Στην τελική ευθεία η παράδοση του Πάτρα – Πύργος

Διαβάζεται σε 4'
Οδικός άξονας
Οδικός άξονας (Φωτογραφία αρχείου) INTIME

Το σημαντικό στην περίπτωση του Πάτρα-Πύργος είναι πως ο νέος αυτοκινητόδρομος επεκτείνει την Ολυμπία Οδό και φέρνει για πρώτη φορά λειτουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Ηλείας.

Στην τελική ευθεία περνάει το έργο για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος καθώς οι εργασίες για την πρώτη παράδοση είναι πλέον στην τελική τους φάση. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 86% του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή τα 65 από τα 75 χιλιόμετρα που διαθέτει, θα παραδοθούν στο τέλος του μήνα.

Αυτή την περίοδο ξεκινούν οι τελευταίες πινελιές για το έργο που είναι η σήμανση, η διαγράμμιση, τα στηθαία ασφαλείας και ο φωτισμός.

Πρόκειται για το τμήμα Αλισσός-Πύργος το οποίο αποτελεί στο συντριπτικό του μέρος νέο αυτοκινητόδρομο. Με την λειτουργία του παύει οριστικά η μονοκρατορία της εθνικής οδού Πάτρας-Πύργου η οποία μέχρι και πρόσφατα αποτελούσε μια από τις πλέον διαβόητες καρμανιόλες στις οδικές μεταφορές της χώρας.

Όπως δήλωσε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο έργο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι την Πάτρα θα παραδοθούν έως το τέλος Νοεμβρίου.

Αφορούν στο πρώτο τμήμα του έργου Μιντιλόγλι-Αλισσός. Ο λόγος που τα τελευταία χιλιόμετρα μένουν πίσω είναι γιατί οι εργασίες διεξάγονται σε εν λειτουργία δρόμο οπότε και ο ρυθμός προόδου ήταν μειωμένος σε σχέση με τα έργα που εκτελέστηκαν σε νέα χάραξη. Σε κάθε περίπτωση η τελική παράδοση του αυτοκινητόδρομου γίνεται μόλις 4 μήνες μετά την μεγάλη παράδοση του Ιουλίου.

Το σημαντικό στην περίπτωση του Πάτρα-Πύργος είναι πως ο νέος αυτοκινητόδρομος επεκτείνει την Ολυμπία Οδό και φέρνει για πρώτη φορά λειτουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Ηλείας.

Θα συνδεθούν πέραν του Πύργου που είναι η πρωτεύουσα του Νομού και σημαντικές περιοχές όπως η Κυλλήνη, το Κατάκολο, η Αμαλιάδα κ.α. Σημαντική εκτιμάται πως θα είναι η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και για τους τουριστικούς προορισμούς που έχει η δυτική Αχαϊα και η Ηλεία και που κατά πολλούς είναι ανερχόμενες περιοχές με εύκολη πλέον οδική πρόσβαση.

Επίσης ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσει η κουβέντα υλοποίησης και του τελευταίου τμήματος της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Όπως όλα δείχνουν το πρώτο υποτμήμα που θα πάει προς υλοποίηση είναι το Πύργος-Αλφειός που θα συνδέσει και απευθείας την Αρχαία Ολυμπία με τον άξονα.

Υπό εξέταση από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είναι και το υπόλοιπο τμήμα από τον Αλφειό μέχρι την Τσακώνα, ωστόσο σύμφωνα με τα ευρήματα των μελετών που διεξήχθησαν για την αναβάθμιση του δρόμου αυτού, φαίνεται πως απαιτεί μεγάλα κεφάλαια. Όπως είχε αναφέρει παλαιότερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος στην καλύτερη περίπτωση μιλάμε για 700 εκατ. ευρώ (μαζί με το τμήμα Πύργος-Αλφειός).

Να θυμίσουμε πως τα έργα για το Πάτρα-Πύργος εκτελούνται ανά τμήματα από τις ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤOR, ΑΒΑΞ. Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραϊικα το υλοποιεί η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη η AKTOR και το τμήμα Γαστούνη-Πύργος η ΤΕΡΝΑ.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ανισόπεδους κόμβους και θα έχει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υπόλοιπου άξονα της Ολυμπίας Οδού. Δηλαδή, τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα, ΣΕΑ για την στάση των οδηγών, βοηθητικά οχήματα, ηλεκτρονικές πινακίδες μηνυμάτων και συντήρηση, που θα διατηρεί τον δρόμο σε υψηλά επίπεδα.

Η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2021 και το χρονοδιάγραμμα του διατηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Η χρηματοδότηση του έργου καλύφθηκε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και τώρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα