Flyover: Εγκρίθηκε ο “εναέριος” αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλονίκης

Flyover: Εγκρίθηκε ο “εναέριος” αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλονίκης

Η διυπουργική επιτροπή ενέκρινε το έργο αναβάθμισης του ανατολικού τμήματος του Περιφερειακού της Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερα χιλιόμετρα συνεχούς Flyover

Εγκρίθηκε πριν από λίγο από τη διυπουργική επιτροπή το μεγάλο οδικό έργο για την αναβάθμισης της Ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η επιτροπή συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη και τη συμμετοχή των Υπουργών Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη, Υποδομών & Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, καθώς και του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα κ. Νικόλαου Μαντζούφα και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Γεώργιου Καραγιάννη.

Το έργο που έχει γίνει γνωστό ως Thessaloniki flyover θα είναι ουσιαστικά ένας νέος άξονας η οποία θα εδράζεται σε μία γέφυρα και υπέργεια θα διατρέχει την Περιφερειακή από το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και θα καταλήγει στον Άγιο Παύλο και στην ουσία από το Παπαγεωργίου μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα θα έχουμε οκτώ χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι συνεχές Flyover.

 

Ποια είναι η συνέχεια

Μετά από αυτή την έναρξη, ξεκινά η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Το έργο πνοής για την Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί στις αρχές Φθινοπώρου. Αν όλα πάνε καλά χωρίς εμπλοκές, είναι πιθανόν να έχουμε ανακήρυξη αναδόχου περί τα τέλη του 2021, ή τις αρχές του 2022. Το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 370 εκατομμυρίων ευρώ, θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα που θα κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη, τα επόμενα χρόνια και θα αποπληρωθεί μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας.

 

Μέχρι σήμερα η Ανατολική Περιφερειακή εξυπηρετεί περίπου 5.000 οχήματα, ενώ η εκτίμηση είναι ότι το 2030 η κυκλοφορία αναμένεται να φτάσει τα 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση. Με το Fly-over, ή αλλιώς τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, θα διπλασιαστεί η δυνατότητα αυτοκινήτων και θα μπορούν να εξυπηρετούνται 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Πρόκειται δηλαδή για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη συνεχή υπέργεια οδό στην Ελλάδα, που θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό με τρεις τρόπους: Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα, θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.

Το έργο όπως έχει ήδη εξαγγείλει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ για χρονική περίοδο 30 ετών, ενώ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα υπάρχουν διόδια. Από αυτά 4 χρόνια θα είναι η κατασκευή και 26 χρόνια η περίοδος λειτουργίας. Με τη δημοπράτηση του έργου θα έχει γίνει πράξη η περσινή εξαγγελία του έργου από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη από το βήμα της ΔΕΘ.

 

Τι αφορά το έργο

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση/κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων. Ειδικότερα:

– Το τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο -Κ5 (περιοχή Νοσοκομείου Παπαγεωργίου – πρώην στρατοπέδου Καρατάσου) έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 χλμ. προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου.

– Το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Ανισόπεδος Κόμβος -Κ12 (σύνδεση με ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών), μήκους 3,5 χλμ, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Βάσει της απόφασης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει:

-την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών,

-την κατασκευή του συνόλου των εργασιών,

-τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού

-τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού έργου, συμπεριλαμβανομένης και της Δυτικής Περιφερειακής Οδού για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα