Με ένα ΦΕΚ 'ξηλώνουν' τη διοίκηση του ΤΧΣ

Street scenes, Athens on 9 March 2016 /  ,  9  2016
Street scenes, Athens on 9 March 2016 / , 9 2016 SOOC

Με το ΦΕΚ, της 30ης Ιουνίου 2016, η διοίκηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας εξαναγκάζεται σε πιθανή αποχώρηση, λόγω των διατάξεων της υπ’ αριθμ. 9/1/17.5.2016 απόφασης που περιγράφει τα κριτήρια αξιολόγησης

Εντελώς ξαφνικά, παραμονές της τελικής παράδοσης του πορίσματος της Επιτροπής Επιλογής των 4 ξένων και 2 Ελλήνων μελών στο υπουργείο Οικονομικών, που έχει προγραμματισθεί για την Τρίτη 5 Ιουλίου,  η Εκτελεστική Επιτροπή ( Α. Ξενόφως, Γ. Κουτσός και Αν. Γάγαλης )και πιθανώς ακόμη και ο πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου (Γ. Μιχελής) , βλέπουν τον δρόμο για την έξοδο.

Η αγορά κυριολεκτικά δεν ξέρει πώς ακριβώς να ερμηνεύσει την εξέλιξη αυτή, ειδικά όταν δεν είχε προϊδεασθεί για ένα παρόμοιο ενδεχόμενο και χωρίς να είχε υπόψιν της αιχμές ή υπαινιγμούς για την ικανότητα των στελεχών του ΤΧΣ.

Προφανώς βέβαια η εξέλιξη αυτή αντικατοπτρίζει τη σαφέστατη πλέον πρόθεση των θεσμών, να τοποθετήσουν πρόσωπα της επιλογής τους στα υψηλά αυτά αξιώματα , στελέχη κυρίως του εξωτερικού, που να μην έχουν εκτεθεί σε…γνωριμίες του ελληνικού τραπεζικού και οικονομικού γίγνεσθαι, ώστε να τύχουν πιθανών πιέσεων συμβιβασμών. Αυτό σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς που διαπιστώνουν το έλλειμμα αξιοπιστίας προς κάθε ελληνική διοίκηση τελικά, κάτι που ίσως να έπρεπε να ήταν αναμενόμενο αν όχι συνειδητοποιημένο, από τη στιγμή που οι τράπεζες στήριξαν τα πλάνα ανακεφαλαιοποίησης σε κεφάλαια εκτός Ελλάδος….

Card

Πέραν της λογικής αυτής, οι θεσμοί θέλουν άτομα που να συνεργάζονται άρτια μαζί τους, να μην τους αμιφισβητούν και να ξεκινήσουν το έργο τους σε μια βάση tabula rasa από πλευράς εμπειρίας σε ελληνικές τράπεζες. Αυτό, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι υπήρξε θέμα έστω και με έναν εκ των στελεχών του ΤΧΣ, αλλά προφανώς οι εποπτικοί θεσμοί, με κυρίαρχο τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) θέλουν πολύ απλά να έχουν το «πάνω χέρι» στην επιλογή της διοίκησης του Ταμείου.

Χαραμάδες να παραμείνουν κάποιοι στη θέση τους, δυνητικά μπορεί να υπάρξουν, αν το θελήσουν φυσικά οι θεσμοί. Αλλωστε τα κριτήρια όπως «βαρύτητα προσωπικότητας σε σχέση με τη θέση» ή «επίπεδο επικοινωνίας με την κυβέρνηση ή τους θεσμούς» αφήνουν ένα παράθυρο.....

Στο σκηνικό αυτό πάντως, δεν είναι καθόλου τυχαία – τουναντίον άλλωστε- η προχθεσινή εμπλοκή του προτεινόμενου για τη θέση του ceo  στην Τράπεζα Πειραιώς, κ. Χ. Παπαδόπουλου, μέσω του οποίου οι μεγαλοεπενδυτές ( εν προκειμένω ο J. Paulson ) ακούν βέτο στις προτάσεις του ΔΣ, ουσιαστικά, σαν ένα χτύπημα κάτω από τη μέση με αποδέκτη τον πρόεδρο της Τράπεζας, κ. Μιχ. Σάλλα.

«Ποιός είπε άλλωστε ότι και οι θεσμοί δεν επηρεάζονται και από τους ίδιους τους επενδυτές και τα hedge funds που στοχεύουν στην εξασφάλιση ολοένα και περισσότερου χρήματος από τη διαχείριση των κόκκινων δανείων;” διερωτήθηκαν τραπεζικά στελέχη σε πηγαδάκια που στήθηκαν χθες με αφορμή τις πρόσφατες ανατροπές.

Τυπικά βέβαια, μέσω της απόφασης δίνεται η ευκαιρία σε όλους να αποδείξουν ότι….δεν έχουν “δυνητική σύγκρουση συμφερόντων”, διαφορετικά κόβονται ευθύς αμέσως. Αν ο σκόπελος αυτός αποφευχθεί, το κάθε στέλεχος βαθμολογείται από τις υπόλοιπες συνθήκες αξιολόγησης και βγαίνει ένας τελικός μέσος όρος.

Card

Δεσμευτικά και Βαθμολογούμενα Κριτήρια με βάση το ΦΕΚ

Σύμφωνα με την απόφαση 9/1/17.5.2016, που δημοσιεύθηκε χθες ( 30/6/2016) στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τα κριτήρια για την αξιολόγησης του Προέδρου και των Μελών του Γενικού Συμβουλίου είναι τα εξής:

-          Δεσμευτικό Κριτήριο: Δυνητική σύγκρουση συμφερόντων

Σε περίπτωση που ο/ η υποψήφιος/ α δεν πληροί το Δεσμευτικό Κριτήριο, αυτομάτως αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής.

       -     Βαθμολογούμενα Κριτήρια

A. Προσωπικά

1. Προηγούμενη σχετική εμπειρία / Καταλληλότητα βιογραφικού σημειώματος σε σχέση με το αντικείμενο της εργασίας

2. Βαρύτητα της προσωπικότητας σε σχέση με το ρόλο

B. Ακεραιότητα

1. Ανεξαρτησία από λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη

2. Τήρηση εμπιστευτικότητας

Γ. Στρατηγική

1. Προώθηση του ΤΧΣ ως αξιόπιστου φορέα στο Ελληνικό Τραπεζικό Σύστημα

2. Επίπεδο άσκησης:

i) των αρμοδιοτήτων που εκχωρούνται στο ΤΧΣ από τον Νόμο, ii) των δεσμεύσεων που προβλέπονται στο Μνημόνιο Συνεννόησης, και iii) των δικαιωμάτων που απορρέουν από το Πλαίσιο Συνεργασίας με τις Τράπεζες

3. Επιτυχία στην καθοδήγηση της τελευταίας ανακεφαλαιοποίησης

Δ. Διοικητικές Ικανότητες

1. Βαθμός παρακολούθησης του επιπέδου συμμόρφωσης της Εκτελεστικής Επιτροπής με τις διατάξεις του Νόμου

2. Βαθμός ικανότητας στην επίλυση κρίσεων

E. Επικοινωνία - Εκπροσώπηση

1. Σεβασμός του ΤΧΣ από τις διοικήσεις των συστημικών Τραπεζών

2. Επιτυχία στην προώθηση των συμφερόντων των ενδιαφερομένων μερών, συμπεριλαμβανομένων αυτών των φορολογουμένων

3. Επίπεδο επικοινωνίας με την Ελληνική Κυβέρνηση και τους Θεσμούς

Ζ. Διακριτική ευχέρεια αξιολόγησης

1. (Ελεύθερο κείμενο). Σημείο στο οποίο ο αξιολογητής μπορεί να γράψει επιπλέον παραττηρήσεις.

Για την αξιολόγηση των Μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής

-          Δεσμευτικό Κριτήριο: Δυνητική σύγκρουση συμφερόντων

-          Βαθμολογούμενα Κριτήρια

A. Προσωπικά

3. Προηγούμενη σχετική εμπειρία / Καταλληλότητα βιογραφικού σημειώματος σε σχέση με το αντικείμενο της εργασίας

4. Βαρύτητα της προσωπικότητας σε σχέση με το ρόλο

B. Ακεραιότητα

3. Ανεξαρτησία από λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη

4. Τήρηση εμπιστευτικότητας

Γ. Στρατηγική

4. Προώθηση ΤΧΣ ως αξιόπιστου φορέα στο Ελληνικό Τραπεζικό Σύστημα

5. Επίπεδο άσκησης:

iv) των αρμοδιοτήτων που εκχωρούνται στο ΤΧΣ από τον Νόμο,

v) των δεσμεύσεων που προβλέπονται στο Μνημόνιο Συνεννόησης, και vi) των δικαιωμάτων που απορρέουν από το Πλαίσιο Συνεργασίας με τις Τράπεζες

6. Επιτυχία στην καθοδήγηση της τελευταίας ανακεφαλαιοποίησης

Δ. Διοικητικές Ικανότητες

1. Επιτυχία στην ικανότητα βέλτιστης αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού και καθοδήγησης του προσωπικού στη μέγιστη δυνατή απόδοση

2. Επιμέλεια στην επεξεργασία των θεμάτων της ημερησίας διάταξης των Συνεδριάσεων της Εκτελεστικής Επιτροπής και τήρηση πρακτικών ποιοτικού επιπέδου

3. Ποιοτική κατάρτιση του προϋπολογισμού

4. Έγκαιρος διορισμός και αποτελεσματική καθοδήγηση των Εκπροσώπων του ΤΧΣ στα

Διοικητικά Συμβούλια των Τραπεζών

E. Επικοινωνία – Εκπροσώπηση

4. Σεβασμός του ΤΧΣ από τις διοικήσεις των συστημικών Τραπεζών

5. Επιτυχία στην προώθηση των συμφερόντων των ενδιαφερομένων μερών, συμπεριλαμβανομένων αυτών των φορολογουμένων

6. Επίπεδο επικοινωνίας με την Ελληνική Κυβέρνηση και τους Θεσμούς

ΣΤ. Διακριτική ευχέρεια αξιολόγησης: Ελεύθερο κείμενο

SHARE:

24Media Network