Βιολογικά προϊόντα: έξυπνο marketing ή ουσιαστικά οφέλη;

Βιολογικά προϊόντα: έξυπνο marketing ή ουσιαστικά οφέλη;

Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση βιολογικών προϊόντων είναι δεδομένη. Θα προσπαθήσουμε να δείξουμε πόσο μύθος ή πραγματικότητα κρύβεται πίσω από την ύπαρξή τους

Το κείμενο αυτό είναι μέρος του project “Panteio Day”. Φοιτητές του Ad&PR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών βρέθηκαν μία ημέρα στο Σπίτι της 24MEDIA και εκεί πήραν brief από 8 αγαπημένα brand για να δημιουργήσουν native content.

Από τον Γιώργο Κυριακάκο

Στις δεκαετίες που προηγήθηκαν, αφενός η έντονη ανάγκη εντατικοποίησης της παραγωγής, λόγω της υπερανάπτυξης αστικών κέντρων, εις βάρος των αγροτικών ή μεικτών περιοχών και αφ ετέρου η άγνοια ή και αδιαφορία για τις προδιαγραφές κανόνων υγιεινής της παραγωγής, οδήγησαν σε εκτεταμένη χρήση εντομοκτόνων, φυτοφαρμάκων και εν γένει χημικών προϊόντων, σε όλα τα στάδια παραγωγής και μεταποίησης των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.

Φαινόταν ως μοναδικό ζητούμενο, η κάλυψη των όλο και μεγαλύτερων αναγκών κατανάλωσης, ανεξαρτήτως τρόπου παραγωγής, τυποποίησης/μεταποίησης και διάθεσης στον τελικό καταναλωτή. Τις δύο-τρεις όμως τελευταίες δεκαετίες, και ειδικά μετά την αποκάλυψη των βλαβερών συνεπειών της αλόγιστης χρήσης χημικών, αλλά και μία ακολουθία από «νέες ασθένειες» που εμφανίστηκαν στο προσκήνιο (τρελές αγελάδες, νόσος των πουλερικών κλπ), καθώς και μία σειρά ατυχημάτων σε πυρηνικά εργοστάσια, τόσο οι πολίτες, όσο και οι επιστήμονες και οι κυβερνήσεις αρκετών κρατών, άρχισαν να ανησυχούν για το περιβάλλον γενικότερα, αλλά και την ποιότητα των ειδών που φτάνουν στην κατανάλωση.

Έτσι αφυπνίστηκε η μέχρι τότε καλά κοιμώμενη οικολογική συνείδηση, αναζητώντας όλο και περισσότερες λύσεις, που να διασφαλίζουν την κατά το δυνατόν υγιεινή διαβίωση των πολιτών και στο επίπεδο των προϊόντων που καταναλώνουν αλλά και στο επίπεδο του σεβασμού του πλανήτη που μας φιλοξενεί. Στο πλαίσιο της οικολογικής εκστρατείας και της αυξημένης πλέον οικολογικής συνείδησης, έκαναν την εμφάνισή τους και τα βιολογικά προϊόντα είτε αυτά προορίζονται για διατροφή είτε για περιποίηση προσώπου και σώματος.

Η υπεροχή των βιολογικών προϊόντων, έναντι των ενταντικοποιημένων, δεν αμφισβητείται πια από κανέναν επίσημο ή επιστημονικό φορέα διεθνώς. H υπεροχή αυτή δεν περιορίζεται στην έλλειψη συσσώρευσης στον ανθρώπινο οργανισμό βλαπτικών ουσιών, όπως τα εντομοκτόνα, αλλά επιδρά και σε πλεόνασμα βιταμίνης C και άλλων στοιχείων απαραίτητων για το ευ ζην, αλλά και στην γεύση και την εν γένει ποιότητα των βιολογικών προϊόντων. Ειδικά δε, για εγκύους και παιδιά ακόμα και οι πιο αμφισβητίες της υπεροχής τους, τα προτείνουν ανεπιφύλακτα. Βέβαια, είναι γεγονός πως οι σύγχρονοι ρυθμοί της ζωής μας, καθώς και το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο ζούμε και κινούμαστε, δεν συνηγορούν σε μία ποιοτική και απαλλαγμένη από κινδύνους ζωή. Στο μέτρο όμως, που μπορούμε να προφυλαχθούμε και να επιλέγουμε η ευρεία χρήση βιολογικών προϊόντων και η γενικά προσεκτική ζωή, μπορούν να εγγυηθούν μία καλύτερη εξέλιξη της ζωής μας και της ζωής των απογόνων μας.

Επιπροσθέτως, πρέπει να αναφερθεί ότι η επέκταση των βιολογικών καλλιεργειών, συνεισφέρει και στην προστασία του περιβάλλοντος, κάτι το οποίο επιβεβαιώνουν όλες οι έρευνες και μελέτες πιστοποιημένων φορέων και οργανισμών. Μία ελάχιστη έρευνα στο διαδίκτυο, μπορεί να πείσει τον καθένα, για την αναγκαιότητα κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων, για οποιαδήποτε χρήση. Οι ανησυχίες που εκφράστηκαν παραπάνω, ήταν και το κίνητρο της Νάντιας Μπουλέ, η οποία δημιούργησε το δικό της brand με οικολογικά προϊόντα, το B by Nadia Boule . Ως θορυβημένη καταναλώτρια στην αρχή και στην συνέχεια ως ενός ανθρώπου, που θέλησε να μοιραστεί την ανησυχία και την γνώση της με όλους εμάς.

Έτσι, από την μία επιλέγει προσεκτικά τα προϊόντα που διακινεί και από την άλλη, συνεχώς διευρύνει την ποικιλία τους, ο δε ζήλος και η μαχητικότητά της, μας κάνουν να ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα θα μπορεί η ποικιλία αυτή, να καλύψει κάθε ανάγκη μας σε τυποποιημένα προϊόντα, τρόφιμα, ποτά και όχι μόνο αυτά.

Όπως και να χει η μικρή διαφορά τιμής των βιολογικών προϊόντων τυποποιημένων ή μη, προτείνεται σε κάθε περίπτωση, αφού τα οφέλη είναι πολλαπλάσια και μη διαπραγματεύσιμα. Η ζωή είναι πολύτιμο αγαθό και έχουμε χρέος να μην το απαξιώνουμε.

Δείτε όλα τα κείμενα της ενέργειας στην σελίδα http://panteio-day.24media.gr/.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα