BOAK: Επεκτείνεται από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο

Διαβάζεται σε 3'
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΣΤΟΝ ΒΟΑΚ
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΣΤΟΝ ΒΟΑΚ ΙΝΤΙΜΕ

Ο  ΒΟΑΚ με αυτό το τμήμα φτάνει σε κόστος τα 2,5 δισ. ευρώ αν συνυπολογίσει κανείς πως το Χανιά-Ηράκλειο είναι περίπου 1,75δισ. ευρώ, το Χανιά-Κίσσαμος έως 250 εκατ. ευρώ, το Χερσόνησος-Νεάπολη 350 εκατ. ευρώ και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος 180 εκατ. ευρώ.

Στη γραμμή εκκίνησης τίθεται και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Κίσσαμος καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε σε διαβούλευση την περιβαλλοντική μελέτη. Πρόκειται για μια τυπική διαδικασία που όμως για το έργο έχει ουσιαστική σημασία.

Με την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από το ΥΠΕΝ (και την γνωμοδότηση Δήμων και Περιφέρειας που δεν είναι δεσμευτικού χαρακτήρα) το τμήμα μήκους 30,4 χλμ θα ενταχθεί στην σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο.

Πρόκειται για έργο το οποίο ζητούσε η τοπική κοινωνία και φορείς και έτσι το βλέπουμε να προχωρά. Το κόστος του έργου κυμαίνεται από 200-250 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως ακόμα να έχει κλειδώσει καθώς θα ακολουθήσουν οι οριστικές μελέτες που θα προσδιορίσουν το τελικό του κόστος ανάλογα με το τεχνικό αντικείμενο.

Ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ με αυτό το τμήμα φτάνει σε κόστος τα 2,5 δισ. ευρώ αν συνυπολογίσει κανείς πως το Χανιά-Ηράκλειο είναι περίπου 1,75δισ. ευρώ, το Χανιά-Κίσσαμος έως 250 εκατ. ευρώ, το Χερσόνησος-Νεάπολη 350 εκατ. ευρώ και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος 180 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα φτάσει τα 219,3 εκατ. ευρώ και συνολικά 243,5 εκατ.ευρώ. Το δημόσιο αντίστοιχα θα συμβάλλει 99 εκατ. ευρώ και συνολικά 693 εκατ. ευρώ. Δανειακά το ύψος με το νέο τμήμα θα αγγίξει τα 1,07 δισ. ευρώ.

Η σκοπιμότητα υλοποίησης του Κίσσαμος – Χανιά συνδέεται με το γεγονός ότι ο υφιστάμενος δρόμος, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, εμφανίζει προβλήματα κορεσμού με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια, αλλά και σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (αυξημένες αέριες εκπομπές καυσαερίων από τη λειτουργία των οχημάτων με πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα). Επιπλέον, η κατασκευή και λειτουργία του νέου ΒΟΑΚ θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις τουριστικές και βιομηχανικές υποδομές της Κρήτης. Η προβλεπόμενη μέση ταχύτητα είναι 89 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη λύση, η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου κατά τμήματα είτε συμπίπτει ή κινείται παράλληλα και σε εγγύτητα με τη χάραξη του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, είτε χωροθετείται εκτός του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, περίπου το 69% του μήκους του νέου οδικού άξονα κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, ενώ το υπόλοιπο 31% χωροθετείται εκτός και ανεξάρτητα αυτού. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κατασκευή των έργων θα απαιτηθούν μέτρα αποκατάστασης της κυκλοφορίας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα