Βαλτιμόρη: Προβλέπεται ρεκόρ αποζημιώσεων από την κατάρρευση της γέφυρας
Διαβάζεται σε 4'Αποζημιώσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων υπολογίζεται ότι θα καταβληθούν από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη. Οι πρώτες εκτιμήσεις.
- 28 Μαρτίου 2024 17:44
Η κατάρρευση της γέφυρας “Francis Scott Key” στη Βαλτιμόρη νωρίς το πρωί της Τρίτης (26/3), είναι πιθανό να οδηγήσει στη μεγαλύτερη πληρωμή ναυτασφαλίσεων που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος της διεθνούς ασφαλιστικής αγοράς Lloyd’s του Λονδίνου, Bruce Carnegie-Brown.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα TheGuardian, ο κ. Carnegie-Brown δήλωσε ότι “αναμένει να δει τους ασφαλιστές να υφίστανται ζημίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων μετά την καταστροφή”, η οποία κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον έξι άτομα. “Η τραγωδία έχει τη δυνατότητα να γίνει η μεγαλύτερη μεμονωμένη απώλεια ναυτασφαλίσεων που έχει σημειωθεί ποτέ”, τόνισε μιλώντας στο Reuters.
Η Lloyd’s, η οποία διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη ασφαλιστική αγορά στον κόσμο, συνεργάζεται με ασφαλιστικές εταιρείες και επενδυτές γα την παροχή κάλυψης ασφάλισης σε διάφορους τομείς, μεταξύ των οποίων και η ναυτιλία.
Ο Carnegie-Brown μιλώντας στο CNBC πρόσθεσε ότι και οι “δευτερογενείς επιπτώσεις” που προκύπτουν από το δυστύχημα, θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικές.
“Πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες θα σταματήσουν, αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από τα πλοία που είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι και φυσικά από τα πλοία που προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και δεν μπορούν πλέον. Αυτές οι δευτερογενείς επιπτώσεις θα χρειαστούν κάποιο χρόνο για να αντιμετωπιστούν” εξήγησε.
Την Τετάρτη (27/3), αναλυτές της Barclays εκτίμησαν ότι οι ασφαλιστές θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αιτήσεις αποζημίωσης ύψους έως και 3 δισ. δολαρίων (2,4 δισ. στερλίνες) ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης της γέφυρας, με τις εταιρείες στην αγορά των Lloyd’s να είναι οι πιο εκτεθειμένες.
Η Barclays δήλωσε ότι οι αποζημιώσεις μόνο για τις ζημιές στη γέφυρα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 1,2 δισ. δολάρια, ενώ θα μπορούσαν επίσης να υπάρξουν οικονομικές υποχρεώσεις μεταξύ 350 και 700 εκατ. δολαρίων για άδικους θανάτους. Επιπλέον, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια πιθανότατα να καταβληθούν για τις επιχειρηματικές διαταραχές που προκλήθηκαν από το κλείσιμο του λιμανιού.
Βέβαια, όπως επισημαίνει το Bloomberg, νομικοί εμπειρογνώμονες δήλωσαν ότι υπάρχει τρόπος να μειωθεί το ποσό της αποζημίωσης βάσει ενός “σκοτεινού νόμου του 19ου αιώνα” που κάποτε επικαλέστηκε ο ιδιοκτήτης του Τιτανικού, για να μειώσει την πληρωμή του για το ναυάγιο του 1912.
Το χρονικό της κατάρρευσης
Γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα (τοπική ώρα) της Τρίτης έγινε γνωστό ότι ένα μεγάλο πλοίο προσέκρουσε σε γέφυρα με αποτέλεσμα να ξεσπάσει φωτιά και μέρος της να καταρρεύσει. Συγκεκριμένα, μέρος της γέφυρας “Francis Scott Key” μήκους 2,62 χιλιομέτρων στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ έπεσε στο νερό αφού φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με αυτήν.
Στις εικόνες που δόθηκαν στη δημοσιότητα διακρίνονται και ακινητοποιημένα οχήματα να πέφτουν στον ποταμό Patapsco μετά την κατάρρευση. Πάντως, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, κανένα μέλος από το πλήρωμα του πλοίου δεν τραυματίστηκε.
Η γέφυρα τέθηκε σε λειτουργία τον Μάρτιο του 1977 και πήρε το όνομά της από τον συγγραφέα του αμερικανικού εθνικού ύμνου. Έχει μήκος 2.632 μέτρα και μεταφέρει περίπου 11,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Είχε πάρει το όνομά της από τον Francis Scott Key, συγγραφέα και ποιητή, ο οποίος είχε γράψει τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ.
Η γέφυρα αποτελεί μέρος του διακρατικού I-95, που είναι ο κύριος αυτοκινητόδρομος βορρά-νότου στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Εκτείνεται από το Μαϊάμι της Φλόριντα έως το Μέιν.