Mεταξύ των μύθων που ζει κάποιος στην Ελλάδα είναι και αυτός της στάθμευσης -που δεν θα τολμούσες σε άλλες χώρες. Eurokinissi

ΠΩΣ ΘΑ ΓΛΙΤΩΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ ΑΜΑΞΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ

Οι τρόποι που υπάρχουν ώστε να μπορείς να “αδειάσεις” τα πεζοδρόμια από τα οχήματα που τα στερούν από πεζούς, ΑμεΑ και καροτσάκια με μωρά.

Έχεις τρεις ώρες στη διάθεση σου;

Τότε έχεις και ελπίδα να δεις άδεια τα πεζοδρόμια της γειτονιάς σου. Χωρίς αυτοκίνητα παρκαρισμένα παντού πάνω σε αυτά.

Και να πεις ότι δεν βοηθάει η λέξη να καταλάβεις ποιος είναι ο προορισμός αυτών των ‘κατασκευών’; Παρ’ όλα αυτά, τα καταχρώνται οδηγοί αυτοκινήτων, με επωδό το ‘δεν βρίσκω πουθενά να παρκάρω’ και επιμύθιο ‘και πού να το βάλω;’.

Βαθιά εισπνοή.

Μην απαντάς στις προκλήσεις.

Διατήρησε τη ψυχραιμία σου. Δεν έχει νόημα να εκνευριστείς.

Ο άνθρωπος που κάνει αυτήν την πράξη και την ερώτηση θα συνεχίσει να ζει τη ζωή του με το συγκεκριμένο μενταλιτέ. Δηλαδή, με ένα και μοναδικό ενδιαφέρον: τον εαυτό του.

Ας μη σε βάλει στο παιχνίδι του. Δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να ενδιαφερθείς για το πρόβλημα του, πολύ περισσότερο από την στιγμή που ξεκάθαρα δεν δίνει δεκάρα για το δικό σου.

Μη χάσεις λοιπόν, την ώρα και την ενέργεια σου σε διαπληκτισμούς που δεν θα οδηγήσουν πουθενά.

Οι αυτοδικίες στοιχίζουν.

Οπότε τι μπορείς να κάνεις;

Καταγγελία.

Για να δεις κλήσεις σε παρκαρισμένα οχήματα πάνω σε πεζοδρόμιο, πρέπει να κάνεις καταγγελία στο 100 και να περιμένεις να έλθει το περιπολικό. EUROKINISSI ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΗΝ ΠΑΡΕΙΣ ΤΗΝ ΤΡΟΧΑΙΑ, ΠΑΡΕ ΤΟ 100

Μένω κοντά σε σχολεία. Γεγονός που σημαίνει ότι κάθε πρωί γίνεται ένας μικρός χαμός από γονείς που αφήνουν τα παιδιά τους.

Από ό,τι έβλεπα καθημερινά επί μήνες (τώρα ξυπνάω μια ώρα νωρίτερα για να γλιτώσω τις συγκινήσεις) οι περισσότεροι, αν μπορούσαν θα έμπαιναν με το αυτοκίνητο στον προαύλιο χώρο για να αφήσουν εκεί το βλαστάρι τους.

Ούτε σκέψη να παρκάρουν λίγο πιο μακριά και να περπατήσουν.

Ξέρω.

Βιάζονται να πάνε στις δουλειές τους και τρέχουν αλαφιασμένοι.

Νot my problem.

Ούτε όσων έχουν καροτσάκια με μωρά, μηδέ όσων μετακινούνται με αμαξίδια και την ίδια ώρα δεν μπορούν να κινηθούν στους δρόμους που γίνεται πανζουρλισμός, με αλλόφρονες οδηγούς να μην νοιάζονται για ό,τι υπάρχει γύρω τους.

Ας ξυπνήσουν νωρίτερα.

Στις σχετικές επισημάνσεις «μην παρκάρετε εδώ, κλείνετε τη διέλευση» (συνήθως τις έκανα ήρεμα γιατί καταλαβαίνεις με τι έχεις να κάνεις, μόλις δει πού και πώς έχει παρκάρει κάποιος) έχω ακούσει πολλά.

Θυμάμαι περισσότερο με διασκέδασε το ‘μα έχω δυο παιδιά’ γυναίκας που είχε καταφέρει να κλείσει όλο το -μοναδικό- πεζοδρόμιο (βοήθησε ένας κάδος που υπήρχε στο σημείο).

Σχολίασα «δεν τα κάναμε μαζί».

Είδα το στόμα της να ανοίγει, ήχο δεν άκουσα. Μάλλον πίστευε πως θα τη βρίσω και ‘χάθηκε’ στην αναντιστοιχία σκέψης και πραγματικότητας. Χρειάστηκε κάποια δευτερόλεπτα για να ‘επανέλθει’ το σύστημα, να μπει στο αυτοκίνητο της για να απελευθερώσει τη διαδρομή μου και όλων των άλλων πεζών.

Αν λύθηκε το πρόβλημα;

Όχι.

Αν σκέφτηκα να πάρω την τροχαία;

Ήταν η 100η φορά.

Τελικά, αποφάσισα να ξυπνάω πιο νωρίς.

Την ημέρα που έπεσε στο ‘τείχος’ που είχαν δημιουργήσει οδηγοί, παρκάροντας σε δυο σειρές στη μέση ενός ‘ανοίγματος’ δρόμου που υπάρχει μεταξύ ενός μικρού πάρκου και ενός πεζοδρομίου (στην Κακαβάκη, στο Νέο Κόσμο -κοντά στο παρκάκι της Κράτητος αν έχετε υπ’ όψιν), ‘έσπασα’ και κάλεσα την τροχαία.

Έτσι έμαθα πως ο ‘προορισμός’ μου είναι το 100.

Όπως άρχισα να δίνω τα στοιχεία μου και να μεταφέρω τα δεδομένα (για παν ενδεχόμενο είχα εξασφαλίσει και φωτογραφίες) διαπίστωσα ότι θα χρειαστώ τουλάχιστον μισή με μια ώρα για να δω περιπολικό να έρχεται και να κόβει κλήσεις.

Αν δεν είσαι εκεί -στο σημείο της καταγγελίας- μην είσαι βέβαιος/βεβαία πως θα γίνει κάτι. Και ο μόνος τρόπος να το τσεκάρεις είναι να πας στο κέντρο και να κάνεις αίτηση ενημέρωσης της έκβασης της καταγγελίας σου.

Καλή τύχη με αυτό.

Ένα από τα άπειρα καθημερινά δείγματα παράνομης στάθμευσης. Eurokinissi

Άπαξ και είσαι εκεί, μπορείς να απαιτήσεις να γίνει και αφαίρεση πινακίδων (μετακίνηση δεν γίνεται εάν δεν περάσουν 9 ώρες).

Δεν θέλω να χαλάσω το αφήγημα κάποιου, αλλά στη Γαλλία οι καταγγελίες γίνονται μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.

Πίσω στις προσωπικές ιστορίες, την ημέρα που ένιωσα έτοιμη να κάνω την καταγγελία μου, έπρεπε να πάω στη δουλειά κι έτσι εγκατέλειψα την προσπάθεια.

Ώσπου έγιναν 600 οι φορές που είναι φύσει αδύνατο να περπατήσω στα πεζοδρόμια της Νέας Σμύρνης τα πρωινά με τους σκύλους και μου ξαναγεννήθηκε. Έτσι βρήκα όσα ακολουθούν.

Σύντομα θα ήθελα όμως, να δω το νόμο να επιβάλλεται.

Γιατί υπάρχει νόμος.

Απλά τον αγνοούν όσοι κάνουν ό,τι τους βολεύει.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

Στην Αθήνα κινούμαι οπότε έχω μια ξεκάθαρη εικόνα για το πόσο δεν χωράμε πια στους δρόμους που δημιουργήθηκαν για το 1/50 των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα.

Δεν λέω να γίνουμε Ιαπωνία όπου δεν μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο, αν δεν έχεις εξασφαλίσει θέση πάρκινγκ. Λέω ότι αφού δεν μπορούμε να σεβαστούμε ο ένας τον άλλον, θα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να μας ωθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ιστορικά αποδεικνύεται πως ‘λειτουργούμε’ αποτελεσματικά ως λαός, όταν επιβάλλονται πρόστιμα. Σε όλους όσους τα αξίζουν. Από όπου και αν προέρχονται.

Να δούμε όμως, τι προβλέπει ο Κώδικας Οδική Κυκλοφορίας, που δεδομένα θέλει ένα retouch γιατί όταν ως κράτος δεν διαθέτεις δρόμους για να κυκλοφορούν οι πολίτες σου και πάρκινγκ για να παρκάρουν, είναι φύσει αδύνατο το παρκάρισμα σε 5 μέτρα από διάβαση πεζών, 12 από στάση ΜΜΜ και STOP και 10 από φανάρια, γέφυρες, πεζοδρόμια πλατείες κ.α.

Δεν βγαίνουν τα μαθηματικά.

Θα μου πεις και για αυτό επιτρέπονται πολλά, ως ‘άγραφος κανόνας’ που μου είχε πει ένας τροχονόμος όπως εξηγούσε πού επιτρέπεται να σταματάς στη Συγγρού για να αφήσεις στη στάση του μετρό κάποιον (για την ιστορία, είναι ακριβώς μπροστά στην είσοδο -όπου υπάρχει και στάση λεωφορείων, αλλά υγεία να έχουμε).

Στην περίπτωση όμως, που γίνει καταγγελία για παράνομη στάθμευση, η αστυνομία είναι υποχρεωμένη να μοιράσει κλήσεις. Έτσι προκύπτουν κάποιες φορές αυτές που βλέπουν οδηγοί που έχουν σταθμεύσει κατά μήκους όλης της Δαβάκη, στην Καλλιθέα (ναι, και αυτό το περιστατικό είναι βγαλμένο από τη ζωή).

Είτε το πιστεύεις, είτε όχι, όλα είναι θέμα ‘καλής θέλησης’ σε αυτό το ζήτημα.

Κάποιες φορές το χαρτάκι που λέει τα προφανή, δεν καλύπτει όσα νιώθουν όλοι όσοι ταλαιπωρούνται. Eurokinissi

Να δούμε τι αναφέρεται και στον Πίνακα Παραβάσεων ΚΟΚ (Ν.2696/1999);

1) Παράνομη στάση – στάθμευση (σε έως 5 μέτρα από διάβαση πεζών, έως 12 μέτρα από στάση Μ.Μ.Μ. ή πινακίδα STOP, έως 20 μέτρα. από φωτεινούς σηματοδότες, γέφυρες, πεζοδρόμια, πλατείες, νησίδες, σήραγγα, βοηθητική οδό) (ν.2696/1999 αρθ.34 παρ.2)

Πρόστιμο: 80 ευρώ

Αφαίρεση διπλώματος/στοιχείων κυκλοφορίας: –

Βαθμοί point system: –

Παρατηρήσεις: Νέα παράβαση μετά από 3 ώρες. Απομάκρυνση του οχήματος μετά από 6 ώρες (αμέσως εάν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία). Τα πρόστιμα μειώνονται στο ήμισυ για μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα

2) Παράνομη στάση – στάθμευση σε χώρους ή ράμπες διάβασης ΑμεΑ (ν.2696/1999 αρθ.34 παρ.2 περ. ιστ και ιη)

Πρόστιμο: 150 ευρώ

Αφαίρεση διπλώματος/στοιχείων κυκλοφορίας: –

Βαθμοί point system: 9

Παρατηρήσεις: Νέα παράβαση μετά από 3 ώρες. Απομάκρυνση του οχήματος μετά από 6 ώρες (αμέσως εάν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία). Τα πρόστιμα μειώνονται στο ήμισυ για μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα

3) Παράνομη στάση – στάθμευση (λοιπές διατάξεις όπως παραπλεύρως άλλου σταθμευμένου οχήματος, σε χώρους στάθμευσης ΤΑΞΙ, σε πεζόδρομους και εισόδους – εξόδους αυτών) (ν.2696/1999 αρθ.34 παρ.1 και 3 έως 11)

Πρόστιμο: 40 ευρώ

Αφαίρεση διπλώματος/στοιχείων κυκλοφορίας: 10 ημέρες

Βαθμοί point system: –

Παρατηρήσεις: Νέα παράβαση μετά από 3 ώρες. Απομάκρυνση του οχήματος μετά από 6 ώρες (αμέσως εάν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία). Τα πρόστιμα μειώνονται στο ήμισυ για μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα

4) Κατάληψη οδοστρώματος (ν.2696/1999 αρθ.34 παρ.12)

Πρόστιμο:

Αφαίρεση διπλώματος/στοιχείων κυκλοφορίας:

Βαθμοί point system: –

Παρατηρήσεις: Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 292 του Ποινικού Κώδικα.

«Άρθρο 292. Παρακώλυση συγκοινωνιών. 1. Όποιος με πρόθεση παρεμποδίζει τη λειτουργία κοινόχρηστης εγκατάστασης που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία και ιδίως σιδηροδρόμου, αεροπλάνου, λεωφορείου, ταχυδρομείου, τηλεγράφου ή τηλεφώνου που προορίζονται για κοινή χρήση τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. 2. Αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια, επιβάλλεται φυλάκιση μέχρι έξι μηνών».

Ένα δείγμα 'κάνω ό,τι θέλω' και από τη Θεσσαλονίκη. SOOC

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ

Όσοι παρκάρουν μπροστά από νόμιμους χώρους στάθμευσης πολυκατοικιών, από ράμπες, πάνω σε πεζοδρόμια, αλλά και σε στροφές με τρόπο που να ‘κόβουν’ την ορατότητα, είναι παράνομοι. Δηλαδή, μια καταγγελία μακριά από το πρόστιμο -και ενδεχομένως την αφαίρεση πινακίδων.

Πάντα σύμφωνα με τον ΚΟΚ, για νόμιμο παρκάρισμα «οι οδηγοί των οχημάτων υποχρεούνται να παρκάρουν παράλληλα με την οριογραμμή του οδοστρώματος και στο ρεύμα κατεύθυνσής τους».

Σε μονόδρομο επιτρέπεται η στάση και στάθμευση και στην αριστερή πλευρά του οδοστρώματος.

Υπάρχει και νόμιμο κάθετο του οδοστρώματος, παρκάρισμα: αφορά τις θέσεις που έχουν οριοθετηθεί με διαγράμμιση.

Αλλιώς είναι παράνομη η στάθμευση και τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

 «Εάν εντός 3 ωρών ο κάτοχος δεν απομακρύνει το όχημα, τότε μπορεί να βεβαιωθεί νέο πρόστιμο, αξίας επίσης 40 ευρώ. Στο επόμενο τρίωρο, η αστυνομία έχει το δικαίωμα να μεταφέρει το όχημα με γερανό».

ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΤΟ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ ΣΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ

Δεν επιτρέπεται το παρκάρισμα σε πεζοδρόμια, πλατείες και ειδικά ερείσματα που προορίζονται για ποδηλατοδρόμους -εκτός αν υπάρχει ειδική σήμανση για στάθμευση.

Όπου ‘πεζοδρόμια’, είναι παράνομοι και όσοι σε θέση στάθμευσης πυλωτής βάζουν δυο αυτοκίνητα, με το δεύτερο να είναι συνήθως (κατά τουλάχιστον το ήμισυ) στο δημόσιο πεζοδρόμιο.

Κατά τον ΚΟΚ «η στάθμευση σε πεζοδρόμιο επιτρέπεται μόνο αν υπάρχει ειδική σήμανση και δεν δημιουργείται κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας».

Θα ήθελα να έχεις υπ’ όψιν σου και ότι αν υπάρχουν στα πεζοδρόμια μπάρες με λουκέτο ή άλλοι τρόποι προσδιορισμού θέσης στάθμευσης, χωρίς να υπάρχει η πινακίδα του Δήμου με χαρακτηριστικό αριθμό αδείας και αριθμό πινακίδας οχήματος, πρόκειται για παράνομη κατασκευή.

Και προβλέπεται επιβολή προστίμου. Βέβαια, και να υπάρχει πινακίδα κάνε έναν κόπο να τσεκάρεις αν δεν είναι fake.

ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΑ ΤΑ «ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑΚΙΑ»

«Η στάση και η στάθμευση επιτρέπονται, αν δεν δημιουργείται εξ αυτών κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και αν δεν υπάρχουν σχετικές απαγορευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις.

Πιο συγκεκριμένα, η στάθμευση οχήματος απαγορεύεται σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από 5 μέτρα από αυτές.

Tα οχήματα που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση, επιβάλλεται να τοποθετούνται παράλληλα με την οριογραμμή του οδοστρώματος και επί της αντιστοιχούσας γι’ αυτούς προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας πλευράς -εκτός αν ορίζεται με σήμανση διαφορετικά».

Στη συγκεκριμένη φωτογραφία, οι παραβάσεις είναι περισσότερες από μία. Eurokinissi

ΠΟΤΕ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ

Δεν ξέρω αν ξέρεις, αλλά το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων έχει εκπονήσει Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, για τη δεκαετία 2021-2030. «Βασίζεται στην προσέγγιση του Ασφαλούς Συστήματος που αποτελεί τη φιλοσοφία της νέας πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) αλλά και την προσέγγιση που υιοθετείται διεθνώς.

Στα χαρτιά αποτελείται από οδικές υποδομές, οχήματα και χρήστες των δρόμων και έχει ως στόχο «ένα σύστημα οδικής κυκλοφορίας που να συγχωρεί τα ανθρώπινα λάθη των χρηστών του, τα οποία αναπόφευκτα θα συμβαίνουν, και να αποτρέπει την κατάληξη τους σε οδικές συγκρούσεις ή να περιορίζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, για να μην επιφέρουν θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς».

Από όλα αυτά κράτα πως δεν θα τιμωρείται το όχημα, αλλά ο οδηγός (με ‘βαριά’ πρόστιμα και ποινές) με αντικειμενικό σκοπό τη συμμόρφωση του. Άρα, δεν θα αφαιρούνται πινακίδες. Θα ξεχνάς το δίπλωμα αρχικά για μήνες, μετά για χρόνια και έπειτα για πάντα.

ΕΚΤΟΣ και αν έχεις διπλοπαρκάρει σε κεντρική λεωφόρο της Αθήνας.

Τότε θα σου παίρνουν και την άδεια κυκλοφορίας. Το αυτό θα συμβαίνει αν σταθμεύσεις σε λεωοφορειολωρίδα μεταξύ 06.00-21.00 τις καθημερινές και 06.00-16.00 το σαββατοκύριακο και δη σε αυτές που λειτουργούν κάμερες του ΟΑΣΑ (Βασιλίσσης Σοφίας, Κηφισίας, Μεσογείων, Αλεξάνδρας).

Το πρόστιμο για την είσοδο και την στάση στη λεωφορειολωρίδα είναι 200 ευρώ. Η στάθμευση έχει ως συνέπεια την αφαίρεση των πινακίδων και τη μετακίνηση του οχήματος, με γερανό.

Η αφαίρεση διπλώματος για μεγάλο χρονικό διάστημα θα επιβάλλεται αν παραβιαστεί ο κόκκινος σηματοδότης ή STOP, σε περίπτωση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και αν οδηγούμε και παράλληλα στέλνουμε μηνύματα ή μιλάμε με το κινητό στ’ αυτί.

Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι δεσμεύτηκαν να είναι αδύνατο το σβήσιμο βεβαιωμένων κλήσεων της Τροχαίας, που θα ελέγχονται ηλεκτρονικά.

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα