Grand Prix – Μόντσα

Grand Prix – Μόντσα
tororosso

Την πρώτη του νίκη στη F1 πήρε ο νεαρός Γερμανός, Φέτελ. 6ος ο Μάσα, 7ος ο Χάμιλτον




Αναλυτικά χρόνοι και στατιστικά
ΕΔΩ




H εκκίνηση



Η εκκίνηση έγινε με αυτοκίνητο ασφαλείας μπροστά από τα μονοθέσια, κάτι που έκανε φυσικά πολύ λιγότερο θεαματική την μάχη αυτή. Ο Μπουρντέ βγήκε τελικώς στον δεύτερο γύρο και πήρε θέση πίσω από όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια.




Η πρώτη μάχη



Ο Φέτελ ένιωσε την “καυτή” αναπνοή του Έικι Κοβαλάινεν, όταν ο Φινλανδός την ώρα που το αμάξι ασφαλείας αποσυρόταν από την πίστα, κόλλησε από πίσω του, με τον 21χρονο Γερμανό να γλιστρά μάλιστα, όμως να καταφέρνει τελικώς να διατηρήσει την πρώτη θέση.



Σε μια μάχη λίγο πιο πίσω, ανάμεσα στους Γκλοκ και Αλόνσο, ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, έχασε αρχικά την θέση του στον τρίτο γύρο από τον Γερμανό, την οποία όμως επανέκτησε στο πρώτο σικέιν του τέταρτου γύρου.



Από την άλλη, ακόμα πιο πίσω στις θέσεις 12-13, ο Χάμιλτον πίεζε τον Ραϊκόνεν, με τον Βρετανό να προσπαθεί για την προσπέραση, όμως να βγαίνει από το σικέιν και φοβισμένος από τις… αποφάσεις των αγωνοδικών, να αφήνει τον Φινλανδό να περάσει αρκετά μέτρα μπροστά, ώστε να μην έχει πρόβλημα όπως στο Σπα.



Όπως ήταν φυσικό λόγω της νεροποντής στη Μόντζα, όλα τα μονοθέσια φορούσαν τα “extreme” ελαστικά τους, με την Τόρο Ρόσο του Σεμπάστιαν Φέτελ, να κάνει τον ένα ταχύτερο γύρο πίσω από τον άλλο, έχοντας βέβαια ανοιχτό δρόμο μπροστά του.




Η κόντρα των Φιζικέλα-Ράικονεν-Χάμιλτον



Ο Ράικονεν με επιθετική οδήγηση, κατάφερε να πιέσει τον Φιζικέλα, προσπαθώντας σε όλο τον 8ο γύρο να τον προσπεράσει έχοντας πάντα από πίσω του την MacLaren του Λιούις Χάμιλτον. Σε μια μάχη του Ιταλού με τον Φινλανδό, ο οδηγός της ΜακΛάρεν, προσπάθησε να βγει κερδισμένος προσπερνώντας και τους δύο, χωρίς όμως να τα καταφέρνει.



Στον επόμενο γύρο, ο Φινλανδός οδηγός της Φεράρι, άφησε πίσω του τον Φιζικέλα, τον οποίο προσπέρασε και ο Χάμιλτον για να φτάσουν στο 10ο γύρο, οι δύο οδηγοί των πρωτοπόρων ομάδων να αναβιώνουν την μάχη των πρώτων θέσεων του Σπα. Για μια ακόμη φορά, η ΜακΛάρεν του Χάμιλτον έδειξε πως ανταποκρίνεται καλύτερα στην βρεγμένη πίστα, αφήνοντας πίσω του χωρίς δυσκολία την Φεράρι του Φινλανδού.



Στη μάχη των πρώτων θέσεων από την άλλη και πέρα από τον Φέτελ, ο οποίος άνοιγε τη διαφορά όλο και περισσότερο από τον Κοβαλάινεν, ο Φελίπε Μάσα εξαπέλυε την δική του επίθεση στον Νίκο Ρόζμπεργκ τον οποίο και άφησε πίσω του στον 14ο γύρο, κόβοντας όμως δρόμο από το σικέιν. Οι υπεύθυνοι της Φεράρι ενημέρωσαν τον Βραζιλιάνο, πως θα πρέπει να αφήσει τον Ρόζμπεργκ να τον προσπεράσει ώστε να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα ποινής, με τον Μάσα να ακολουθεί κατά γράμμα της οδηγίες τους.



Δεν πέρασε πολύ ώρα, για να βρεθεί και… νομότυπα ο Μάσα μπροστά από το μονοθέσιο του Ρόζμπεργκ, πέρνοντας την 4η θέση, ενώ την ίδια ώρα ο Χάμιλτον ξεπερνούσε και τον Τίμο Γκλοκ, περνώντας 9ος.




Η απίστευτη πορεία του Χάμιλτον



Ο Βρετανός οδηγός, με το πόδι του στο… πάτωμα του μονοθεσίου του, άφησε πίσω του εντυπωσιακά τόσο τον Γκλοκ, όσο και τον Κουμπίτσα λίγο αργότερα, μπαίνοντας στους βαθμούς, ενώ κανένα πρόβλημα δεν είχε ούτε με τον Φερνάντο Αλόνσο, την ίδια ώρα που ο Κίμι Ραϊκόνεν παρέμενε στην 12η θέση.



Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, μπήκε στα pits για τον πρώτο ανεφοδιασμό στον 18ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από την Ferrari του Φελίπε Μάσα, 4ος. Στον 21ο γύρο, ο Λιούις Χάμιλτον έβαλε “πλώρη” να προσπεράσει και τον Γιάρνο Τρούλι, όμως έκοψε και πάλι από το σικέιν, όντας υποχρεωμένος να αφήσει τον Ιταλό να τον προσπεράσει, με τον τελευταίο να αντέχει λιγότερο από 1 γύρο μπροστά από τον Βρετανό της ΜακΛάρεν!



Με τους Κοβαλάινεν, Γουέμπερ και Μάσα να μπαίνουν στα pits στον 22ο γύρο, ο Σεμπάστιαν Φέτελ επανέκτησε την πρώτη θέση, με τον Χάμιλτον να περνάει δεύτερος, προσπερνώντας και τον Ρόζμπεργκ.




Ο πρώτος ανεφοδιασμός



Οι δύο Φεράρι επέλεξαν να ακολουθήσουν τακτική δύο pit stop και δεν “φούλαραν” τα ντεπόζιτά τους, σε αντίθεση με τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος μπαίνοντας για ανεφοδιασμό στον 28ο γύρο, επέλεξε αυτό να είναι και το μοναδικό του pit stop. Ο Βρετανός βγαίνοντας από τα pits βρέθηκε πίσω από τον Νίκ Χάιντφελντ, 8ος, την ίδια ώρα που ο Κίμι Ραικόνεν παρέμενε στην 12η θέση και ο Φελίπε Μάσα στην 6η.



Την κούρσα δεν σταμάτησε, φυσικά, να οδηγεί ο Φέτελ, ο οποίος άνοιγε γύρο με τον γύρο την διαφορά του από τον δεύτερο Κοβαλάινεν, με προοπτική όμως να πραγματοποιήσει ένα ακόμα pit stop, αντίθετα δηλαδή με την τακτική της ΜακΛάρεν.



Αξιοσημείωτο είναι ακόμα, πως με την πίστα να στεγνώνει σιγά-σιγά, όμως τις προβλέψεις να λένε πως θα υπάρξει εκ νέου καταιγίδα, ο Αλόνσο επέλεξε να γυρίσει στα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, αφήνοντας τα “extreme” που είχαν επιλέξει, οι υπόλοιποι οδηγοί. Την κίνηση του Ισπανού πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή, ακολούθησαν τόσο ο Μάσα στον 34ο γύρο όσο και οι Γκλοκ και Ρόσμπεργκ.




Ο δεύτερος



Στον 35ο γύρο, βρέθηκαν στα pits εκ νέου και οι Κοβαλάινεν, Κουμπίτσα και Γουέμπερ τόσο για ανεφοδιασμό όσο και για αλλαγή των ελαστικών τους σε “ενδιάμεσα”, την ώρα που ο Χάμιλτον ανακτούσε την δεύτερη θέση, όντας ένας από τους ελάχιστους που συνέχιζαν τον αγώνα με τα “extreme” λάστιχα.



Ο Σεμπαστιάν Φέτελ έχοντας οικοδομήσει μια ικανοποιητική διαφορά 35 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον, μπήκε στα pits για τον δεύτερο ανεφοδιασμό του, ενώ στον ίδιον γύρο αναγκάστηκε και ο Βρετανός της ΜακΛάρεν να τον ακολουθήσει καθώς η λάθος επιλογή των “extreme” έπρεπε άμεσα να διορθωθεί.



Ο Βρετανός βγήκε από τα pits πίσω από το μονοθέσιο του Γουέμπερ στην 9η θέση, όμως συνέχισε την απίστευτη πορεία του, ξεπερνώντας τον Αυστραλό της Red Bull μπαίνοντας εκ νέου στους βαθμούς, ενώ παράλλημα μείωσε την διαφορά του από τον 6ο Μάσα, κατά 2 δευτερόλεπτα!



Ο Βραζιλιάνος άλλωστε, είχε λίγο νωρίτερα προσπαθήσει να προσπεράσει τον Νικ Χάιντφελντ, όμως ενώ τα κατάφερε είχε κόψει δρόμο περνώντας μέσα από το σικέιν. Η κίνησή του αυτή τον ανάγκασε, να αφήσει χώρο στον οδηγό της BMW να τον ξαναπεράσει, αλλά και στον Λιούις Χάμιλτον να του “γεμίζει” πλέον τους καθρέφτες με… ασημί.




Η τελική… ευθεία



Οι τελευταίοι 12 γύροι ήταν ιδιαίτερα επίπονοι γα τα μονοθέσια, ενώ η πίστα σε καμία περίπτωση δεν ευνοούσε τα προσπεράσματα, καθώς πέρα από την αγωνιστική γραμμή των μονοθεσίων, το υπόλοιπο οδόστρωμα ήταν αρκετά βρεγμένο με αποτέλεσμα, οποιαδήποτε προσπάθεια για αλλαγή γραμμής να καθίσταται μεγάλο ρίσκο.



Η μάχη ανάμεσα στον Χάμιλτον και στον Μάσα για την 6η θέση ήταν η μόνη που είχε ενδιαφέρον στους τελευταίους 4 γύρους του Grand Prix, καθώς οι πρώτες θέσεις ήταν ήδη “κλεισμένες”. Τίποτα όμως δεν άλλαξε ανάμεσα στον Βρετανό και τον Βραζιλιάνο, με τον τελευταίο να μειώνει κατά 1 βαθμό από τον Χάμιλτον στην κατάταξη των οδηγών, την ώρα που ο Φέτελ εκστασιασμένος απολάμβανε την πρώτη καρό σημαία της καριέρας του στην F1.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα