MINI Crossover Concept

Με καινοτομίες στη σχεδίαση, το σύστημα μετάδοσης και τη φιλοσοφία ελέγχου
- 03 Νοεμβρίου 2008 19:33
Το MINI Crossover Concept είναι μία νέα έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου που, για πρώτη φορά, έχει μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, με τέσσερις κινητήριους τροχούς, τέσσερις πόρτες και τέσσερα μονά καθίσματα.
Όλες οι καινοτομίες του στοχεύουν να προάγουν την αίσθηση ΜΙΝΙ σε μία νέα διάσταση. Ο καινοτομικός χαρακτήρας του έγκειται στη σχεδίαση αμαξώματος, το σύστημα μετάδοσης, το εσωτερικό και τη φιλοσοφία ελέγχου.
Μήκος τεσσάρων μέτρων
Το Crossover Concept προσφέρει νέες διαστάσεις και νέο σχήμα από κάθε άποψη. Είναι το πρώτο MINI με μήκος άνω των τεσσάρων μέτρων. Με πλάτος 1.830 mm, ύψος 1.598 mm και μεταξόνιο των 2.606 mm, επιτυγχάνει ακόμα πιο δυναμική παρουσία στο δρόμο ενώ προσφέρει πρόσθετο χώρο και ευελιξία πίσω καθώς και πρωτοφανή χωρητικότητα. Σ’ αυτό προστίθεται η βελτιωμένη πολυμορφικότητα στη διάταξη του εσωτερικού, για την ικανοποίηση όλων των επιθυμιών και απαιτήσεων.
Τέσσερις πόρτες
Με δύο πόρτες σε κάθε πλευρά του, το MINI Crossover Concept προσφέρει άνετη πρόσβαση ιδιαίτερα πίσω. Παρόλα αυτά δεν είναι τετράθυρο με την κλασική έννοια, όπως σαφώς υποδηλώνει η ασύμμετρη διάταξη των θυρών. Συμβατική διάταξη θυρών υπάρχει μόνο από την πλευρά του συνοδηγού, ενώ η πλευρά του οδηγού του MINI Crossover Concept φέρει μία συμβατική πόρτα για την πρώτη σειρά καθισμάτων συν μία ανυψούμενη/συρόμενη πόρτα που κινείται κατά μήκος του εξωτερικού για βολική πρόβαση πίσω και για φόρτωση φορτίων από το πλάι.
Η πίσω πόρτα περιστρέφεται στη μία πλευρά προσφέροντας ακόμα πιο βολικές συνθήκες φόρτωσης ενώ πάνω της μπορεί να προστεθεί μπαγκαζιέρα για αύξηση των αποθηκευτικών χώρων. Το άνοιγμα πίσω χρησιμεύει επίσης για τη μεταφορά πολύ μεγάλων αντικειμένων μέσα στο αυτοκίνητο, τα οποία μπορεί να είναι από μία ιστιοσανίδα μέχρι cross-country σκι. Επομένως, ακόμα και στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός μπορεί να φορτώσει όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό εύκολα και άνετα.
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, το σύστημα ραγών οροφής είναι απλά ιδανικό για την τοποθέτηση σχαρών σκι, snowboard και ποδηλάτων καθώς και για μπαγκαζιέρες όλων των μεγεθών. Επιπλέον, σαν ένα αναδιπλούμενο κάλυμμα οροφής που εκτείνεται σε όλο το μήκος της, η δομή οροφής μπορεί να ανοίγει από μπροστά και από πίσω, για να μπορεί να μπαίνει φρέσκος αέρας ή οι ζεστές ακτίνες του ήλιου μέσα στην καμπίνα – ή και τα δύο, ανάλογα με τις επιθυμίες οδηγού και επιβατών.
Τέσσερα μονά καθίσματα
Τα μονά καθίσματα πίσω έχουν το ίδιο σχήμα με του οδηγού και του συνοδηγού και ρυθμίζονται εμπρός και πίσω σε μία διαδρομή 13 εκατοστών. Επομένως, ανάλογα με τις ατομικές απαιτήσεις, τα πίσω καθίσματα προσφέρουν χώρο για τα πόδια σε επίπεδα σαλονιού ή πρόσθετες αποθηκευτικές δυνατότητες στο πορτμπαγκάζ.
MINI Center Globe
Έχοντας τη στρογγυλή κεντρική οθόνη ακριβώς στη μέση του ταμπλό, τα σημερινά ΜΙΝΙ ήδη διαθέτουν ένα στοιχείο ιδιαίτερης σχεδίασης στο εσωτερικό τους. Το MINI Crossover Concept λανσάρει την εξελιγμένη έκδοση αυτής της οθόνης και φιλοσοφίας ελέγχου: το MINI Center Globe.
Αυτή η τρισδιάστατη διάταξη επιτρέπει ακόμα πιο συνεπή ενσωμάτωση λειτουργιών και την κατάλληλη παρουσίαση των πληροφοριών και επιλογών ψυχαγωγίας. Επιπλέον των κάθετων και οριζόντιων στοιχείων απεικόνισης που διατίθενται αυτή τη στιγμή, το νέο όργανο προσθέτει ένα σύγχρονο, τρισδιάστατο στοιχείο, με απεικονίσεις σε διάφορα επίπεδα και τονισμένες σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού και του συνοδηγού. Η τρέχουσα ταχύτητα του αυτοκινήτου, τέλος, προβάλλεται όπως πριν, σε τυπικό στυλ ΜΙΝΙ στην περίμετρο της οθόνης.
Για τη σαφή, ευέλικτη και ευανάγνωστη παρουσίαση όλων των πληροφοριών, το MINI Center Globe υιοθετεί υπερσύγχρονη τεχνολογία προβολής μέσω λέιζερ. Με τα μοναδικά, οπτικά χαρακτηριστικά του, ο προτζέκτορας λέιζερ επιτρέπει ταυτόχρονη παρουσίαση εικόνων σε διάφορα επίπεδα, με μεταβλητό focus και σε έντονα χρώματα.
Επωφελούμενο από αυτή την τεχνολογία που είναι πρωτοφανής στο χώρο του αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο, το MINI Crossover Concept μπορεί επίσης να χωρίζει οπτικά το MINI Center Globe σε δύο ημισφαίρια. Αυτά τα ρυθμιζόμενα, κινητά ημισφαίρια επιτρέπουν στον οδηγό και στο συνοδηγό να προβάλλουν και να βλέπουν διαφορετικές εικόνες, αναγνωρίσιμες μόνο από τη δική τους ατομική προοπτική γωνία. Με άλλα λόγια, ο συνοδηγός μπορεί, για παράδειγμα, να σερφάρει στο διαδίκτυο ενώ ο οδηγός να εξακολουθεί να βλέπει όλες τις ενδείξεις και τα όργανα.
Για το σκοπό αυτό, το ημισφαίριο που βλέπει στο συνοδηγό κλείνει από την άλλη πλευρά και λειτουργεί σαν μία επιφάνεια προβολής που παρουσιάζει τις απαιτούμενες εικόνες.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός λειτουργούν το MINI Center Globe μέσω μιας επιφάνειας αφής, μιας μπίλιας στο τιμόνι, μπουτόν και χειριστηρίων στο κάτω τμήμα του MINI Center Globe και ενός πληκτρολογίου στην πλευρά του συνοδηγού που βγαίνει με το πάτημα ενός μπουτόν από το ταμπλό.
Επιπρόσθετα, συνδέεται στο σύστημα της μίζας του κινητήρα. Αντί συμβατικού κλειδιού, ο οδηγός χρησιμοποιεί μία μονάδα start/stop που ονομάζεται Keyball. Για να ξεκινήσει το όχημα, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να βάλει το Keyball του MINI Crossover στην κατάλληλη οπή στο πάνω άκρο του MINI Center Globe. Στη συνέχεια, το Keyball κυλά προς τον οδηγό μέσω του κέντρου του MINI Center Globe.
Στη θέση αυτή, ο οδηγός μπορεί να πιέσει το Keyball για να πάρει εμπρός ο κινητήρας. Πιέζοντας πάλι το Keyball, σβήνει ο κινητήρας και το Keyball κυλά προς την οπή εξόδου από όπου ο οδηγός μπορεί να το αφαιρέσει.
MINI Center Rail
Αντί μιας συμβατικής κεντρικής κονσόλας, το MINI Crossover Concept φέρει μία ράγα πρόσδεσης με την ονομασία MINI Center Rail που εκτείνεται από το ταμπλό μέχρι την πίσω πόρτα του αυτοκινήτου. Αυτή είναι πραγματικά ο συνδετικός κρίκος μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων.
Βάσεις για συστήματα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας, ποτηροθήκες, αποθηκευτικοί χώροι και κουτιά μπορεί να προσαρτώνται εύκολα σ’ αυτή τη ράγα και να μετακινούνται εμπρός ή πίσω σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου.
Ένα ειδικό σύστημα πρόσδεσης που εξελίχθηκε ειδικά για το ΜΙΝΙ χρησιμεύει για την πρόσδεση ατομικών στοιχείων στην Κεντρική Ράγα, για παράδειγμα ένα εξωτερικό music player και λοιπές συσκευές, κουτιά και υποδοχές για γυαλιά, γάντια, εισιτήρια για παρκάρισμα, κέρματα, γραφική ύλη ή ένας ταξιδιωτικός οδηγός, καθώς και όλα τα είδη βάσεων και υποδοχών. Ένα υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο αποθηκευτικό χώρο μπορεί να προσαρμοστεί μπροστά και πίσω.
Το Center Rail διευκολύνει επίσης τη συνήθη χρήση κουτιών αποθήκευσης και συσκευών και καθιστά πολύ πιο εύκολη τη μεταφορά φαγητών και ποτών από τους εμπρός στους πίσω επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.