φέρει όλες εκείνες τις τεχνολογίες που θεωρούνται εκ των ουκ άνευ σε αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Οι περισσότερες λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω του MMI ενώ το νέο μοντέλο ενσωματώνει και δύο άλλες τεχνολογίες: τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης.



Το τελευταίο (dynamic steering το ονομάζει η Audi) είναι αντίστοιχο του active steering της BMW αφού μεταβάλλεται συνεχώς ο λόγος υποβοήθησης ανάλογα με τις συνθήκες και σε συνδυασμό με τις «ασφάλτινες» αναρτήσεις (πέντε συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών πίσω με τραπεζοειδή ψαλίδια) μαρτυρούν ότι το Q5 έχει σαφή προσανατολισμό την εντός δρόμου χρήση.



Το Q5 αναμένεται στην χώρα μας προς τα τέλη του 2008 και θα συνοδεύεται από μια αρκετά μακροσκελή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει Bluetooth, DVD, TV, υποδοχή για iPod, ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, κάμερα οπισθοπορείας τριζωνικό κλιματισμό κλπ.




2.0 TFSI

Ισχύς: 211 ίπποι

Ροπή: 350 Nm (1.500-4.200)

0-100 km/h: 7,2 sec

Τελική ταχύτητα: 222 km/h

Μέση κατανάλωση: 7,1 λίτρα/100 km




2.0 TDI

Ισχύς: 170 ίπποι

Ροπή: 350 Nm (1.750-2.500)

0-100 km/h: 9,5 sec

Τελική ταχύτητα: 204 km/h

Μέση κατανάλωση: 5,6 λίτρα/100 km




3.0 V6 TDI

Ισχύς: 240 ίπποι

Ροπή: 500 Nm (1.500-3.000)

0-100 km/h: 6,5 sec

Τελική ταχύτητα: 224 km/h

Μέση κατανάλωση: 6,4 λίτρα/100 km



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα