Ρώσος πρόξενος: Ενδιαφέρον Ρωσίας για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ρώσος πρόξενος: Ενδιαφέρον Ρωσίας για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Διευκρινίσεις Ρώσου πρόξενου για ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ και επιβεβαίωση ρωσικού ενδιαφέροντος για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Το ενδιαφέρον της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Ρωσίας για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους (σ.σ. την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), επιβεβαίωσε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο γενικός πρόξενος της Ρωσίας στην Ελλάδα, Αλεξέι Ποπόφ, μιλώντας στο περιθώριο του 1ου Ελληνορωσικού Επιχειρηματικού Φόρουμ.

«Ηδη, έγιναν κάποιες επαφές για το θέμα αυτό», είπε και πρόσθεσε ότι ήδη γίνονται ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα σε διάφορους τομείς πέραν των σιδηροδρόμων, όπως αυτοί των ξενοδοχείων και των ακινήτων, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και για τα ελληνικά λιμάνια.

Κληθείς -από δημοσιογράφους- να σχολιάσει την αναφορά που έκανε νωρίτερα σήμερα από το βήμα του φόρουμ για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ, ότι δηλαδή «αν τελικά επικρατήσουν τα επιχειρηματικά κριτήρια» υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η υπό ιδιωτικοποίηση ΔΕΠΑ και ο ΔΕΣΦΑ να περιέλθουν στις ρωσικές επιχειρήσεις «Gazprom» και «Sintez», ο κ.Ποπόφ δήλωσε: «Φυσικά τα κριτήρια τα προσδιορίζει η ελληνική πλευρά.

Ο διαγωνισμός γίνεται με βάση τις προτάσεις που περιέχουν συγκεκριμένους αριθμούς. Με βάση αυτούς τους αριθμούς παίρνονται οι αποφάσεις. Οι ρωσικές εταιρείες είναι γνωστές και με κύρος και οι πιθανότητές τους είναι καλές».

Ερωτηθείς αν φοβάται ότι στον διαγωνισμό μπορεί να επικρατήσουν μη επιχειρηματικά κριτήρια, δήλωσε: «Δεν φοβάμαι τίποτα».

Τέλος, ο ίδιος, μιλώντας ελληνικά, επισήμανε ότι, τόσο παραδοσιακά, όσο και σήμερα, η Ρωσία ενδιαφέρεται «για την ύπαρξη μιας Ελλάδας με σταθερή οικονομία, ως μια φιλική χώρα και συνέταιρο στις οικονομικές της σχέσεις».

Αλλαγή πορείας για το μετρό Θεσσαλονίκης από τον Ιούνιο

“Αντιστροφή της πορείας των εργασιών του μετρό” θα αισθανθούν από τον Ιούνιο οι Θεσσαλονικείς, καθώς το έργο θα “ξαναπάρει μπρος” μετά από τη διευθέτηση μιας σειράς προβλημάτων, όπως υποστήριξε σήμερα, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο του 1ου Ελληνορωσικού Φόρουμ “Ερμής”.

Πρόσθεσε δε, ότι δεν θα υπάρξει σοβαρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα, που ανακοινώθηκε για το έργο, το οποίο προβλέπει την ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2016-αρχές 2017.

Η αισιοδοξία του κ.Σιμόπουλου εκπορεύεται από την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε τρία πεδία, τα οποία είναι κατά τον ίδιο τα εξής: λύθηκε το πρόβλημα ρευστότητας του αναδόχου, το σύνολο των σταθμών έχουν παραδοθεί στην κοινοπραξία, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, και έχει κατατεθεί στη Βουλή, με προοπτική να ψηφιστεί πολύ σύντομα, η διάταξη που επιτρέπει σε εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως η Αττικό Μετρό, να προσφεύγουν στη διαιτησία.

Το τελευταίο αυτό βήμα είναι, κατά τον κ.Σιμόπουλο, πολύ σημαντικό, καθώς διαμορφώνει προϋποθέσεις για να λυθούν όλες οι διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της Αττικό Μετρό και του αναδόχου, ο οποίος πλέον “μπορεί να είναι βέβαιος ότι για τα όποια ζητήματα εγείρει θα αποφανθεί ανεξάρτητη αρχή” (σ.σ. η σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν προβλέπει την προσφυγή στη διαιτησία για την εξέταση οικονομικών απαιτήσεων/ αποζημιώσεων παρελθόντων ετών του αναδόχου του έργου και άρα έπρεπε να δημιουργηθεί η νομοθετική ρύθμιση, που θα επιτρέψει τη συγκεκριμένη διαδικασία).

Στο μεταξύ, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την είσοδο ιδιωτών επενδυτών στην Εταιρία Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΕΥΑΘ) και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και τις αντιδράσεις που εκδηλώνονται, σημείωσε: “Θέλει προσοχή, γιατί ακόμη και σωστές και καλών προθέσεων παρεμβάσεις μπορεί να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο, που θα έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να προχωρήσουν οι παραχωρήσεις και κάποια χρόνια μετά θα χτυπάμε το κεφάλι μας”.

   Ειδικά για το θέμα του λιμανιού επισήμανε ότι όλοι “πρέπει να βάλουμε πλάτη για να προχωρήσουν οι παραχωρήσεις, που θα αλλάξουν το μέλλον της πόλης για δεκαετίες. Το διακύβευμα είναι τεράστιο και αυτό που προέχει είναι να προχωρήσει η παραχώρηση”.

Υπερατλαντικές πτήσεις στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης από το 2015-2016

Νωρίτερα, κατά την ομιλία του στο φόρουμ, ο κ.Σιμόπουλος επισήμανε ότι ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα προχωρούν οι εργασίες στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδό, οι οποίοι θα επιτρέψουν μέσα στην επόμενη διετία- τριετία, να υπάρξει πολύ ταχεία πρόσβαση σε όλα τα γειτονικά κράτη.

“Επιπλέον, ανταποκρινόμενοι αφενός στον μεγάλο αριθμό επισκεπτών και αφετέρου στην ανάγκη για σύγχρονες υποδομές, πραγματοποιούμε στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» της Θεσσαλονίκης μία μεγάλη επένδυση, η οποία θα επιτρέψει το 2015-2016 να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις”, πρόσθεσε.

Το ελληνορωσικό φόρουμ, στο πλαίσιο του οποίου έγιναν οι δηλώσεις του κ.Σιμόπουλου, αποτελεί πρωτοβουλία του Ελληνορωσικού Κέντρου Ερμής, με συνδιοργανωτές πέντε ρωσικά και 24 ελληνικά επιμελητήρια και φορείς (Βιοτεχνικό, Επαγγελματικό και Εμποροβιομηχανικό Θεσσαλονίκης και επιμελητήρια Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, καβάλας, Κέρκυρας, Κιλκίς, Κοζάνης, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πιερίας, Σερρών, Τρικάλων, Φλώρινας, Χαλκιδικής και Πέλλας και τα επιμελητήρια Εμποροβιομηχανικό και Επαγγελματικό/Βιοτεχνικό Ροδόπης, τους συνδέσμους Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα