Στροφή των καταναλωτών: Ποια τιμολόγια ρεύματος επιλέγουν, ποια χάνουν έδαφος

Διαβάζεται σε 3'
Μετρητής ηλεκτρικής ενέργειας
Μετρητής ηλεκτρικής ενέργειας Eurokinissi

Τα στοιχεία για τα τιμολόγια ρεύματος το πρώτο τετράμηνο του 2025 και η σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Aκάθεκτη συνεχίζεται η ενίσχυση της διείσδυσης των σταθερών τιμολογίων ρεύματος μέσα στο 2025, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το μερίδιο των «μπλε» προϊόντων στο τέλος του 1ου τετραμήνου έχει ενισχυθεί στο 20%, από 13,49% με το οποίο «έκλεισε» το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό αυτό «μεταφράζεται» σε 1,15 εκατομμύρια περίπου καταναλωτές οι οποίοι τιμολογούνται πλέον μέσω σταθερών χρεώσεων στο ρεύμα.

Υπενθυμίζεται πως με βάση την Ετήσια Αναφορά της ΡΑΑΕΥ για την προηγούμενη χρονιά, τα μπλε τιμολόγια τον Δεκέμβριο αριθμούσαν 800.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Επομένως, μέσα στους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους, τα σταθερά συμβόλαια απέκτησαν 350.000 καινούριους πελάτες.

Μάλιστα, το παραπάνω νούμερο δείχνει πως η στροφή στα μπλε τιμολόγια έχει αποκτήσει ελαφριά περαιτέρω ώθηση φέτος, έναντι του δεύτερου εξαμήνου του 2024 – όταν είχε αρχίσει να ενισχύεται σημαντικά. Κι αυτό γιατί οι 350.000 καινούριοι πελάτες το 2025 αντιστοιχούν σε μέση αύξηση κατά 87.500 κάθε μήνα φέτος. Στον αντίποδα, στο δεύτερο μισό του 2024, η μέση μηνιαία αύξηση ήταν 77.500 καταναλωτές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο 20% των «μπλε» τιμολογίων αφορά το σύνολο της αγοράς, αφού σε κάθε προμηθευτή διαφοροποιείται το ποσοστό του πελατολογίου του που είναι συμβεβλημένο σε κάποιο προϊόν με σταθερή τιμή. Σε κάθε περίπτωση, όπως και την περασμένη χρονιά, η στροφή στα «μπλε» εδράζεται κατ΄ αρχάς στην επιλογή από αρκετούς καταναλωτές ενός προϊόντος σταθερής χρέωσης, ώστε να «θωρακιστούν» από τα σκαμπανεβάσματα των κυμαινόμενων χρεώσεων.

Η τάση αυτή αξιοποιήθηκε από πολλούς προμηθευτές, οι οποίοι ξεκίνησαν να προσφέρουν πέρυσι (και συνεχίζουν να προσφέρουν) «μπλε» τιμολόγια σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές. Μάλιστα, πλέον έχουν λανσαριστεί και σταθερά προϊόντα 18μηνης ή 24μηνης διάρκειας. Πάντως, σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, αυτή τη στιγμή προσφέρονται σταθερά συμβόλαια σε τιμές που κινούνται ακόμη και κάτω από το κόστος για hedging των ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας, τις οποίες θα χρειαστούν οι εταιρείες για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.

Μία καινούρια τάση το 2025 είναι πως οι νέοι καταναλωτές σε «μπλε» προϊόντα προέρχονται πλέον και από «κίτρινα» τιμολόγια – και όχι μόνο από τα ειδικά προϊόντα. Ο λόγος είναι πως φέτος παρατηρείται πτωτική τάση και στα συμβόλαια «κίτρινου χρώματος», το μερίδιο των οποίων διαμορφωνόταν στο 10% περίπου στο τέλος Απριλίου, από 14,1% τον Δεκέμβριο 2024 στο σύνολο της λιανικής.

Τα ποσοστά αυτά αναλογούν σε 590.000 καταναλωτές τον Απρίλιο, από 840.000 περίπου στο τέλος του 2025. Επομένως, τα «κίτρινα» συμβόλαια έχασαν μέσα στο 4μηνο 250.000 πελάτες, με τη μέση μηνιαία απώλεια να ανέρχεται σε 61.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Αντίθετα, το 2024 τα κυμαινόμενα τιμολόγια «κέρδισαν» περίπου 340.000 πελάτες, δηλαδή 28.000 κατά μέσο όρο μηνιαίως.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα