Δοκιμές στο δρόμο για την αυτοκινητοπομπή φορτηγών της Volvo

Δοκιμές στο δρόμο για την αυτοκινητοπομπή φορτηγών της Volvo

Εδώ και μια τριετία βρίσκεται σε εξέλιξη το πιλοτικό πρόγραμμα SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) που χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ε.Ε. Πρόκειται για μία κοινοπραξία επτά Ευρωπαίων εταίρων μεταξύ των οποίων η Volvo Trucks και στόχος είναι τα ένα φορτηγό-πιλότος να καθοδηγεί τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Οι οδηγοί των τελευταίων θα μπορούν να κάνουν οτιδήποτε άλλο εκτός απόν το αν ασχολούνται με την οδήγηση!

Με επιτυχία συνεχίζονται οι δοκιμές αυτοκινητοπομπών στο πρόγραμμα SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) που χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ε.Ε.

 Πρόκειται για  μία κοινοπραξία επτά Ευρωπαίων εταίρων μεταξύ των οποίων η Volvo Trucks. Ένα σημαντικό βήμα προόδου σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα σε αυτοκινητόδρομο έξω από τη Βαρκελώνη (Ισπανία) καθώς έγινε το πρώτο test drive ενός ‘τρένου οχημάτων’ με αυτοκίνητα και φορτηγά σε συνθήκες κανονικής κυκλοφορίας.

«Το φορτηγό συμπεριφέρθηκε όπως ακριβώς αναμενόταν και τα οχήματα του κονβόι αντέδρασαν σύμφωνα με το σχέδιο. Ήταν θαυμάσιο που συμμετείχαμε σ’ αυτή τη δοκιμή ορόσημο» σχολιάζει ο Andreas Ekfjorden, Project Manager της Volvo Trucks στο SARTRE project και οδηγός επικεφαλής φορτηγού στην Ισπανία.

Μία οχηματοπομπή αποτελείται από ένα όχημα οδηγό και ακολουθούν αρκετά ακόμα αυτοκίνητα. Στο SARTRE project, τα συστήματα ασφαλείας του οχήματος – όπως κάμερες και ραντάρ – χρησιμοποιούνται από τα αυτοκίνητα που ακολουθούν για την παρακολούθηση του πρώτου οχήματος αλλά και των υπολοίπων οχημάτων σε μικρή απόσταση. Με την προσθήκη ασύρματης επικοινωνίας, το κονβόι ‘μιμείται’ το πρώτο φορτηγό – επιταχύνοντας, φρενάροντας και στρίβοντας όπως ακριβώς ο «επικεφαλής». Στην Ισπανία την περασμένη εβδομάδα, τρία αυτοκίνητα Volvo και ένα ακόμα φορτηγό Volvo ταξίδεψαν πίσω από το «επικεφαλής»  Volvo, έχοντας μεταξύ τους απόσταση μόλις 6 m και τρέχοντας με 85 km την ώρα.

Ο οδηγός του επικεφαλής φορτηγού έχει ρόλο κλειδί στο SARTRE project. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του project, ο οδηγός του πρέπει να είναι επαγγελματίας και ειδικά εκπαιδευμένος για την αποστολή. Όσο για τους οδηγούς των οχημάτων του κονβόι, στόχος είναι να χαλαρώνουν λόγω συνεχούς υποστήριξης, ενώ θα μπορούν ακόμα και να αφήσουν το τιμόνι. Για τον επαγγελματία οδηγό του πρώτου φορτηγού όμως είναι μεγάλη ευθύνη να βρίσκεται στο πηδάλιο του κονβόι, γι αυτό και υποστηρίζεται από αρκετά συστήματα ασφαλείας όπως Lane Keeping Support, Driver Alert Support και alcolock της Volvo Trucks.

«Το περιβάλλον του οδηγού αποτελεί τον κύριο πυρήνα ενασχόλησης της R&D (ερευνητικής) ομάδας της Volvo Trucks. Η εξέλιξη του φορτηγού σε έναν ασφαλέστερο χώρο εργασίας και η υποστήριξη του οδηγού είναι από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για να συμβάλλουμε στην οδική ασφάλεια. Επίσης αποτελεί μέρος του υπέρτατου στόχου μας: μηδενικά ατυχήματα με Volvo Trucks. Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα SARTRE είναι φυσική προέκταση αυτής της φιλοσοφίας» λέει ο Carl Johan Almqvist, Διευθυντής Κυκλοφοριακής & Προϊοντικής Ασφάλειας, Volvo Trucks.

Το SARTRE project έχει και περιβαλλοντικούς στόχους. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός κονβόι αυτοκινήτων είναι χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες του σημερινού συμβατικού συστήματος κυκλοφορίας, αφού τα οχήματα κινούνται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους με αποτέλεσμα να ωφελούνται από τη μικρότερη αντίσταση του αέρα. Επίσης, με τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής, η χωρητικότητα των δρόμων θα αξιοποιείται αποδοτικότερα.

Στη βιομηχανία μεταφορών – όπου η απόδοση καυσίμου είναι ένας εξαιρετικά κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας – οι διαπιστώσεις αυτές προκαλούν ερωτήματα στο πως μπορεί να γίνει η κατανομή των ωφελημάτων. Η ανάλυση επιχειρηματικών μοντέλων για ουλαμούς οχημάτων αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του προγράμματος SARTRE.

«Οι εταιρίες μεταφορών εύλογα ωφελούνται από τις οχηματοπομπές αλλά χρειάζεται και άλλη δουλειά πριν μπορέσουμε να διαμορφώσουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα επιχειρηματικού μοντέλου» δηλώνει η Frida Ramde, Υπεύθυνη Ευφυών Τεχνολογιών Οχημάτων της Volvo Trucks.

Το τριετές πρόγραμμα SARTRE βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2009. Συνολικά, τα αυτοκίνητα του προγράμματος έχουν καλύψει περίπου 10.000 χλμ. Μετά τη δοκιμή σε δημόσιους δρόμους στην Ισπανία, το πρόγραμμα εισέρχεται τώρα σε μία νέα φάση με έμφαση στην ανάλυση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ε.Ε. και είναι ένα συνεργατικό πρόγραμμα όπου συμμετέχουν οι Ricardo UK Ltd, Idiada, TecnaliaResearch and Innovation, InstitutfürKraftfahrwesen Aachen (IKA), SP Technical Research Institute, Volvo Technology και Volvo Car Corporation.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το http://www.sartre-project.eu/

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα