Ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65

Ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65

Επανέναρξη κατασκευής του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, στο αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος.

Την επανέναρξη των εργασιών για την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65, κήρυξε ουσιαστικά σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65
PATERAKISPHOTO

Πρόκειται για ένα έργο συνολικά, που ξεκίνησε, όπως και οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι, το 2008. Αρχιζε να κατασκευάζεται σε εξ ολοκλήρου νέα χάραξη, σε όλο το μήκος του (περίπου 182 χλμ.), από τον Ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ στο 207,2 χλμ. (περιοχή Θερμοπυλών), έως τον ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία Οδό (περιοχή Κηπουρειό, 20 χλμ. νοτιοδυτικά των Γρεβενών). Παράλληλα, το έργο του Ε65 περιλαμβάνει και τη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΑΘΕ, από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το δεύτερο τμήμα, έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και είναι ήδη σε λειτουργία.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, λόγω των αναθεωρήσεων των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων στα τέλη του 2013, που προέκυψαν κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης –κυρίως από τις τράπεζες, και δευτερευόντως επειδή μειώθηκε η κίνηση και περιορίστηκαν τα έσοδα από τα διόδια- χωρίστηκε σε τρία τμήματα: νότιο, μεσαίο και βόρειο.

Ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65
PATERAKISPHOTO

Το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, από Ξυνιάδα έως Τρίκαλα, μπήκε σε φάση ολοκλήρωσης και ήδη από τον Δεκέμβριο του 2017 έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία περίπου 80 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου και σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., στον άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Το νότιο τμήμα

Τώρα, ήρθε η στιγμή για να προχωρήσει και το νότιο τμήμα, ύστερα από την έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ύψους 305 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα εργοτάξια είναι ήδη εγκατεστημένα και αρχίζουν άμεσα εργασίες κατασκευής, από το 0 χλμ., δηλαδή τον Ημικόμβο (ύψος Θερμοπυλών) με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ, έως και το 32,5 χλμ., όπου θα ενωθεί, με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Ε65, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, διασχίζοντας το Νομό Φθιώτιδας.

Ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65
PATERAKISPHOTO

Το  νότιο αυτό τμήμα περιλαμβάνει τα εξής:

5 Κόμβους: Η/Κ ΑΘΕ στο 0 χλμ., , Α/Κ Λαμίας & Η/Κ Ανθήλης στο 5,9 χλμ., Α/Κ Καρπενησίου στο 14,15 χλμ., και Α/Κ Ξυνιάδας  στο 32,5 χλμ.

1 Δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. (ο κάθε κλάδος) στο 26,8 χλμ.:  Η Σήραγγα έχει διανοιχθεί σε μήκος περίπου 1 χλμ. (500 μέτρα από κάθε στόμιο σε κάθε κλάδο).

11 Γέφυρες διπλού κλάδου με μήκος μεγαλύτερο των 50μ

9 Άνω Διαβάσεις & 2 Κάτω Διαβάσεις

1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Λιανοκλάδι, στο 12,4 χλμ.

1 Κέντρο Συντήρησης

1 μετωπικό σταθμό διοδίων στο 17χλμ.

1 αμφίπλευρο 

Σήμερα, από το 0 έως το 14 χλμ., η πρόοδος των εργασιών ανέρχεται σε 30%, ενώ από το 14ο χλμ. έως το τέλος, η πρόοδος είναι στο 10%. Για την ολοκλήρωση του έργου θα επιχειρούν εργασίες από τρία εργοτάξια.

Ανάδοχος του έργου είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό του 2008, όπως αναθεωρήθηκε με το Νόμο 4219/2013, όταν το Νότιο και το Βόρειο Τμήμα του Ε65 χαρακτηρίστηκαν αναβαλλόμενα έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας, τα οποία περιλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό. Βάσει της σύμβασης, τα έργα αυτά θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.

Από την έναρξη των έργων θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια για την κατασκευή του. Αξίζει να σημειώσω, ότι τα πρώτα 14 χλμ., που θα εξυπηρετήσουν τα μέγιστα την περιοχή του Καρπενησίου, μπορούν να παραδοθούν στην κυκλοφορία και λίγο νωρίτερα.

Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα έως Τρίκαλα σε περίπου 3 ώρες, από Αθήνα έως Καρδίτσα σε 2 ώρες και 30 λεπτά, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα έως Ευρυτανία.

Απομένει το βόρειο τμήμα

Για την έναρξη κατασκευής του Βόρειου Τμήματος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  βρίσκεται εδώ και μήνες, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα  Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και αναμένεται πολύ σύντομα να πάρει έγκριση κατασκευής. Το βόρειο τμήμα, μήκους περίπου 70 χλμ., ξεκινά από τα Τρίκαλα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό, με παλαιά χάραξη στη μισή απόσταση, σύμφωνα με το αρχικό πλάνο του 2008 και με νέα χάραξη στην υπόλοιπη μισή απόσταση, με την αναθεώρηση των συμβάσεων. Το κατασκευαστικό του κόστος ανέχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Στο τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα η πρόοδος εργασιών είναι στο 40%. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, το σύνολο του τμήματος δύναται να ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια.

Μείωση χρονικής απόστασης

Με την ολοκλήρωση του Ε65 (και του βόρειου κλάδου), η διαδρομή Αθήνα - Γρεβενά θα διεξάγεται σε 4 ώρες, Αθήνα - Καστοριά και Αθήνα - Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, φέρνοντας πολύ πιο κοντά στη Νότια Ελλάδα τις περιοχές της Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας, ενώ το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά. Με όλα τα παραπάνω γίνεται εμφανές ότι ο Ε65 θα φέρει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας, αναμορφώνοντας τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό (Λίμνη Πλαστήρα, Άγραφα, Μέτσοβο κ.ά.) και την αγροτική παραγωγή (φέρνει πιο κοντά στην Αθήνα και στο εξωτερικό ολόκληρο το Θεσσαλικό κάμπο).

Σύγχρονος αυτοκινητόδρομος

Καταλήγοντας, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό, περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό.

Εθνικής σημασίας έργο

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.

SHARE: