Παρασύρσεις πεζών: Τι φταίει για τα καθημερινά σχεδόν περιστατικά στους δρόμους της Αθήνας

Παρασύρσεις πεζών: Τι φταίει για τα καθημερινά σχεδόν περιστατικά στους δρόμους της Αθήνας
Διάβαση πεζών στην Καλλιθέα ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS

Ο πραγματογνώμονας και μηχανολόγος, Παναγιώτης Μαδιάς, τόνισε την ανάγκη να πληθύνουν οι διαβάζεις των πεζών και να τοποθετηθούν κάμερες ελέγχου ορίου ταχύτητας, προκειμένου να μειωθούν τα περιστατικά παρασύρσεων πεζών από οχήματα.

Τις συχνότατες παρασύρσεις πεζών σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας από διερχόμενα οχήματα επιχείρησε να εξηγήσει ο μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμων, Παναγιώτης Μαδιάς, ο οποίος τόνισε πως η έλλειψη διαβάσεων πεζών, η μη συμμόρφωση των οδηγών στα όρια ταχύτητας καθώς και η απουσία συστηματικού ελέγχου έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μαδιάς, μιλώντας στην ΕΡΤ, ανέφερε

“Θα έπρεπε να πυκνώσουν και να είναι σε πιο κοντινές αποστάσεις οι διαβάσεις πεζών, αλλά και συμμόρφωση των οδηγών στα όρια ταχύτητας κάθε περιοχής” φέρνοντας ως παράδειγμα το σημείο μπροστά από το Άλσος Συγγρού, όπου απέναντι υπάρχει και σχολείο και τα αυτοκίνητα κινούνται επί της Κηφισίας με 100 χιλιόμετρα τη στιγμή που το όριο ταχύτητας είναι στα 60 χιλιόμετρα.

“Θα πρέπει να υπάρχει συστηματικός έλεγχος και πυκνές κάμερες ελέγχου ορίου της ταχύτητας”, συμπλήρωσε ενώ χαρακτήρισε ως “εγκληματική” τη συνήθεια πολλών οδηγών να μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν.

Αναφορικά με το σημείο στο Άλσος Συγγρού, το ρεπορτάζ της ΕΡΤ επισημαίνει, ότι ένας πεζός καλείται να περπατήσει ακόμη και 700 μέτρα για να διασχίσει κάθετα την Κηφισίας με ασφάλεια από το Άλσος Συγγρού μέχρι το νοσοκομείο ΚΑΤ όπου υπάρχει το επόμενο φανάρι. “Σε μία απόσταση από την Κηφισιά μέχρι τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, γύρω στα 8 χιλιόμετρα, υπάρχουν μόνο δύο υπέργειες διαβάσεις και μία υπόγεια” υπογράμμισε ο κ. Μαδιάς.

Πράσινο φανάρι για τους πεζούς ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS

Όπως εξήγησε, στο εξωτερικό οι οδηγοί, “παγώνουν το πόδι τους στο φρένο” όχι μόνο στις διαβάσεις πεζών αλλά “ανεξέρτητα εάν υπάρχει πεζοφάναρο ή διάβαση πεζών, υπάρχει μεγάλος σεβασμός των οδηγών στους πεζούςκάτι που δεν έχει ενσωματωθεί στην οδηγική μας κουλτούρα.

Τέλος, ανέδειξε ως “φωτεινό παράδειγμα” τον δήμο Τρικκαίων, όπου επικρατεί μια διαφορετική οδηγική συμπεριφορά και κουλτούρα προς τους πεζούς και πρότεινε “να μιμηθούμε όλοι την προσπάθεια του δήμου”.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα