Δύσκολα τα Μαθηματικά

Δύσκολα τα Μαθηματικά

Δύσκολα ήταν τα θέματα των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ενώ οι υποψήφιοι των θεωρητικών διαγωνίστηκαν στην Έκθεση

Στα Μαθηματικά διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, και όπως είπαν πολλοί από αυτούς, συνάντησαν δυσκολίες, καθώς εκτιμούν ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά και δύσκολα.Ωστόσο, άλλοι υποψήφιοι παρατήρησαν πως αν κάποιος είχε διαβάσει, ήταν φυσικό να έγραφε, ακόμη και πολύ καλά.Οι υποψήφιοι είπαν ότι τους δόθηκε μία διευκρίνιση, αλλά πολλοί δεν διευκολύνθηκαν απ΄αυτήν.Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει ότι υπήρχαν ασαφείς διατυπώσεις, αφού ιδιαίτερα το τρίτο θέμα δεν γίνεται απόλυτα κατανοητό απο τους μαθητές. Επίσης, παρατηρείται ότι κάποιες ασκήσεις απαιτούσαν μεγάλη ευχέρεια στους υπολογισμούς, διαφορετικά ο χρόνος δεν θα επαρκούσε στους υποψήφιους.Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης, που διαγωνίστηκαν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, δεν αντιμετώπισαν προβλήματα.Για το μάθημα της Εκθεσης, στην οποία διαγωνίστηκαν την πρώτη ημέρα των εξετάσεων οι υποψήφιοι των ημερήσιων λυκείων, εξέδωσε το μεσημέρι ανακοίνωση η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, απαντώντας, όπως τονίζει, σε ερωτήματα των βαθμολογικών Κέντρων. Το ζήτημα αφορά ερώτηση που ζητούσε από τους υποψήφιους να απαντήσουν ποιο τρόπο πειθούς χρησιμοποιεί ο συγγραφέας (Ευ.Παπανούτσος) στο απόσπασμα του κειμένου που μπήκε στις εξετάσεις και αφορούσε την ψυχική αντοχή των πνευματικών ανθρώπων, να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες. Μαθητές έγραψαν ότι ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τόσο στο συναίσθημα, όσο και τη λογική .Η Εξεταστική Επιτροπή όμως
“θεωρεί ότι η ενδεδειγμένη απάντηση είναι η επίκληση στη λογική” . Ωστόσο, οι διορθωτές εξέφρασαν απορίες και ερωτήματα ως προς τον τρόπο βαθμολογίας. Ετσι, η Εξεταστική Επιτροπή εξέδωσε νέα οδηγία, στην οποία αναφέρει ότι:
“Συνεκτιμώντας τη γενική οδηγία ότι “κάθε απάντηση τεκμηριωμένη, είναι αποδεκτή“ και λαμβάνοντας υπόψη ότι στο κείμενο χρησιμοποιούνται αρκετές μεταφορές και συναισθηματικά φορτισμένες εκφράσεις ή προτάσεις, κάποιοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν, στεκόμενοι έξω απο το καθαυτό γράμμα και πνεύμα του σχολικού εγχειριδίου, ότι ο Παπανούτσος χρησιμοποιεί εν μέρει και την επίκληση στο συναίσθημα ως τρόπο πειθούς στο συγκεκριμένο απόσπασμα”.Και η οδηγία καταλήγει:
“Μπορούν να γίνουν αποδεκτές και απαντήσεις στις οποίες, πέραν της επίκλησης στη λογική γίνεται και τεκμηριωμένη αναφορά και στην επίκληση στο συναίσθημα. Αντίθετα, απαντήσεις οι οποίες αναφέρονται μόνο στην επίκληση στο συναίσθημα, δεν μπορούν να θεωρηθούν ολοκληρωμένες”.(Πηγή:ΑΠΕ)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα