Γιατί οι Κινέζοι τουρίστες “ψηφίζουν” Ελλάδα

Γιατί οι Κινέζοι τουρίστες “ψηφίζουν” Ελλάδα

Το NEWS 247 αναλύει το προφίλ του πολλά υποσχόμενου Κινέζου τουρίστα. Πώς αναπτύχθηκε το μαζικό trend κινεζικών γάμων, με φόντο τα ελληνικά νησιά. Τι σχολιάζουν το φαινόμενο ειδικοί από το χώρο του τουρισμού

Σε μαζικό “trend” τείνουν να αναδειχθούν οι γάμοι Κινέζων τουριστών αλά ελληνικά και με θέα τη γραφική Οία, τα ρομαντικά Φηρά και το πολυτραγουδισμένο Ημεροβίγλι. Ήδη από το 2012, εκατοντάδες ζευγάρια από την μακρινή Άπω Ανατολή “ψήφισαν” την ηφαιστειογενή Σαντορίνη για να ενωθούν με τα ιερά δεσμά του γάμου, γεγονός που προκάλεσε πολλαπλά οφέλη στον εγχώριο τουρισμό, ενώ δημιούργησε την ελπίδα για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της εισροής Κινέζων τουριστών και σε άλλα “καλότυχα” νησιά για παρόμοια events.

Και αυτός δεν είναι φυσικά ο μόνος λόγος που οδηγεί τον μέσο Κινέζο τουρίστα στο κατώφλι της χώρας μας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, το NEWS 247 επικοινώνησε με παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας σε Ελλάδα και Κίνα, με στόχο να μελετηθεί περαιτέρω το πολλά υποσχόμενο “προφίλ” του Κινέζου τουρίστα, οι προτιμήσεις τους, αλλά και πού δίνουν την αρνητική τους ψήφο.

“Το προφίλ του Κινέζου τουρίστα είναι πράγματι διαφορετικό σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει. Η πλειοψηφία αυτών δεν ενδιαφέρεται για θάλασσες, μαύρισμα και τον ελληνικό ήλιο. Αντίθετα, όλοι δείχνουν ενδιαφέρον για τον πολιτισμό, την αρχαία Ελλάδα και τα μουσεία. Θεωρούν ότι η ιστορία της Ελλάδας είναι ισάξια της δικής τους”, επισημαίνει η τουριστική πράκτορας, Ελένη Προκοπίου.

Και προσθέτει ότι: “Κατά το 2012, εκδόθηκαν περίπου 16.000 βίζες από τα προξενεία της Ελλάδας σε Πεκίνο, Καντόνα και Σαγκάη παρά τις ουκ ολίγες γραφειοκρατικές διαδικασίες”.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. ο αριθμός Κινέζων τουριστών σε προορισμούς του εξωτερικού το καλοκαίρι του 2012 άγγιξε το ιλιγγιώδες νούμερο των 83 εκατομμυρίων. Οι Ανατολοί τουρίστες που επέλεξαν ευρωπαϊκά θέρετρα για τις διακοπές τους έφτασε τα 3,2 εκατ., ενώ περίπου 50.000 Κινέζοι “έμειναν Ελλάδα” (βάσει των πρώτων εκτιμήσεων) για να θαυμάσουν ιδίοις όμμασι τον πλούσιο ελληνικό πολιτισμό.

“Η άνοδος του κινέζικου νομίσματος έναντι του ευρώ καθιστά την Ευρώπη και την Ελλάδα οικονομικότερο προορισμό”, συμπληρώνει η κα Προκοπίου, που επισημαίνει ότι οι βέλτιστες πρακτικές μάρκετινγκ αλλά και η προσέλκυση επενδύσεων από τη χώρα του δράκου, θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στις τουριστικές ροές από την Κίνα προς την Ελλάδα τα προσεχή έτη.

Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, οι Κινέζοι τουρίστες είναι πλέον στην νούμερο 1 θέση σε όλο τον πλανήτη, όσον αφορά στην κατανάλωση και αγορά ειδών πολυτελείας, με το επίσημο νούμερο των περσινών δαπανών τους να αγγίζει τα 102 δισ. δολάρια (περίπου 75,5 δισ. ευρώ).

Ποια τα δυνατά σημεία της Ελλάδας για τον μέσο Κινέζο τουρίστα;

Παράγοντες του γραφείου Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στην Κίνα επισημαίνουν στο NEWS 247 ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς στην Ευρώπη για τους Κινέζους επισκέπτες.

Και αυτό για τρεις λόγους: “Για την Ιστορία και τον πολιτισμό, για το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί τη γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και προκειμένου να τελέσουν το μυστήριο του γάμου τους ή να γεμίσουν το γαμήλιο άλμπουμ τους με φωτογραφίες από την Καλντέρα, το ηφαίστειο και το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης”.

Ποια τα αδύνατα σημεία για τους Κινέζους;

“Τρωτό” σημείο στο “μνημόνιο τουριστικής συνεργασίας” Ελλάδας – Κίνας δεν είναι άλλο, από την ανύπαρκτη απευθείας αεροπορική σύνδεση των δύο χωρών.

“Δεν είναι όμως το μόνο εμπόδιο. Ο μη επαρκής αριθμός ξεναγών κινεζικής γλώσσας στην χώρα μας, η έλλειψη τουριστικών πληροφοριών στην Κινέζικη γλώσσα και τα ελάχιστα ελληνικά τουριστικά πακέτα για πολυήμερες και οικονομικές διακοπές, αποτελούν αδιαμφισβήτητα ανασταλτικούς παράγοντες για την άμεση διόγκωση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας”.

Ακρόπολη και Αιγαίο στο… μενού των Κινέζων

Στους δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς για τους Κινέζους κατατάσσεται η Μύκονος και η Σαντορίνη. Και αυτό για να παντρευτούν ή να περάσουν το γαμήλιο ταξίδι τους.

“Ωστόσο, στην καρδιά του κινέζικου λαού εκτός από την ομορφιά της θάλασσας του Αιγαίου, υπάρχει ένας σημαντικότερος θησαυρός: ο πολιτισμός της που αποτελεί τη γενέτειρα του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού. Επομένως για να γνωρίσει κάποιος την πλούσια πολιτιστική πλευρά της Ελλάδας πρέπει να επισκεφτεί την Αθήνα. Πρέπει να επισκεφτεί τους χώρους που έζησαν ο Σωκράτης και ο Περικλής”, επισημαίνει η κα Ελένη Προκοπίου, η οποία προσθέτει ότι “σε όποιο νησί και αν καταλήγουν οι Κινέζοι, πρώτος και τελευταίος σταθμός είναι πάντα η Αθήνα”.

Σε προτίμηση, ακολουθούν τα Μετέωρα και οι Δελφοί.

Τι ψάχνουν οι Κινέζοι σε έναν τουριστικό προορισμό;

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι Κινέζοι επιλέγουν προορισμό για τη χαλάρωση και τις διακοπές τους, μόνο εφόσον υπάρχουν:

* Πληροφορίες και υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό) στην Κινέζικη γλώσσα σε κεντρικά σημεία

* Πολυτελείς ξενοδοχειακές υπηρεσίες

* Εξειδικευμένες υπηρεσίες σύμφωνα με την κινέζικη κουλτούρα

* Τσάι: Καθημερινή συνήθεια Κινέζων

* Hot water: Οι Κινέζοι όλο το χρόνο πίνουν ζεστό (σχεδόν καυτό) νερό

* Κινέζικη κουζίνα: Πέρα από την εξερεύνηση της τοπικής κουζίνας ο Κινέζος τουρίστας επιζητά οικείες γεύσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα