Mazda MX5 (2009)

H Mazda βελτίωσε στα σημεία το ΜX5 και το AUTO 24 σας το παρουσιάζει γοητευμένο (vid)
- 10 Φεβρουαρίου 2009 22:24
Αν κάτι διέκρινε το Mazda MX5 από την πρώτη κιόλας στιγμή που έκανε την πρεμιέρα του στην παγκόσμια σκηνή, αυτό ήταν η απόλαυση που προσέφερε απλόχερα στο οδηγό.
Φέτος, συμπληρώνονται 20 χρόνια από τότε που η Mazda έβαλε στην παραγωγή το ΜΧ5 , «σηματοδοτώντας» παράλληλα την δυναμική επάνοδο των roadster μοντέλων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Στις 2 δεκαετίες που μεσολάβησαν από το 1989, το ΜΧ5 κέρδισε 178 βραβεία. Το 2005 κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ιαπωνία», ενώ του απονεμήθηκε ο τίτλος του καλύτερου roadster από το Top Gear (2005).
Το μεγαλύτερο βραβείο πάντως στο ΜΧ5, το έχουν απονείμει οι ίδιοι οι καταναλωτές. Στα 20 χρόνια της παρουσίας του, το γιαπωνέζικο μοντέλο έχει πουλήσει 850.000 κομμάτια και έχει κατακτήσει περίοπτη θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως το roadster με το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Η 3η γενιά του ΜΧ5 βγήκε στο δρόμο το 2005 (ένα χρόνο αργότερα, παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά για το μοντέλο και έκδοση με σκληρή οροφή). Σε σχέση με τον προκάτοχό του διατήρησε την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, έγινε όμως πιο στιβαρό κρατώντας παράλληλα στα ίδια επίπεδα το βάρος του παρά την αύξηση του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
Το 2009, η Mazda παρουσιάζει –το ντεμπούτο θα γίνει στο Σαλόνι της Γενεύης τον επόμενο μήνα- το ΜΧ5 με ένα μικρής έκτασης facelift. Αλλαγές , αισθητικής και όχι μόνο, που έχουν σαν στόχο να προσελκύσουν ακόμη περισσότερο κόσμο σε αυτό το καθαρόαιμο roadster.
Το πρώτο πράγμα που φρόντισε να βελτιώσει η γιαπωνέζικη φίρμα, ήταν την ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Έτσι , αυτοί που θα αγοράσουν το MX5 της νέας γενιάς θα διαπιστώσουν πως η καμπίνα των επιβατών είναι σαφώς βελτιωμένη με λιγότερους θορύβους να φθάνουν στο εσωτερικό και να προβληματίζουν οδηγό και επιβάτη.
Στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης οι αλλαγές είναι διακριτικές. Το –ούτως ή άλλως- όμορφο roadster έγινε ακόμη πιο επιθετικό και με ακόμη πιο αεροδυναμικές γραμμές που τονίζουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του.
Στο εμπρός μέρος το ΜΧ5 υιοθετεί την τυπική μάσκα της Mazda. Επανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλαχτήρες και η μάσκα, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον πιο φινετσάτα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι μικρές και ακολουθούν την λογική της νέας σχεδίασης και φιλοσοφίας. Κυρίαρχο στοιχείο της νέας εικόνας, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τα οποία «αγκαλιάζουν» την πλαϊνή επιφάνεια του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι διακριτικές. Καινούργιο στοιχείο η αλλαγή του χρώματος του ταμπλό, το οποίο από μαύρο, είναι πλέον σκουρόχρωμο μεταλλικό. Καινούργια πόμολα υπάρχουν στις πόρτες ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει (έξτρα εξοπλισμός) δερμάτινες επενδύσεις ή αλκαντάρα.
Οι κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται το MX5 είναι 1.8 λ. με 126 ίππους και 2.0 λ. με 160 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικών κιβωτίων 5 ή 6 σχέσεων αλλά και ενός αυτόματου.
Το ανανεωμένο roadster της Mazda θα κυκλοφορήσει σε επτά χρωματισμούς, εκ των οποίων οι δύο, που αποτελούν αποχρώσεις του γκρι, είναι καινούργιοι.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τον τομέα της ασφάλειας, το ΜΧ5 θα διαθέτει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων τα συστήματα DSC (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας) και TCS (Traction Control).