Unilever: Φέρνει την παραγωγή του Lux στην Ελλάδα

Unilever: Φέρνει την παραγωγή του Lux στην Ελλάδα

Τι ανέφερε ο νέος Γενικός Διευθυντής της Unilever, Jean Francois Etienne στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου. Ποιοι είναι οι στόχοι που έχει θέσει για την ελληνική αγορά

Το σύνολο της παραγωγής των προϊόντων περιποίησης Lux για την ελληνική αγορά θα πραγματοποιείται στην χώρα μας σύμφωνα με όσα ανέφερε σε Συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή ο νέος Γενικός Διευθυντής της Ελαΐς – Unilever, Jean Francois Etienne. Η παραγωγή η οποία θα πραγματοποιείται μέσω συνεργασιών με Έλληνες παραγωγούς , ένας εκ των οποίων είναι η Παπουτσάνης, έχει ξεκινήσει ήδη και αναμένεται το επόμενο διάστημα να καλύψει το σύνολο των κωδικών. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα προϊόντα Lux εισάγονται έως σήμερα κυρίως από την Σαουδική Αραβία.

Παράλληλα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή υγρών απορρυπαντικών Skip από το εργοστάσιο στον Ρέντη. Πρόκειται για παραγωγή η οποία μεταφέρεται από την Ιταλία στην Ελλάδα και σε δεύτερη φάση αναμένεται η μονάδα να πραγματοποιεί εξαγωγές στις γειτονικές χώρες.

Η κίνηση αυτή αναμένεται να αντισταθμίσει σε έναν βαθμό την απώλεια σε παραγωγική δραστηριότητα που θα προέλθει τους επόμενους μήνες με την ολοκλήρωση της μεταφοράς της δραστηριότητας των ελαιολάδων και των μαργαρινών στην KKR. Αξίζει να αναφερθεί ότι με την δραστηριότητα στα ελαιόλαδα η κάλυψη της εγχώριας ζήτησης από προϊόντα που παράγονταν στην Ελλάδα έφθανε στο 65% και πλέον θα είναι της τάξης του 45%, που και πάλι θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται η Unilever.

H Unilever σήμερα είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής στα ελληνικά σούπερ μάρκετ καθώς εκτιμάται ότι 3-4% των πωλήσεων τους αφορά σήματα του πολυεθνικού ομίλου. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες με περί του 1400 κωδικούς, ενώ το συνολικό της μερίδιο στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται διαμορφώνεται στο 30%.

Δίνοντας ένα στίγμα της νέας διοίκησης ο κ. Etienne ανέφερε ότι επιδίωξη της Ελαΐς-Unilever είναι η διατήρηση «βιώσιμης και κερδοφόρας ανάπτυξης» ενώ για την ελληνική οικονομία ανέφερε «βλέπω ότι οι βασικοί δείκτες είναι θετικοί. Το μεγάλο ερώτημα για εμάς είναι σε πόσο χρόνο αυτοί οι θετικοί δείκτες θα μεταφραστούν σε αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών».

Το πείραμα της Γαστούνης

Η συνέντευξη Τύπου του κ. Etienne πραγματοποιήθηκε στην όπου το 2011 η ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS εγκαινίασε ένα πρότυπο πρόγραμμα συμβολαιακής αειφόρου καλλιέργειας τομάτας, με στόχο να ενισχύσει τη βιωσιμότητα της τοπικής παραγωγής και, κατ’ επέκταση, να τονώσει την τοπική κοινωνία και οικονομία. Σήμερα, 7 χρόνια αργότερα, το πρωτοποριακό αυτό έργο όχι μόνο αποδίδει καρπούς, με όλη τη σημασία της λέξης, αλλά ανανεώνεται και εξελίσσεται συνεχώς, αποτελώντας καθημερινή πρακτική και τρόπο ζωής, τόσο για τους εργαζομένους στο εργοστάσιο του Pummaro που διαθέτει η εταιρεία στη Γαστούνη όσο και για τους συνεργάτες-γεωργούς.

Το εργοστάσιο τομάτας στη Γαστούνη, όπως ανέφερε η Διευθύντρια κ. Γεωργανά Στέλλα, «μέσω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας με 100 παραγωγούς και μέσω της εφαρμογής βιώσιμων πρακτικών έχει καταφέρει μέσα σε εφτά χρόνια να αυξήσει την παραγωγή κατά 33% στους 45.000 τόνους, κατά 25% την καλλιεργήσιμη έκταση σε 5.600 στρέμματα, και τις εξαγωγές κατά 158% σε 25.000 τόνους. Να σημειωθεί ότι το τζίρος της δραστηριότητας της pummaro ανήλθε τη περσινή χρονιά σε περίπου 24 εκατ. ευρώ.

Πλέον εντυπωσιακοί είναι όμως οι περιβαλλοντικοί δείκτες καθώς από την εφαρμογή του προγράμματος παρατηρήθηκε 70% μείωση απορριμμάτων, 30% μείωση κατανάλωσης νερού άρδευσης, 22% μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, 30% μείωση αζωτούχων λιπασμάτων και τέλος 30% μείωση της περιβαλλοντικής επίπτωσης στους ζώντες πληθυσμούς (πτηνά, μέλισσες, κ.λπ.) από τη χρήση φυτοφαρμάκων και προστασία της βιοποικιλότητας της περιοχής.

Από φέτος έχει ξεκινήσει ένα 3ετές φιλόδοξο πρόγραμμα για την προστασία της υγείας του εδάφους και της ποιότητας των υπόγειων υδάτων, με στόχους την αξιολόγηση και βελτιστοποίηση των παραμέτρων που επηρεάζουν τη σωστή θρέψη της τομάτας. Βασικό εργαλείο θα είναι μια βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει τα θρεπτικά συστατικά και θα εξετάζει την ποιότητα και την επάρκειά τους. Επίσης, θα εφαρμοστεί και ένα πρόγραμμα δράσεων προστασίας της βιοποικιλότητας της περιοχής, με ενίσχυση και διατήρηση τοπικών πληθυσμών, όπως τα πουλιά. Τέλος, όπως ανέφερε ο γεωπόνος της pummaro Δημήτρης Ευθυμιόπουλος έχει ήδη δημιουργηθεί μια διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα για τους καλλιεργητές όπου οι παραγωγοί βρίσκουν λύσεις και απαντήσεις γύρω από την καλλιέργεια τους.

Το παγκόσμιο σχέδιο αειφορίας

Τα παραπάνω εντάσσονται σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2010, με μεγάλη ποικιλία δράσεων σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να προχωρήσει σε ένα νέο μοντέλο επιχειρηματικότητας, που συνδέει άμεσα την ανάπτυξη με την αειφορία και με το θετικό αποτύπωμά της στην κοινωνία και στο περιβάλλον. Το πρόγραμμα αυτό ονομάστηκε Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης της Unilever για την αειφορία και έθεσε 3 κεντρικούς στόχους για την Εταιρεία:

Μέχρι το 2020, να βοηθήσει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους να βελτιώσουν την υγεία και την ευεξία τους

Μέχρι το 2030, να μειώσει στο μισό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την παραγωγή και χρήση των προϊόντων της

Μέχρι το 2020, να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης 1 εκατομμυρίου ανθρώπων σε όλο το φάσμα της επιχείρησης και της εφοδιαστικής αλυσίδας της

Ήδη, μέσα στα 7 χρόνια που μεσολάβησαν από την αναγγελία του Σχεδίου, η πρόοδος στους περισσότερους στόχους και στις υποκατηγορίες τους είναι σταθερή, τόσο στο εξωτερικό όσο και την Ελλάδα, που, επίσης, δεσμεύτηκε εξαρχής να καταστήσει την αειφορία τρόπο σκέψης για όλες τις δραστηριότητές της και έχει συμβάλλει ενεργά στην πρόοδο που επετεύχθη.

Στην χώρα μας, μεταξύ των άλλων, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas είναι η πρώτη εταιρεία που, από το 2014, δίνει για ανακύκλωση ή άλλη αξιοποίηση το 100% των επιστροφών όλων των προϊόντων της, με αποτέλεσμα να μην στέλνει καθόλου στερεά απόβλητα στις χωματερές. Ειδικά για τα κοντόληκτα μη εμπορεύσιμα προϊόντα, η εταιρεία συνεργάζεται με την Τράπεζα Τροφίμων, την Αποστολή και άλλες Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις, διαθέτοντας δωρεάν κάθε χρόνο πάνω από 200.000 προϊόντα για τη σίτιση ευπαθών ομάδων. Επίσης, εφαρμόζει πρωτοποριακές πρακτικές logistics μέσα από τις οποίες από το 2012 μέχρι το τέλος του 2017 έχει πετύχει μείωση άνω του 55% στις εκπομπές CO2.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version