Βίκος: Αυξάνει επενδύσεις, μερίδια αγοράς και γεωγραφική διείσδυση

Βίκος: Αυξάνει επενδύσεις, μερίδια αγοράς και γεωγραφική διείσδυση

Υψηλές ταχύτητες και για το 2023 αναμένει η ηπειρωτική βιομηχανία. Στόχος η πανελλαδική διασπορά και το κανάλι HORECA. Επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ στη νέα γενιά συσκευασίας με μη αποσπώμενο καπάκι.

Επιθετική τιμολογιακή πολιτική, τη στιγμή που η αγορά εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών προχωρά σε νέες ανατιμήσεις ακολουθεί η ηπειρώτικη βιομηχανία Βίκος, η οποία περιόρισε στο 8% τις ανατιμήσεις το 2022, και αποφάσισε να μην προχωρήσει σε νέες μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία κατάφερε το 2022 να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ.ευρώ, (100,7 εκατ.ευρώ) ενώ αναμένει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων και το 2023, μειώνοντας ωστόσο το περιθώριο κέρδους της καθώς σύμφωνα με τον Κ. Σεπετά, Chief Marketing Officer της εταιρείας, το κόστος υλικών, ενέργειας και μεταφοράς δεν έχει υποχωρήσει.

Η εταιρεία μέσα στη χρονιά που πέρασε κατάφερε πέρα από την ανάπτυξη ολόκληρου φάσματος των προϊόντων της, να πλασάρει στη δεύτερη θέση από άποψη μεριδίων το αναψυκτικό-mixer pink grapefruit, το οποίο απέσπασε μερίδιο 13,4% σε όλα τα κανάλια (σούπερ μάρκετ, μικρή λιανική και horeca). Tον Ιανουάριο του 2023 κατέλαβε επίσης τη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,6% στο σύνολο της αγοράς.

Πέρα από την τιμολογιακή πολιτική και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου προϊόντων, η εταιρεία επεκτείνει την παρουσία της πανελλαδικά και χτίζει θέση και στα καταστήματα εστίασης, διεκδικώντας νέα μερίδια αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής συνάντησης, η διείσδυση της εταιρείας είναι μεγάλη σε περιοχές όπως η Ορεστιάδα, τα Γιάννενα, η Χίος αλλά και η Κρήτη όπου ήδη βρίσκεται σε περισσότερα από 400 σημεία πώλησης. Η εταιρεία φέτος τοποθετεί επιπλέον 2.000 ψυγεία ενώ ήδη υπάρχουν 6.000 πανελλαδικά.

Οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας για τη διετία 2021-2023, που διαθέτει ήδη 2 εμφιαλωτήρια στα Γιάννενα, ανέρχονται σε 28 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 6 εκατ.ευρώ αφορούσαν στην εφαρμογή του μη αποσπώμενου καπακιού στα εμφιαλωμένα προϊόντα, συμμορφούμενη πρώτη από τον κλάδο της με τη νέα οδηγία ανακύκλωσης πλαστικών, που τίθεται σε εφαρμογή στα μέσα του 2024. Ήδη τη νέα μορφή μπουκαλιών-πωμάτων έχει υιοθετήσει η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος, ενώ έπονται αντίστοιχες κινήσεις από τους πολυεθνικούς παίκτες αναψυκτικών.

Πέρα από τη συγκεκριμένη καινοτομία, η Βίκος αναβάθμισε δύο γραμμές στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η εταιρεία έχει συνολικά 18 γραμμές παραγωγής εκ των οποίων οι 10 για καπάκια. Η παραγωγική δυναμικότητα φτάνει στα 2 δισεκ. καπάκια και όλα τα αναψυκτικά πλέον έχουν πλέον μη αποσπώμενα καπάκια. Για τις ανάγκες της Βίκος αξιοποιείται το 70% της δυναμικότητας και ανάγκες της Βίκος και των αναψυκτικών και το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών. Όπως είπε ο κ. Σεπετάς το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών κυρίως για προϊόντα γαλακτοκομικά και χυμούς και για εξαγωγές σε Ολλανδία και Ισραήλ. Το νέο καπάκι θα εφαρμοστεί και στα εμφιαλωμένα νερά από την επόμενη χρονιά.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα