Επιστροφή σε τζίρους 2019 για τα Αττικά Πολυκαταστήματα

Πολυκατάστημα Attica
Πολυκατάστημα Attica EUROKINISSI

Κάλυψε τις απώλειες της πανδημικής περιόδου το 2022 ο λιανεμπορικός όμιλος, εμφανίζοντας εντυπωσιακές επιδόσεις στο γ’ τρίμηνο της χρονιάς. Ο επενδυτικός κύκλος έως το 2024 και στο βάθος τα νέα projects στο Ελληνικό.

Με «σπριντ» πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 και ειδικότερα τον Δεκέμβριο της περασμένης χρονιάς, ο όμιλος Αττικά Πολυκαταστήματα ολοκλήρωσε τη χρήση, ξεπερνώντας τόσο τις επιδόσεις του 2021, αλλά και ισοφαρίζοντας τα μεγέθη του 2019, χρονιάς που αποτελεί «αναφορά» για την επιστροφή του λιανεμπορίου στην «κανονικότητα» μετά τη δοκιμασία της πανδημίας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της διοίκησης του ομίλου των ομώνυμων πολυκαταστημάτων, ο κύκλος εργασιών του 2022 κλείνει μόλις 1% χαμηλότερα από εκείνον του 2019, ο οποίος είχε διαμορφωθεί στα 194 εκατ. ευρώ, και σαφώς υψηλότερα από τα 144 εκατ. ευρώ του 2021. Η κάλυψη της απόδοσης κρίνεται δε σημαντική, καθώς στο α’ τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις του ομίλου είχαν περιοριστεί κατά 20% εξαιτίας τόσο των απόνερων της πανδημίας, όσο και της κακοκαιρίας που έπληξε με διαδοχικά έντονα φαινόμενα την κυκλοφορία των καταναλωτών.

ADVERTISING

Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις της τρέχουσας χρονιάς, αλλά και παραμέτρους όπως η απουσία των big spenders Ασιατών τουριστών, ο όμιλος Αττικά Πολυκαταστήματα στα επόμενα τρία τρίμηνα της χρονιάς παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων. Χαρακτηριστικά, τον Δεκέμβριο του 2022 οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 17% σε σχέση με τον αντίστοιχο εορταστικό μήνα του 2019.

Για το σύνολο της χρήσης, ο όμιλος αναπλήρωσε εν μέρει της Tax free πωλήσεις σε τουρίστες εκτός Ε.Ε., εκτιμώντας ότι αυτές διαμορφώνονται στα 14 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ σε περιόδους προ πανδημίας, καθώς το κενό των Ασιατών τουριστών, κάλυψαν Αμερικανοί, Ισραηλινοί και Αιγύπτιοι αγοραστές.

Πέραν των επιδόσεων σε επίπεδο πωλήσεων, ο όμιλος αναμένει σημαντική βελτίωση και σε επίπεδο λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας, πλησιάζοντας τα επίπεδα του 2019. Εκτιμάται ότι τα κέρδη EBITDA θα διαμορφωθούν (χωρίς την επίπτωση από το IFRS 16) 18 εκατ. ευρώ έναντι 14,5 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα προ φόρων κέρδη θα διαμορφωθούν πάνω από 11 εκατ. ευρώ έναντι 12,9 εκατ. ευρώ το 2019.

Σημειώνεται δε ότι η εταιρεία έχει μειώσει κατά 50 εκατ. ευρώ το δανεισμό της, ενώ μέσα στο 2023, η ρευστότητα της θα της επιτρέψει την περαιτέρω μείωση δανεισμού, ο οποίος εν πολλοίς δημιουργήθηκε εξαιτίας της πανδημίας, μια και το διαχρονικό μοντέλο λειτουργίας του ήταν η σχεδόν μηδενική δανειακή έκθεση.

Πέραν των εμπορικών επιδόσεων, ο όμιλος προχωρά σε νέες επενδύσεις, οι οποίες για την τριετία 2022-2024 υπολογίζονται σε 12-15 εκατ.ευρώ.

Ειδικότερα, στο τέλος του 2022, ο όμιλος δημιούργησε νέο κατάστημα της γερμανικής φίρμας ένδυσης Hugo Boss εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall. Επίσης στον 4ο όροφο του κεντρικού πολυκαταστήματος στο City Link στην οδό Πανεπιστημίου ολοκληρώθηκε η επέκταση του καταστήματος και χώρου εστίασης της Carpo. Σε εξέλιξη επίσης βρίσκεται η επέκταση και ανακαίνιση του 5ου ορόφου στο χώρο που βρίσκονταν μέχρι πρότινος γραφεία της τράπεζας Πειραιώς, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2023.

Πέραν του παραπάνω επενδυτικού πλάνου από το 2025, ο όμιλος προγραμματίζει νέο κύκλο για την τοποθέτηση του στο Ελληνικό, τόσο στο εμπορικό κέντρο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, όσο και στο δεύτερο luxury εμπορικό κέντρο που θα δημιουργήσει η Lamda Development στην Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, γνωστού και ως Marina Galleria.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Αγορά, ΠΑΝΔΗΜΙΑ
SHARE:

24Media Network