Mercedes-Benz F700

Mercedes-Benz F700
Mercedes-Benz F700 sd

Δείχνει το δρόμο του μέλλοντος και απλώνει το χέρι να σας πάρει μαζί της. Θα περιμένετε;

Στην περασμένη έκθεση της Φρανκφούρτης η γερμανική φίρμα είχε μια έκπληξη για τους επισκέπτες. Ενώ όλοι περίμεναν να δουν από κοντά την GLK (η οποία τελικά παρουσιάστηκε στην έκθεση του Detroit) βρέθηκαν να χαζεύουν μια παράξενη σιλουέττα που δέσποζε στο περίπτερό της. Πρόκειται για το πρωτότυπο F 700 το οποίο εκτός από τις εντυπωσιακές του διαστάσεις υιοθετεί και πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών που προορίζονται για τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας και σίγουρα για την επόμενη S-Class.








Σύμφωνα με τον Dr. Weber Thomas, ο οποίος είναι μέλος του Δ.Σ. της DaimlerChrysler και ειδικότερα υπεύθυνος για την Έρευνα και Εξέλιξη για τα μοντέλα της Mercedes, “ο στρατηγικός στόχος είναι να δημιουργήσουμε έναν βενζινοκινητήρα που να καταναλώνει όσο ένας πετρελαίου και έναν diesel που να είναι τόσο καθαρός όσο ένας βενζίνης”.








Το αποτέλεσμα ακούει στο όνομα DIESOTTO. Πρόκειται για το πιο σημαντικό στοιχείο της F 700 αφού στην ουσία “παντρεύει” τα χαρακτηριστικά των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Πρόκειται για έναν βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα μόλις 1,8 λίτρων και απόδοση 238 ίππων (+20 από τον ηλεκτροκινητήρα) και 40,8 kgm ροπής. Τα συγκεκριμένα νούμερα είναι αντίστοιχα ενός βενζινοκινητήρα 3,5 λίτρων και ενός diesel 3,0 λίτρων! Για το κλασικό 0-100 km/h απαιτούνται 7,5 sec και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 Km/h. Το καλύτερο όμως το κρατήσαμε για το τέλος: η F 700 καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 5,3 λίτρα ανά 100 km και οι εκπομπές CO2 φτάνουν μόλις τα 127 g/km. Όσο δηλαδή ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης!



Πώς όμως επιτυγχάνονται όλα τα παραπάνω εντυπωσιακά νούμερα; Μα με την εκτεταμένη χρήση τεχνολογίας. Ο DIESOTTO στις χαμηλές και μεσαίες στροφές δουλεύει ως diesel δηλαδή το καύσιμο λόγω υψηλής συμπίεσης (η οποία μεταβάλλεται) αλλά και λόγω του συστήματος CAI (Control Auto Ignition) αυτοαναφλέγεται με αποτέλεσμα η κατανάλωση να διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα όπως και οι εκπομπές ρύπων.



Σε υψηλότερες στροφές αλλά και σε μεγαλύτερα φορτία τα μπουζί πιάνουν δουλειά, ο DIESOTTO δουλεύει ως κανονικός βενζινοκινητήρας και με τη βοήθεια του άμεσου ψεκασμού, του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και φυσικά των δύο σειριακών turbo ο 4κύλινδρος 1.8 αποδίδει απρόσκοπτα τους 238 ίππους χωρίς να έχει τάσεις να καταπιεί ό,τι έχει απομείνει στο ρεζερβουάρ. Για περεταίρω εξοικονόμηση καυσίμου, η F 700 υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία για την μετακίνηση μέσα στην πόλη και η μπαταρία είναι τοποθετημένη ως είθισται στο πορτμπαγκάζ. Επίσης, η δύναμη του κινητήρα μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 7G-Tronic που έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα της Mercedes.








Η τεχνολογική πανδαισία συνεχίζεται και όσον αφορά άλλα μέρη του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα η F 700 χρησιμοποιεί το σύστημα PRE-SCAN το οποίο “διαβάζει” το οδόστρωμα με δύο laser και σύμφωνα με τις πληροφορίες που συλλέγουν, η ανάρτηση ρυθμίζεται (σε χιλιοστά του δευτερολέπτου) αναλόγως έτσι ώστε να εξασφαλίζεται συνεχώς η μέγιστη δυνατή άνεση αλλά και ασφάλεια στον δρόμο. Επίσης, τα ελαστικά 195/55 που πατάνε σε τροχούς 21” έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο πρωτότυπο από την Michelin και έχουν ως απώτερο στόχο τόσο την ελάχιστη δυνατή αντίσταση (17% μικρότερη σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό ελαστικό ίδιας διάστασης) αλλά και τον μικρότερο δυνατό παραγόμενο θόρυβο. Μην ξεχνάτε ότι η F 700 είναι ένα πολυτελές sedan.








Αν πάλι το ξεχνάτε, θα το καταλάβετε αν τη δείτε από κοντά: με μήκος 5,17 m, πλάτος κάτι λιγότερο από 2 m (1.960 mm για την ακρίβεια) και μεταξόνιο 3.450 mm η F 700 αποτελεί μια βροντερή παρουσία όπου και αν βρεθεί. Την σχεδίαση έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου το κέντρο σχεδιασμού της Mercedes που βρίσκεται στην Καλιφόρνια και την παράσταση κλέβει αν μη τι άλλο το τεράστιο μεταξόνιο που είναι κατά 28,5 cm μακρύτερο από αυτό του μεγαλύτερου επιβατικού μοντέλου της Mercedes. Οι πρόβολοι είναι πολύ μικροί και τα πίσω φώτα έχουν επηρροές από τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας του ’40 και ’50.








Το ίδιο προχωρημένο design διακρίνει και το εσωτερικό στο οποίο ξεχωρίζει το σύστημα REVERSE που επιτρέπει στα πίσω καθίσματα να αλλάζουν προσανατολισμό για να μπορούν οι επιβάτες να συνομιλούν face-to-face.

Η F 700 είναι ένα πρωτότυπο που δεν θα πάρει το πράσινο φως για να μπει στην παραγωγή. Την τεχνολογία της όμως, να είστε σίγουροι ότι θα τη συναντήσουμε στα επόμενα μοντέλα της Mercedes. Το θέμα που φαίνεται να απασχολεί το τμήμα marketing της εταιρείας είναι πώς μπορεί να πεισθεί ο σημερινός πελάτης που έχει συνηθίσει το άκουσμα ενός V8 ή V12 να αγοράσει μια S-Class με σηματάκι “S 180” στο πίσω μέρος…

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα