Αύξηση κερδών για τα Μέσα Ενημέρωσης: Τα AdTech εργαλεία και το “σχετικό περιεχόμενο”

Αύξηση κερδών για τα Μέσα Ενημέρωσης: Τα AdTech εργαλεία και το “σχετικό περιεχόμενο”

Πώς κερδίζουν τα Μέσα Ενημέρωσης από τα σύγχρονα διαφημιστικά εργαλεία

Τα social media είναι η κύρια πηγή ειδήσεων για το ελληνικό διαδικτυακό κοινό. Αλλά αφού το Facebook υποβάθμισε τις ειδήσεις στους SERP, οι εκδότες στην Ελλάδα άρχισαν να επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους για να προσελκύσουν κοινό στους ιστότοπούς τους και να εξερευνούν ευκαιρίες για δημιουργία εσόδων από την AdTech. Η εμπειρία των γειτονικών χωρών μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα: οι εκδότες στην Ουκρανία και την Τουρκία απολαμβάνουν ήδη αύξηση εισοδήματος κατά 85% από τη χρήση ενός νέου διαφημιστικού εργαλείου. Το άρθρο αυτό, θα διερευνήσει πώς τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης μπορούν να πετύχουν τα ίδια εμπορικά αποτελέσματα.

Νέα στροφή

Μελέτες για την ελληνική αγορά των μέσων ενημέρωσης επιβεβαιώνουν ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν βασική πηγή ειδήσεων για το κοινό του Internet, εδώ και χρόνια. Σύμφωνα με το Reuters Institute Digital News Report, το 71% των χρηστών ενημερώνεται για σημαντικά γεγονότα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό προέτρεψε τους εκδότες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές της δημιουργίας και της διανομής περιεχομένου στις απαιτήσεις των ιστότοπων για να πετύχουν την απαραίτητη επισκεψιμότητα στον ιστότοπο.

Τη στιγμή που το Facebook άλλαξε την κατάταξη των ειδήσεων στους αλγόριθμους, οι εκδότες άρχισαν να επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους. Αρχίζουν να χτίζουν το πιστό κοινό τους. Η υπερβολική εξάρτηση από το Facebook αναγκάζει τα μέσα ενημέρωσης να αναζητήσουν άλλους τρόπους για να προσελκύσουν τους αναγνώστες», σύμφωνα με τη μελέτη «Ψηφιακή Κατανάλωση Ειδήσεων στην Ελλάδα» του British School at Athens.

Εκτός από τη στοχευμένη αύξηση της επισκεψιμότητας, οι εκδότες ενδιαφέρονται επίσης στις ευκαιρίες εσόδων. Δεδομένου ότι η «συνδρομή επί πληρωμή» δεν είναι ακόμη διαδεδομένη στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, οι διαχειριστές μέσων βασίζονται στα έσοδα από τις διαφημίσεις. Μπορεί όμως κανείς να συνδυάσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη με τα πρακτικά εργαλεία δημιουργίας εσόδων;

Το AdTech για τα Μέσα Ενημέρωσης

Η τεχνολογία της διαφήμισης δημιουργεί ήδη πρόσθετα έσοδα για εταιρείες πολυμέσων, σε όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, μια από τις κύριες δυσκολίες χρήσης τέτοιων τακτικών για τα μέσα ενημέρωσης, είναι η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ των ενδιαφερόντων του κοινού και του όγκου της διαφήμισης που δεν θα τρομάξει τους αναγνώστες. Όμως τέτοια AdTech εργαλεία υπάρχουν ήδη στη διεθνή αγορά, επιτυγχάνοντας την επιθυμητή ισορροπία και αυξάνοντας τα διαφημιστικά έσοδα των εκδοτών.

Κάποιοι Έλληνες εκδότες γνωρίζουν καλά τη Membrana Media. Το κορυφαίο της προϊόν, το Membrana Video Production, επιτρέπει στους εκδότες να χρησιμοποιούν ένα νέο format για να παρέχουν πληροφορίες στο κοινό, να ενισχύουν τις ειδήσεις με video content και να δημιουργούν πρόσθετο εισόδημα.

«Προσφέρουμε ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να παρέχετε στον αναγνώστη σας ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο, να βελτιώνετε τα ποσοστά προβολής και ταυτόχρονα να αυξάνετε τα διαφημιστικά έσοδα. Το σχετικό video content, για τους χρήστες, προσθέτει στην αξία ενός ιστότοπου και ανοίγει μια νέα πηγή εσόδων. Το προϊόν μας εγκαθίσταται εύκολα σε οποιαδήποτε πλατφόρμα ειδήσεων και δεν απαιτεί πρόσθετες δαπάνες από τον εκδότη», αναφέρει ο Mykhailo Kudriavskyi, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Membrana Media.

Η εταιρεία παράγει ανεξάρτητα το βίντεο, το εκφωνεί στη γλώσσα της χώρας (που επιθυμεί) και το τοποθετεί στις σελίδες ειδήσεων. Έτσι, ο εκδότης δεν χρειάζεται να διατηρεί τμήμα παραγωγής ή να πληροί τις απαιτήσεις των δορυφορικών πλατφορμών κατά την παράδοση ενός βίντεο.

«Με τα video tools της Membrana Media, ο εκδότης μπορεί να αυξήσει τα μηνιαία του έσοδα κατά 400 $ ανά εκατομμύριο εμφανίσεις. Για παράδειγμα, εάν ένας ιστότοπος λαμβάνει 15 εκατομμύρια εμφανίσεις το μήνα, το πρόσθετο κέρδος θα μπορούσε να είναι περίπου 6.000 $. Η εμπειρία μας σε άλλες χώρες, δείχνει ότι ο ρυθμός αύξησης του εισοδήματος φτάνει στην πραγματικότητα το 85% και άνω. Αρκετοί Έλληνες εκδότες ειδήσεων ήδη ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαφημιστικές καμπάνιες μαζί μας», λέει ο Mykhailo Kudriavskyi.

Διεθνής εμπειρία

Η Membrana Media είναι μια ουκρανική εταιρεία που ξεκίνησε επίσημα την παροχή υπηρεσιών στις αρχές του 2022, στην παραμονή μιας πλήρους κλίμακας ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Ωστόσο, η ομάδα έχει ήδη κερδίσει αρκετές επιτυχημένες περιπτώσεις δημιουργίας εσόδων μεγάλων διαδικτυακών μέσων εν μέσω πολέμου.

Για παράδειγμα, ας πάρουμε τη συνεργασία της Membrana Media με μια από τις κορυφαίες πηγές πληροφόρησης ειδήσεων της Ουκρανίας, το Obozrevatel.com. Το μηνιαίο κοινό της ιστοσελίδας είναι 45 εκατομμύρια χρήστες. Όπως και σε άλλα παρόμοια μέσα, η κύρια πηγή εισοδήματος είναι η διαφήμιση.

Η Membrana Media ξεκίνησε να συνεργάζεται το 2021 με τα Μέσα. «Αναλύσαμε ολόκληρο τον ιστότοπο και διαβεβαιώσαμε τους εκπροσώπους του Obozrevatel.com ότι οι βασικές μετρήσεις και τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 40% σε λίγους μόνο μήνες. Αν και με ένα ψήγμα σκεπτικισμού, η διοίκηση των Μέσων Ενημέρωσης μας, αποφάσισε να δοκιμάσει νέες προσεγγίσεις», λέει ο Mykhailo Kryvda, Διευθύνων Σύμβουλος της Obozrevatel.com. Μετά από τρεις μήνες συνεργασίας, η αύξηση του εισοδήματος έφτασε στο 40%, και μετά από ένα χρόνο στο 100%.

Ένα άλλο επιτυχημένο παράδειγμα, είναι η συνεργασία της Membrana Media με την NV Media Holding στην Ουκρανία. Λόγω της ρωσικής επιθετικότητας, η NV αντιμετώπισε έλλειμμα κερδών από τα συνήθη μοντέλα δημιουργίας εσόδων. Δεδομένου ότι αυτή είναι η κύρια πηγή εισοδήματος τους, όπως για κάθε άλλο εκδότη ειδήσεων, το θέμα της δημιουργίας εσόδων ήταν προτεραιότητα.

Μετά από έναν μόλις μήνα συνεργασίας, ο δείκτης RPM (έσοδα ανά χίλια sessions) αυξήθηκε κατά 85%. Τον Δεκέμβριο του 2022, η αύξηση RPM ήταν 41% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021 και 905% σε σύγκριση με την προ Membrana Media περίοδο.

Τώρα, η εταιρεία συνεργάζεται με πολλά μεγάλα διαδικτυακά Μέσα στην Ουκρανία και τον Σεπτέμβριο του 2022 εισήλθε στην τουρκική αγορά. Από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, η Membrana Media βοήθησε τα Μέσα Ενημέρωσης να κερδίσουν περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια δολάρια σε επιπλέον έσοδα.

Η Membrana Media ξεκίνησε μια όμορφη συνεργασία και με το Fosonline.gr. Η δημοφιλής ιστοσελίδα που υπάρχει από τον Μάρτιο του 2018, είναι η ψηφιακή συνέχεια της ιστορικής αθλητικής εφημερίδας «ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ», που ιδρύθηκε το 1955. Το Fosonline.gr συνεπώς, αποτελεί την παλαιότερη και μεγαλύτερη – σε κυκλοφορία – καθημερινή αθλητική εφημερίδα στην Ελλάδα, με πλούσιο περιεχόμενο που καλύπτει όλα τα είδη αθλημάτων. Μέσα από αυτή τη νέα συνεργασία με τη Membrana Media, η εφημερίδα μπορεί να ενισχύσει την παρουσία της στο διαδίκτυο και να προωθήσει το περιεχόμενό της, προσελκύοντας νέο κοινό και να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη. Φυσικά, έτσι δημιουργούνται και νέες ευκαιρίες για τους διαφημιστές, οι οποίοι θα είναι σε θέση να προσεγγίσουν πιο αποτελεσματικά το κοινό τους στην Ελλάδα.

Τα AdTech εργαλεία της Membrana Media, χρησιμοποιούνται με επιτυχία από ειδησεογραφικά μέσα σε διάφορες χώρες, αυξάνοντας τα κέρδη και διατηρώντας το ενδιαφέρον των αναγνωστών για τον ιστότοπο. Οι εκδότες πρέπει απλώς να είναι «ανοιχτοί» σε νέες εμπειρίες δημιουργίας εσόδων.

Official Website: www.membrana.media

IG: www.instagram.com/membrana_media/

FB: www.facebook.com/MembranaMedia

  1. Reuters Institute Digital News Report – https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2022
  2. British School at Athens – https://www.bsa.ac.uk/videos/digital-news-consumption-in-greece/
  3. Membrana Video Production – https://www.membrana.media/video-production
  4. Obozrevatel.com – https://www.obozrevatel.com/
  5. NV – https://nv.ua/

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα